Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه های دهه وقف استان مازندران با عطرافشانی گلزار شهدا و ضریح آستان مقدس امامزاده یحیی(علیه السلام) ساری وبا حضور فرماندار مرکز استان و مدیرکل اوقاف و امورخیریه دیارعلویان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، از صبح امروز (15 آبان) برنامه های دهه وقف استان مازندران با عطرافشانی گلزار شهدا و ضریح آستان مقدس امامزاده یحیی(علیه السلام) ساری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباسعلی رضایی، فرماندار شهرستان ساری نیز در آیین آغاز برنامه های دهه وقف در مازندران با بیان اینکه وقف باید در جامعه نهادینه شود تا بخش عمده ای از مشکلات جامعه برطرف شود، گفت: هر کسی که بخشی از اموال خود را وقف کند باید دست آن فرد را بوسید چون گذشت از مال دنیایی کار بزرگی است.

 

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم وقف را بعنوان یک سنت حسنه گسترش دهیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ وقف در جامعه جاری و ساری شود.

 

فرماندار ساری با بیان اینکه وقف در استان مازندران به خوبی فرهنگ سازی شده و رونق پیدا کرده است، افزود: مازندران یکی از استان های پیش گام در ترویج فرهنگ وقف است.

 

رضایی خاطرنشان کرد: با فعالیت هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در حوزه موقوفات انجام داده شاهد این هستیم که وقف در استان به خوبی رونق پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه کسی که ترویج فرهنگ وقف تلاش داشته باشد در ثواب انجام وقف شریک است، افزود: بیش از 8 هزار اماکن مذهبی در مازندران ثبت شده است که در سطح کشور رتبه های برتر را دارد که این مسئله بیان کننده دینداری مردم این دیار است.

 

وی با بیان اینکه امروز بر سر سفره واقفان خیراندیش نشسته ایم که آثار و برکات آن را مشاهده می کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 100 وقف جدید و طی سال جاری نیز 50 وقف جدید در مازندران ثبت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: در شهرستان ساری امسال شخصی ملک خود را با نیت استفاده خانواده ای که در منزل دارای فرد معلول است، وقف کرده که بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه موقوفات قرآنی در مازندران نداشتیم اما امسال 11 وقف جدید قرآنی در استان ثبت شده است، گفت: در ساری 34 موقوفه مربوط به حوزه های علمیه است و باید عواید آن به حوزه های علمیه پرداخت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حاج محمدباقر تاجر ساروی چندین سال گذشته فوت کرده است اما نام و یاد آن ماندگار شده که نیت آن موقوفه خرید تجهیزات برای بیمارستان امام خمینی(رحمت الله علیه) مرکز مازندران است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه عواید موقوفات توسط سازمان اوقاف امینانه و هدفمند اجرا می شود، گفت: در اجرای امینانه نیت واقف، سازمان اوقاف متولی و اجرا کننده نیت است اما کار اصلی را واقف خیراندیش کرده است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آمریکا اردبیل ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شبستان یزد تحریم راهپیمایی استکبار ستیزی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان دهه وقف اوقاف مازندران امامزاده یحیی ع ساري گلزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری