Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:21:46 GMT

فراخان: افول قدرت آمریکا غیرقابل انکار است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۸۱۰۷

فراخان گفت: آمریکا با بدترین تحریم‌های ممکن به یک امت، خصومت خود را به ایران به اوج رسانده، اما تا زمانی که مردم پشت سر انقلاب هستند، آمریکا توانایی شکستن انقلاب را ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوییس فراخان شامگاه نماینده سیاهپوستان مسلمان در آمریکا دوشنبه در همایش افول آمریکا که به همت قرارگاه مردمی اربعین استان قم در مصلی قدس برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به سفر قبلی خود به شهر قم گفت: این افتخار بزرگی برای بنده است که بعد از ۲۲ سال توانستم در این موقعیت حساس در ایران و شهر مقدس قم حضور یابم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سیاهپوستان مسلمان در آمریکا گفت: آمریکا با جاری ساختن بدترین تحریم‌های ممکن نسبت به یک امت، خصومت خود را نسبت به ایران به اوج رسانده است و این تحریم‌ها با هدف شکستن روح انقلاب که همان اسلام است، دنبال می‌شود اما تا زمانی که مردم به عنوان فرزندان و پیروان امام خمینی(ره) پشت سر انقلاب هستند، آمریکا توانایی شکستن انقلاب را ندارد.

وی با بیان اینکه کشور من، آمریکا برای سال‌های سال هیچ وقت نتوانسته دوستی برای ایران باشد، خاطرنشان کرد: خصومت آمریکا نسبت به ایران از زمان مصدق آغاز می‌شود، چرا که آمریکا به دنبال به غارت بردن نفت ایران بود اما مصدق مخالف این خواسته آمریکا بود و در این راستا نیز تلاش‌های بسیاری را دنبال کرد؛ آمریکا نیز بعد از مصدق، دولتی را سرکار آورد تا طبق خواسته و منافع آن‌ها حرکت کند و دوست وفاداری برای آن‌ها باشد.

نماینده سیاه‌پوستان مسلمان در آمریکا اظهار داشت: خصومت آمریکا با ایران به ویژه از زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به عنوان حاکمیت خدا در زمین اعلام کرد آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت اما اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: هر معلم بزرگ، زمانی بزرگی خود را به اثبات می‌رساند که بتواند دانش‌آموز ادامه دهنده راه خود را تربیت کند، هر چند امروزه امام خمینی(ره) در میان ما نیست اما وجود او در وجود آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافته است.

رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا عنوان کرد: امروز افتخار بزرگی داشتم که توانستم به محضر رهبر انقلاب اسلامی مشرف شوم و امشب نیز در شهر مقدس قم با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرده‌ام.بنده در جمع شما چهره‌های جوانی را مشاهده می‌کنم که فرزندان قرآن هستند و تا زمانی که این افراد پشتیبان این انقلاب باشند آینده آن تضمین‌شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۴۰ سال مقابل همه مشکلات ایستاده است، گفت: ۴۰ سال دوم انقلاب به فاز دوم خود که کمال انقلاب است، در حال نزدیک شدن است و ایرانی‌ها باید بیشتر از گذشته مراقب توطئه‌ها باشند.

فراخان خاطرنشان کرد: فرزندان و عالمان حوزه باید با استفاده از آموزه‌های دینی که فراگرفته‌اند، حقانیت و عظمت اسلام را به گوش جهانیان برسانند؛ هر چند تحریم‌ها برای ایرانی‌ها تلخ و برای مستضعفان ایران تلخ‌تر بوده است اما افرادی که دارای ایمان هستند از این سختی‌ها نمی‌ترسند و به یاری خداوند متعال ایمان دارند.

وی اضافه کرد: آیا مردم جهان گمان می‌کنند که اهل ایمان با اهل غیرایمان برابر هستند، خیر، اینطور نیست، پیروزی و سربلندی با اهل ایمان و عمل صالح است.

فراخان گفت: آمریکا و در رأس این کشور، ترامپ با گرفتن ۱۱۰ میلیارد دلار از کشور و حاکمان عربستان سعودی اسلحه‌هایی را به آن‌ها فروخته که به سینه مسلمانان جهان شلیک می‌شود؛ آمریکا از محمد بن سلمان خواسته که بزرگان اهل سنت را در ریاض جمع کند تا پیام خاصی را به آن‌ها منتقل کند، اگر شما به صحبت محمد بن سلمان گوش کرده باشید متوجه می‌شوید که حرف اصلی او شوراندن اهل سنت علیه شیعیان به ویژه مردم ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بسیاری از مردم کشورهای مختلف اسلامی در بزرگداشت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین مشارکت کرده‌اند، عنوان کرد: من ماجرای غم‌بار ایشان را این گونه شنیدم که جسم ایشان زیر سم اسب‌ها بوده و سر از بدن جدا شد تا نام حسین(ع) در دشت نینوا مخفی شود اما این شهادت به پیدایش یک مکتب جدیدی از شهید و شهادت منجر شد و شهادت ایشان فقط برای تثبیت حاکمیت الله و حاکم ساختن دین محمد(ص) بوده است.

فراخان با بیان اینکه با وجود دشواری‌های مختلف خداوند مؤمنان را بعد از پایداری به پیروزی بشارت می‌دهد، اظهار کرد: عظمت جهانی اسلام بر سرتاسر گیتی پیروزی بزرگ است که خداوند متعال وعده داده و روزی این وعده محقق خواهد شد.

نماینده سیاه‌پوستان مسلمان در آمریکا عنوان کرد: درخت تنومند اسلام درحال عرضه میوه‌های تازه‌ای در جهان غرب و بلاد کفر است که این میوه‌ها با آنچه که شما در گذشته دیده‌اید تفاوت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پدران ما به زور به بردگی گرفته شدند اما آن‌ها به شهادتین اعتقاد داشته و ما نیز رهرو آن‌ها هستیم و اکنون نیز صدای الله‌اکبر در سراسر آمریکا توسط نوادگان افرادی که به بردگی کشیده شده‌اند قابل شنیدن است.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در این مراسم گفت: لوییس فراخان نماینده سیاه‌پوستان مسلمان در آمریکا یک رهبر مردمی است و حضور این شخصیت در ایران به یک بمب خبری تبدیل شده و دشمن را عصبانی کرده است.

نادر طالب‌زاده با اشاره به نفوذ لوییس فراخان نماینده سیاه‌پوستان مسلمان در آمریکا اظهار کرد: این شخصیت در جریان اقدامات ملی آمریکا است و در نشست‌های مهم جایگاهی در کنار رؤسای جمهور سابق آمریکا دارد.

وی از نفوذ لویس فراخان در میان مسیحیان یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه جمعیتی نزدیک به ۴۵ میلیون نفر همراه و همدل لوییس فراخان هستند، آمریکا نسبت به این شخصیت نگاهی متفاوت دارد.

این کارشناس برجسته عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: حضور لوئیس فراخان در ایران در این شرایط کنونی که ترامپ تحریم‌های سنگین خود را اجرایی کرده است می‌تواند تبعات بسیاری را برای وی به دنبال داشته باشد اما با این حال او سفر خود را انجام داده و امروز با رهبر انقلاب اسلامی و شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرده است.

وی با بیان اینکه سخن رهبر جنبش اسلام در آمریکا در میان مسیحیت نفوذ بسیاری دارد، گفت: او یک رهبر مردمی است و حضور این شخصیت در ایران به یک بمب خبری تبدیل شده و دشمن را عصبانی کرده است و مطبوعات صهیونیستی و آمریکایی نیز موضع‌گیری‌های لازم را خواهند داشت.

طالب‌زاده‌ با تأکید بر اینکه یکی از محورهای اصلی امت اسلام ظهور است، عنوان کرد: جمعیت قابل توجهی از مسلمانان به امام زمان(عج) اعتقاد دارند و منتظر ظهور ایشان و رهایی از ستمگران هستند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نیز در همایش بزرگ افول آمریکا گفت: انقلاب اسلامی به نقطه امید تمام مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان تبدیل‌شده و بسیاری از ملت‌های آزاده دنیا چشم امید خود را به انقلاب اسلامی بسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌ محمدباقر ولدان اظهار داشت: قم در حال حاضر مشغول گفت‌وگوی ادیان و مذاهب مختلف با حضور بیش از ۱۰۰ ملیت مختلف است.

وی اهمیت و تأثیر شهر مقدس قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: از ۴۰ سال قبل با پیروزی انقلاب اسلامی حکومت مستضعفان در برابر مستکبران از شهر قم آغاز شده و پایه‌های فکری و اندیشه نظام‌های استکباری را لرزاند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به برخی از ویژگی‌های اصیل انقلاب اسلامی گفت: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی امروزه وعده‌های الهی در شرف تحقق است، امام راحل در شرایطی که دو بلوک غرب و شرق داعیه‌دار مدیریت جهان بود فکر و اندیشه نوینی را به جهانیان عرضه کرد.

ولدان با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در بین ملت‌های آزادی‌خواه جهان تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی به نقطه امید تمام مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان تبدیل‌شده و بسیاری از ملت‌های آزاده دنیا چشم امید خود را به انقلاب اسلامی بسته‌اند.

وی با اشاره به برخی از شکست‌های بزرگ آمریکا در سطح منطقه تصریح کرد: حقیقت این بوده که در شرایط کنونی افول قدرت و هژمونی آمریکا در سطح دنیا تبدیل به یک واقعیت غیرقابل‌انکار شده و نمی‌توان این حقیقت بزرگ و مهم را انکار کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با خانم «یوکو کامیکاوا» وزیر خارجه ژاپن، در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق تأکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

او با تأکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش‌بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای چندجانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تأکید کرد.

کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است.

او همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتن‌داری حداکثری همه طرف‌ها تأکید و خاطر نشان کرد: نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج قدرت آفندی و پدافندی هستند
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را به‌وجود آورده اند
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • خطر جدی تحریف عملیات «وعده صادق»