Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی، برای دور زدن تحریم‌ها آماده است، گفت: فشارهای آمریکا را خنثی خواهیم کرد.

به گزارش  بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در جلسه با مدیران عامل بانکها، با اشاره به فعالیت کارگروه مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی که از اول مهرماه تشکیل شده است از مدیران عامل دعوت کرد برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در اختیار این کارگروه قرار دهند؛ ضمن اینکه به اقتضا به این جلسه دعوت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان نظام بانکی که همواره در شرایط سخت اقتصادی با همت و سخت‌کوشی، اقتصاد کشور را یاری داده‌اند، از مدیران عامل خواست تمهیدات خاص برای مدیریت بانک، به‌خصوص تامین سرمایه در گردش بخش تولید کشور و اختصاص منابع لازم به‌نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی بر مساعدت در تسهیل واردات و صادرات فعالان اقتصادی تاکید کرد.

دکتر همتی با اشاره به تحریم‌های شکست‌خورده آمریکا علیه نظام بانکی این موضوع را نشان اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهیل تجارت خارجی دانست و برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها و تداوم خنثی‌سازی فشار آمریکا را اعلام کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی در زمینه مقابله با تحریم‌ها از بانک‌های کشور خواست فراتر از گذشته با تمام توان و بکارگیری تجارب خود در دور قبلی تحریم‌ها نسبت به حفظ و تقویت روند تجارت خارجی و انتقالات مالی اقدام کنند.

وی ضمن تشکر از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و اعتماد آنها در اعطای اختیارات لازم به بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت خصوصاً وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکی را با تدبیر و احتیاط و به نحو اطمینان‌بخش به پیش ببرد.

همتی تاکید کرد حل مشکل ناترازی و ساختار مالی نظام بانکی که در طول سال‌های متوالی شکل گرفته است نیاز به تدبیر و حل آن در طول زمان دارد و ابراز امیدواری کرد با همکاری خود بانک‌ها بتوان آن را به سامان رساند

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!