Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:45:34 GMT

۳۹ فیلم مستند در بخش بین‌الملل جشنواره رشد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۹۱۸۶

۳۹ فیلم مستند در بخش بین‌الملل جشنواره رشد

فیلم‌های ایرانی و خارجی بخش مستند چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اعلام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، ۲۱ مستند ایرانی و ۱۸ مستند خارجی به بخش مسابقه بین الملل راه یافته‌اند.

فیلم‌های مستند خارجی این بخش به شرح زیر است:

آموزش برای زندگی و صلح، ثابت، اگر می توانستم انتخاب کنم، اگر مرا ترک کنی، کرانتیشالا: مدرسه انقلابی، گوش کنید، زندگی با سیلاب: با چالش‌ فردا روبه‌رو شوید، رسول پور: ناممکن ممکن است، نقّاشی‌های جنگ: تهاجم در چشم کودکان، امروز روز عروسی من نیست: فیلمی درباره ازدواج کودکان، هِلو سلام، حالا دنیا چطور به نظر می رسد، من کفاشم، جوجه هایی برای کیمارو، نمایش مانسون، بچه های رنگین کمان: تصویر الیکا، مداد برف و علف، و بدون ما هرگز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آثار از کشورهای مکزیک، سنگاپور، صربستان، هلند، بنگلادش، پاکستان، اندونزی، هند، ایالات متحده آمریکا، مولداوی، بلژیک، اسپانیا و آلمان در جشنواره حضور خواهند داشت.

از ایران، ۲۱ فیلم مستند زیر در بخش مسابقه‌ بین الملل جشنواره رشد با فیلم‌های خارجی به رقابت می‌پردازند: 

آثار عجم (حسن نقاشی)، ارتباط با کودک مبتلا به اوتیسم (ایمان حمیدی)، افسونگر افسانه ای (محبوبه طبایی عقدایی)، ایراکو (هاشم کریمی)، ایران عالی است (شهریار عظیمی) بخت سپید (رضا محمدپور)، بیش فعالی (ایمان حمیدی)، جاده های برفی (هایده مرادی)، جندی شاپور (سودابه محاوری)، دشت سوزان (شهریار عظیمی)، دوستان سیار (امین قدمی)، دهقان فداکار (سامان مرادحسینی)، دهکهان؛ سیاره ما (امین قدمی)، رزم آرا؛ یک دوسیه مسکوت (سیداحسان عمادی)،  روسری های سرگردان (مسعود کارگر)، سوگ سکوت (بهنام نجم الدین)، صدای پای دیو (جمال اسکویی)، عروسک کوکی نیستیم (امیر منیری)، فصل بادهای گرم (حسین ریگی)، جعبه پاندورا (شهاب الدین شایگان) و قمار چهارگزینه ای (عباس رحیمی)

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را از ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به جنایات ارتکابی در سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل را ندارد، با این هدف این ادعا را رواج می‌دهند که متعاقباً تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را - به بهانه اینکه از حیطه اختیاراتش خارج شده - توجیه نمایند. اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه خروج از اختیارات خود تحریم کند!

در سال ۲۰۲۱، شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشور‌های عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان