Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:58:58 GMT

«دارکوب» فیلم منتخب تماشاچیان لندن شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۹۲۷۱

«دارکوب» فیلم منتخب تماشاچیان لندن شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نهمین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی لندن، شامگاه شنبه ۳ نوامبر به این دوره از کار خود پایان داد. در پایان این رقابت، فیلم بلند «سد معبر» ساخته‌ محسن قرایی، فیلم مستند «مادر زمین» ساخته‌ مهناز افضلی، فیلم کوتاه «جادویی» ساخته‌ بهادر ادب به ترتیب به عنوان بهترین فیلم بلند، مستند و کوتاه شناخته‌شدند و عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «دارکوب» تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت ویژه‌ کودکان نیز، بالغ بر ۱۵۰ کودک رای خود را برای فیلم «خاله قورباغه» به صندوق رای ریختند که با استقبال ویژه‌ای روبرو شد. این فیلم از نگاه تماشاگرانش نمره‌ ۴.۴ از ۵ را دریافت کرد.

در این رویداد که از ۲۶ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر لندن برگزار شد، ۱۴ فیلم بلند، مستند و کوتاه، در ۵ سینمای مختلف شهر به نمایش در آمدند. آخرین روز از این رویداد با نمایش فیلم «خاله قورباغه»، ویژه‌ کودکان و در نهایت پخش فیلم گاو (داریوش مهرجویی) به پایان رسید.

فیلم‌هایی همچون خوک(مانی حقیقی)، بدون تاریخ بدون امضا(وحید جلیلوند)، تنگه ابوقریب(بهرام توکلی)، مادر زمین(مهناز افضلی)، عطر داغ(علی ابراهیمی)، اسکی‌باز(فریدون نجفی)، در وجه حامل(بهمن کامیار)، سد معبر(محسن قرایی)، دارکوب(بهروز شعیبی)، خاله قورباغه (بخش کودکان)، گاو (بخش سینمای کلاسیک) و منتخبی از فیلم‌های کوتاه، در این دوره از جشنواره به نمایش در آمدند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال بالای مخاطب مواجه شدند.

مانی حقیقی و ماه‌چهره خلیلی مهمانان ویژه‌ این دوره از جشنواره بودند که در طول شب‌های جشنواره در کنار تماشاگران به تماشای فیلم‌ها نشستند.

جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی لندن، هر ساله اواخر اکتبر در این شهر برگزار می‌شود.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم رقابت فرهنگ و هنر کودکان لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»
نفر اول سی میلیون تومان
نفر دوم بیست میلیون تومان
نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستار‌های آزاد»
جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»
جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»
ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳.

اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • بالاتر از آرسن ونگر؛ دستیابی میکل آرتتا به دو رکورد ویژه در دربی شمال لندن
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه