Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:56:54 GMT

سه هزار فلامینگو در تالاب سولدوز نقده فرود آمدند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۹۳۰۷

سه هزار فلامینگو در تالاب سولدوز نقده فرود آمدند

اکبر محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان پس از مدتی استراحت و تغذیه به تدریج و با کاهش دما، مهاجرت خود را به مناطق جنوبی تر ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: هر ساله و در این فصل فلامینگوهای مهاجر از سواحل جنوبی دریاچه ارومیه کوچ خود را به مناطق جنوبی تر شروع می کنند.
محمدیان گفت: تالاب های جنوب آذربایجان غربی و به ویژه تالاب های سولدوز، حسنلو و کانی برازان به علت وجود شرایط مساعد، مکان مناسب زندگی و توقف فلامینگوها به هنگام کوچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا فلامینگو پرنده ای با پاهای دراز، منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده بوده و از بدنی کشیده و پر و بالی به رنگ های سفید و صورتی برخوردار است.
بال ها و گردن این پرنده هنگام پرواز به صورت کشیده و قدری پایین تر از سطح بدن قرار می گیرد و ترکیب زیبایی از رنگ های سرخ و سیاه دارد.
این پرندگان به صورت دسته جمعی و در دسته های چند هزار تایی زندگی می کنند و سواحل دریاچه ارومیه و استان فارس مهمترین زیستگاه آن در ایران است.
تالاب سولدوز در فاصله 25 کیلومتری نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و هم اکنون وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب، سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.
هرگونه فعالیت صیادی و شکار در این تالاب حفاظت شده ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخوردهای قانونی صورت می گیرد.
هفت تالاب فصلی و دائمی در شهرستان نقده وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند و از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است.
3020/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پرنده تالاب جانوران دریاچه ارومیه مهاجرت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، فرزین رضازاده اظهار کرد: شب گذشته به‌ دنبال گزارش تصادف سه خودروی پرشیا، سمند و پژو ۲۰۶، نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: هشت نفر از مصدومان توسط واحدهای عملیاتی اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد منتقل و سه نفر درمان سرپایی دریافت کردند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: وضعیت مصدومان طبق گزارش کارشناسان اورژانس حاضر در صحنه پایدار است.

 این تصادف هیچ فوتی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده_ مهاباد
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی