Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی تیمی که از عربستان بنام مشارکت در روند تحقیقات در خصوص قتل جمال قاشقچی به ترکیه اعزام شده بود به جای تحقیق در این خصوص تلاش کرده است که تمامی اسناد این قتل را از بین ببرد.
شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی در این خصوص اعلام کرد نه روز بعد از قتل جمال قاشقچی تیمی از ماموران امنیتی و اطلاعاتی عربستان به بهانه مشارکت در روند تحقیقات قتل قاشقچی به ترکیه سفر کرد که در میان اعضای این تیم یک کارشناس مواد شیمیایی و یک کارشناس مواد سمی حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشم البراء خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی هم در گزارشی از استانبول در این خصوص گفت: روزنامه دولتی صباح چاپ ترکیه اطلاعات جدیدی درباره قتل قاشقچی منتشر کرد. اسناد این روزنامه ترکیه ای نشان می دهد دو نفر از اعضای تیمی که نه روز بعد از قتل جمال قاشقچی در استانبول به ترکیه اعزام شده اند در این قتل مشارکت داشته اند. یکی از این افراد بنام احمد عبدالعزیز الجنوبی گزارش شده است که کارشناس مواد شیمیایی است و خالد یحیی زهرانی هم متخصص سم شناسی است. این دو فرد متهم هستند که در جریان سفر به ترکیه تلاش کرده اند همه اسناد و نشانه های قتل قاشقچی را بطور کامل از بین ببرند. گفته شده است که این دو مامور سعودی قبل از آن که به بازرسان ترکیه ای اجازه داده شود که وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول بشوند به آن جا رفته اند و همه مدارک قتل قاشقچی را منهدم کرده اند.
خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی گفت اکنون بیش از یک ماه بعد از قتل قاشقچی دو پسر وی برای اولین بار در این خصوص با رسانه ها سخن می گویند. صلاح قاشقچی که در عربستان زندگی می کرد و اخیرا مجوز خروج از این کشور را دریافت کرده است گفت تمام آن چه که ما اکنون می خواهیم این است که بتوانیم جسد وی را بیابیم و در کنار دیگر اعضای خانواده در عربستان دفن کنیم. من این موضوع را به اطلاع مقام های سعودی هم رسانده ام. ما همچنان به یافتن جسد وی امیدوار هستیم.
خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی در پایان گزارش خود گفت: مقام های ترکیه می گویند آنها نگران آن هستند که هرگز جسد قاشقچی را پیدا نکنند. چون آنها معتقدند جسد وی در اسید حل شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عربستان کنسولگري جمال خاشقچي ترکيه آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • چرا بی‌بی‌سی آبرو و اعتبارش را به حراج گذاشت؟
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول