Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:41:01 GMT

رییس جمهوری ایران درباره شرایط شبه جنگی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۰۵۴۰

رییس جمهوری ایران درباره شرایط شبه جنگی هشدار داد

دهلی نو-ایرنا- سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران در خصوص تحریم های آمریکا در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت بطوریکه برخی از آنها نوشتند روحانی نسبت به آغاز دوراه شبه جنگی در کشور هشدار داد..

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان 'تایمز او ایندیا' نوشت: رییس جمهوری ایران در ارتباط با آغاز یک وضعیت جنگی با آغاز تحریم ها اخطار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران روز دوشنبه با برگزاری رزمایش های هوایی به استقبال تحریم های آمریکا رفت. تحریم های آمریکا امتیازات داده شده به ایران پس از امضای توافق هسته ای یا برجام در سال 2015 را لغو می کند. ایران همچنان به توافق هسته ای متعهد باقی مانده است اگرچه اخیرا برخی از مقامات این کشور تهدید کرده اند که تهران می تواند به سرعت غنی سازی اورانیوم خود را افزایش دهد.
تحریم های آمریکا به خصوص بخش نفتی ایران را هدف قرار می دهد. بخش نفتی منبع درآمد اصلی ایران محسوب می شود.
حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت: امروز ایران قادر است نفت خود را بفروشد و به این کار ادامه خواهد داد. ما در یک حالت جنگی قرار داریم، ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم. ما در مقابل یک دشمن زورگو خواهیم ایستاد.
روزنامه 'هندو نیز در گزارشی با اشاره به سخنان رییس جمهوری ایران نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در نشستی با مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا را با افتخار دور می‌زنیم.
روحانی برجام را «پیروزی سیاسی» ایران خواند و گفت که اکنون کشورها و سازمان‌های بین المللی «در کنار ایران» قرار دارند و آمریکا «منزوی شده است.
رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنانش گفت که در جریان سفر به نیویورک «رهبران 4 کشور بزرگ واسطه شدند» تا وی با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند. وی افزود: «این موضوع واسطه نمی خواهد. ما برای حرف زدن مشکلی نداریم به شرطی که طرف ما برای حرف، قول و عهد خودش ارزش قائل باشد.» آقای روحانی ادامه داد: «باید تفهیم کنیم آمریکایی‌ها با زبان زور و فشار با ملت ایران حرف نزنند.
این روزنامه با اشاره به سخنان بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با تحریم های ایران گفت: بسیاری از کشور از اروپا گرفته تا چین با این تحریم ها مخالفت کرده اند. ایرانی ها تحریم های شدید تری را تجربه کرده اند و تحریم های آمریکا امری جدید برای مردم ایران نیست.
روزنامه 'اکونومیک تایمز' نیز با اشاره به بخشی از سخنان روحانی که گفته بود :«اینکه امروز آمریکا ناچار می شود به زبان خودش 8 کشور را در خرید نفت استثنا کند... این پیروزی ما نیست؟ این عقب نشینی آمریکا نیست؟‌ اینکه آمریکایی ها به صراحت اعلام کردند که ما نمی‌گذاریم اقتصاد ایران فعال باشد و رشد بکند، حال اینکه صادرات ما در همین مدت 7 ماه گذشته امسال نسبت به صادرات 7 ماه پارسال بیشتر است این به معنای موفقیت ایران نیست؟ اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز می تواند نفت خودش را بفروشد و خواهد فروخت و حتی اگر این هشت کشور را استثنا نمی کردند باز ما نفت مان را می فروختیم.' نوشت: وی درباره برجام نیز تاکشد کرد که «توطئه آمریکا این است که ایران را به جایی برساند که بگوید ما به برجام دیگر متعهد نیستیم. روحانی در ادامه افزود: «این توطئه اخیری است که آمریکا طراحی کرده و به اعتقاد من هرگز موفق نخواهد بود.
روحانی در سخنان خود همچنین خواهان تعهد آمریکا به تعهدات خود شد تا شرایط برای مذاکره و گفت و گو آماده شود.
رییس جمهوری ایران گفت: شما به تعهدات خود عمل کنید آنگاه صحبت خواهیم کرد، ما برای حرف زدن مشکل نداریم، طرف ما اگر طرفی باشد که برای حرف و قول و عهد و پیمان خود ارزش قائل باشد حرف زدن که مشکل ندارد.
این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشتر گفته بود حاضر است بدون پیش‌شرط با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران به مذاکره بنشیند. ترامپ دو روز پیش گفت: زمانی خواهد رسید که مقام‌های جمهوری اسلامی بسیار باهوش می‌شوند و بازمی‌گردند که مذاکره کنند. برای توافقی واقعی و منصفانه و توافقی که به شکوفایی‌شان منجر شود؛ ما خواهان شکوفایی آنها هستیم.
دولت آمریکا خواستار توافقی جامع‌تر از «برجام» با ایران است که مسائل مختلف از برنامه اتمی تا برنامه موشکی و فعالیت‌های تهران در منطقه را دربرگیرد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، 12 شرط را برای دستیابی به توافق تازه با ایران مطرح کرده‌است.
اما آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی جمهوری اسلامی تا کنون چند بار مخالفت خود را با گفت‌وگو با آمریکا اعلام کرده‌است.
آساق**267**1424

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند سخنان روحاني بازتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید