Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در صورتی که زیر ساخت ها فراهم و مراکز درمانی و نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر متناسب با تعداد این افراد باشد پلیس این اراده و اهتمام را دارد که در کمتر از 72 ساعت همه معتادان متجاهر از سطح شهرها را جمع آوری کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدمسعود زاهدیان روز سه شنبه در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهرها از جمله مأموریت های جاری و روزانه این پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره آمار معتادان پرخطر افزود: در سطح کشور حدود 70 هزار معتاد متجاهر و در شهر تهران بین 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر وجود دارد که این آمار در شهر تهران به تفکیک 19 هزار معتاد مرد و هزار معتاد زن است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره کرد: در طول سال، طرح های مختلفی توسط پلیس در راستای جمع آوری معتادان اجرایی و عملیاتی می شود به طوری که از ابتدای سال تاکنون 150 هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور از سطح معابر و خیابان ها جمع آوری و تحویل مراکز نگهداری شده اند.
وی در پاسخ به این سوال که برابر آمار اعلامی 70 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور وجود دارد و چگونه از ابتدای سال تاکنون 150 هزار معتاد جمع آوری شده است، پاسخ داد: در این میزان از دستگیری ها مشاهده می شود که طی اجرای طرح های عملیاتی مختلف، برخی معتادان پرخطر به دفعات دستگیر شده اند.
این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: به کمک سامانه «عنبیه» و «انگشت نگاری» این امکان برای پلیس وجود دارد که مشخص شود یک فرد معتاد چند بار توسط پلیس دستگیر شده است.
سردار زاهدیان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از این معتادان متجاهر بارها دستگیر و روند درمانی کامل صورت نمی گیرد؟ افزود: مأموریت و وظیفه پلیس؛ جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهر و تحویل به مراکز درمانی و نگهداری است، متأسفانه شاهدیم که در مواردی چرخه درمان تکمیل نمی شود و فرد دوباره مصرف مواد را آغاز می کند که اجرایی کردن برنامه های این حوزه، مربوط به عملکرد شهرداری ها و بهزیستی ها است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآورشد: البته در مواردی با افرادی در خیابان مواجه می شویم که به نظر جزو معتادان پرخطر هستند در حالی که این افراد برخی کارتن خواب و برخی نیز دارای مشکلات روحی و روانی هستند و به فراخور شرایطی که در آن زیست می کنند شرایط ظاهری مشابه معتادان پرخطر را دارد.
وی تأکید کرد: در صورتی که زیر ساخت ها فراهم و مراکز درمانی و نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر متناسب با تعداد این افراد باشد پلیس این اراده و اهتمام را دارد که در کمتر از 72 ساعت همه معتادان متجاهر از سطح شهرها را جمع آوری و تحویل مراکز نگهداری و درمانی دهد، اما باید بگویم ظرفیت این مراکز متناسب با تعداد معتادان متجاهر در سطح کشور نیست.
سردار زاهدیان اشاره کرد: جلسات مختلفی درباره چگونگی ساماندهی، جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهر به صورت مستمر در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار و اعضای این جلسات پیگیر موضوعات مختلف از جمله ایجاد ظرفیت های کافی برای نگهداری معتادان متجاهر هستند و باید بگویم طی سال های اخیر تلاش های خوبی برای افزایش ظرفیت های مراکز درمانی صورت گرفته است.
وی با اشاره به انتصاب سردار مومنی به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: قطعا با حضور ایشان در این مسئولیت شاهد تحولات مثبتی در روند جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و ایجاد مراکز درمانی و نگهداری این قشر خواهیم بود.
اجتمام *7029 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ناجا معتادان متجاهر سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس | باشگاه فکری به حال پدیده جوان کند

به گزارش همشهری آنلاین به طور قطع دروازه بان دوم تیم پرسپولیس در این فصل است و پرسپولیس نه تنها دروازه بان دیگری نگرفت، بلکه در سه بازی او را به میدان فرستاد و نتیجه مثبتی گرفت.

درباره این فوتبالیست جوان قزوینی باید گفت او چند بار در هفته با اتومبیل خود در جاده تهران به قزوین تردد می کند. مسیری حدود ۴۰۰ کیلومتری (رفت و برگشت) که بیشتر از ۵ ساعت وقت او را برای رفت و برگشت به تهران می گیرد. این مسیر ضمن ایجاد خستگی مفرط برای یک فوتبالیست جوان، بسیار هم خطرناک است و می تواند خدای ناکرده منجر به تصادف شود که البته امیدواریم این جوان همیشه سلامت بماند.

به هر حال باشگاه پرسپولیس باید فکری برای اسکان این بازیکن جوان کند و به یاد داشته باشد که با این همه تشکیلات عریض و طویل حرفه ای در فوتبال ایران و پول هایی که رد و بدل می شود، عدم رسیدگی به این مشکل به جایگاه و اعتبار باشگاه پرسپولیس خدشه وارد می آورد.

کد خبر 845335 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس | باشگاه فکری به حال پدیده جوان کند
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی