Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@08:37:06 GMT

مار غول پیکر مربوط به قلعه دختر فیروزآباد نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۰۸۲۴

مار غول پیکر مربوط به قلعه دختر فیروزآباد نیست

درنا شهبازی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد، مشخص شد که کلیپ منتشر شده متعلق به قلعه دختر نیست.
وی بیان کرد: برای اطمینان بیشتر از صحت این کلیپ، سه شنبه استعلام شفاهی در این زمینه از رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فیروزآباد گرفته شد که وی اظهار کرد که مورچه هایی که در این کلیپ و در اطراف مار دیده می شود متعلق به منطقه قلعه دختر و فیروزآباد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروز آباد ادامه داد: احتمال دارد منتشرکنندگان این کلیپ با بزرگنمایی درصدد ناامن جلوه دادن منطقه قلعه دختر فیروز آباد باشند در صورتی که نگهبانان محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی فیروز آباد بصورت شبانه روزی در این محل گشت زنی می کنند تا محیطی کاملا امن برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی ارزشمند فراهم آورند.
کلیپی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد که حاوی تصاویری از یک مار آتشین رنگ بود که در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است.

**کوزه های تاریخی که با شایعه از سکه پر شد
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مدتی قبل در پی حفاری فاضلاب واقع در خیابان آزادی جنوبی فیروزآباد دو کوزه شکسته متعلق به دوره ساسانی مشاهده شد که سریعا ماموران نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در محل حاضر شدند و این دو کوزه را برای بررسی و حفاظت به اداره میراث فرهنگی این شهرستان منتقل کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزآباد اضافه کرد: در پی این رخداد شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که دو کوزه پیدا شده پر از سکه های طلا بوده اند که این مساله کاملا کذب است.
شهبازی بیان کرد: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند و اخبار صحیح را تنها از مبادی رسمی پیگیری و دنبال کنند.
قلعه دختر محوطه ای باستانی متعلق به دوره ساسانیان و در شش کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به این جاده قرار دارد.
قلعه دختر فیروزآباد در اسفند 1315 با شماره 269 در فهرست میراث ملی ثبت شد.
فیروزآباد در حدود 90 کیلومتری جنوب شیراز است.
9873 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی باستانی حفاظت از محیط زیست شبانه روزی گردشگری و صنایع دستی محیط زیست راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

ایسنا/فارس مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار از اجرای تور کارگاه گردی صنایع‌دستی برای گردشگران کشور لیتوانی خبر داد.

فرزاد حدادی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در این بازید گردشگران کشور لیتوانی با ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان کوار از جمله قالی‌بافی و گلیم‌بافی آشنا شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار افزود: این طرح با هدف ترویج اقتصاد هویت بنیان و معرفی حرفه‌ها و فرآیند ساخت و تولید محصولات صنایع‌دستی برای گردشگران برای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و هنر اصیل و تمدن ایران اسلامی اجرا شد.

حدادی افزود: شاهزاده ابوالقاسم امام ضامن، امامزاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات که شامل تنگ له قلات، چشمه قلات، پل کوار، بند بهمن، بر که شاه غیب از دیگر آثار مهم گردشگری شهرستان کوار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی
  • دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • قلعه نادری قشم در معرض نابودی/ میراث فرهنگی کجاست!+ عکس
  • کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • کشف اولین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی