Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- فرماندار قصرشيرين گفت: اکنون مبادلات تجاري و مرزي شامل ترانزيت سوخت، صادرات، واردات و تردد مسافر بدون وقفه و طبق روال گذشته از مرز رسمي پرويزخان انجام مي شود و توقف ترانزيت سوخت از اين گذرگاه مرزي صحت ندارد.

مرادعلي تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مطالبي که در خصوص متوقف شدن صادرات و واردات نفتي جمهوري اسلامي ايران با اقليم کردستان عراق در مرز پرويزخان به دنبال اجراي مرحله دوم تحريم هاي آمريکا عليه کشورمان در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده کاملا نادرست است و صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اجراي مرحله دوم تحريم هاي آمريکا عليه ايران تاثيري بر ميزان صادرات و تزانزيت سوخت در مرز رسمي پرويزخان نداشته و اکنون مبادلات تجاري و ترانزيت سوخت از اين مرز رسمي ادامه دارد.
نماينده عالي دولت در قصرشيرين گفت: ترانزيت سوخت چند روز به دليل مراسم اربعين حسيني و ترددهاي صورت گرفته از مرزها متوقف شده بود که اکنون اين ترانزيت از سرگرفته شده است.
تاتار اضافه کرد: شب گذشته 32 دستگاه تانکر سوخت از کشور از طريق مرز رسمي پرويزخان خارج و 6دستگاه تانکر سوخت نيز از همين گذرگاه مرزي وارد شده است و توقف ترانزيت سوخت صحت ندارد.
وي گفت: در خصوص صادرات نيز با توجه به سرريز شدن بارهاي صادراتي ديگر مرزهاي کشورمان که تردد اربعين از آن ها صورت مي گرفت، نيز افزايش صادرات را در اين ايام داشته ايم.
روزانه به طور ميانگين 800 تا يک هزار و 200 دستگاه کاميون کالا از مرز رسمي پرويزخان و 300 تا 400 دستگاه کاميون کالاي ترانزيتي از مرز خسروي اين شهرستان به عراق صادر مي شود.
مرز رسمي پرويزخان روزانه شاهد حجم بالايي از ترانزيت کالاهاي صادراتي ، تانکرهاي سوختي ، تردد مسافران و گردشگران به اقليم کردستان عراق است.
پايانه مسافري و تجاري پرويزخان در زميني به وسعت 14 هکتار در حال احداث است که پايانه مسافري آن با زيربناي سه هزار و 700 متر مربع به بهره برداري رسيده است.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعيت و در اختيار داشتن 2 مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي، داراي 186 کيلومتر مرز با عراق است که کانوني براي انجام مراودات تجاري و اقتصادي بين 2 کشور است.
3012/3033
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین