Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@03:08:46 GMT

ماجرای معافیت از سربازی یک معلول ۹۸ درصدی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۱۶۵۰

وحید رجبلو، شهروند کرجی که از معلولیت 98 درصدی رنج می‌برد از تأیید معافیت از سربازی خود توسط نظام وظیفه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همین چند روز پیش بود که «وحید رجبلو» شهروند کرجی فعال در حوزه فناوری اطلاعات که از معلولیت 98 درصدی رنج می‌برد در صفحه توییتر خود وضعیت عجیبی را در قبال سربازی خود گزارش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این توییت خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته بود: « لطفا صدای من رو به سازمان وظیفه عمومی ناجا برسونید بعد چند بار کمیسیون توسط متخصصین خود نظام وظیفه بیمارستان امام سجاد و گرفتن تاییدیه معافیت، امروز مجدد نظام وظیفه کرج هیچ مدارکی از من قبول نکرد و مجددا کمیسیون از پزشکان شهرستان فردیس خواستن؛ ۹8 درصد معلولیت معاف نیست؟ »

این توییت توجهات زیادی را در فضای مجازی به خود جلب کرد؛ خبرنگار ایسنا در تماس با رجبلو موضوع را جویا شد که وی از تماس ستاد کل نیروهای مسلح برای حل مشکل خود خبر داد.

همان روز سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از بروز سوءتفاهم در موضوع معافیت «وحید رجبلو» گفت و اعلام کرد که با توجه به وضع جسمی معلول مذکور، وی نباید به بیمارستان معرفی می‌شد و پزشکان شورا می‌توانستند بر اساس وضعیت جسمی وی اظهارنظر کنند.

حال وحید رجبلو امروز در توییت دیگری از تشکیل کمیسیون پزشکی در منزل و تأیید معافیت برای صدور کارت خبر داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد

نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.

به گزارش ایسنا، محسن پیرهادی با اشاره به تایید مصوبه کاهش مدت سربازی در شورای نگهبان گفت: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌ است و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و همگام شوند.

پیرهادی با بیان اینکه پیگیری مطالبات به‌حق جامعه وظیفه ذاتی و غیر قابل اغماض نمایندگان مردم در خانه ملت است، افزود: تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ ‌«نمی‌شود» در حل موانع اصلاح قوانین به نفع جامعه و نظام حکمرانی کشورمان ماندگار نیست. از ابتدای استقرار مجلس یازدهم همراه با شماری از نمایندگان اصلاح قانون نظام وظیفه را به عنوان مطالبه طیفی از جامعه بی وقفه دنبال کردیم و ثمره آن پس از رفع موانع و القای«نمی‌شود و می‌توان‌»های جمعی، کاهش زمان خدمت، افزایش بیش از دوازده برابری حقوق سربازان و گسترش دامنه معافیت مشمولان آن بوده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در جریان پیگیری مطالبه جامعه در بحث اصلاح قانون نظام وظیفه بسیاری مجلس را به عوامگرایی و اقدامات پوپولیستی متهم کردند، گفت: برخی منتقدان مجلس در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی مدام نمایندگان مدافع اصلاح قانون نظام وظیفه را متهم به کار پوپولیستی و بی دستاورد می‌کردند و مدعی بودند مجلس در این بحث نمی‌تواند ورود کند و پیگیری‌ها و مصوبات مجلس نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که به زعم آنها، تمام اختیارات در بحث سربازی محدود به تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه منتقدان با رویکرد القای یاس به نمایندگان در تلاش برای دلسرد کرد مجلس‌ از ایجاد اصلاح در قانون سربازی بودند، افزود: با وجود برچسب زنی‌ها مکرر مخالفان ومنتقدان ،نمایندگان مدافع اصلاح قانون سربازی در پیگیری بحث اصلاح قانون سربازی دلسرد و مایوس نشدند و در نهایت، تقیدنمایندگان به تعهدشان به مردم و عزم جدی مجلس در پاسخ به این مطالبه اجتماعی، سبب ایجاد تغییرات موثر در بحث خدمت نظام وظیفه در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالیانه شد که ثمرات آن عینی و قابل لمس است.

پیرهادی با بیان اینکه تایید مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی مجلس از سوی شورای نگهبان نشان داد «نمی‌شود» نداریم، تاکید کرد: همانطور که مجلس با عزم جدی در تفاهم، مذاکرات و رایزنی های موثر و هدفمند توانست مطالبه بخشی از جامعه را به گوش ستاد کل نیروهای مسلح برساند و ستاد کل را به عنوان متولی اصلی سازمان نظام وظیفه اقناع به اصلاح قانون کند، دیگر مطالبات به حق مردم از شفافیت عملکرد مسئولان و واردات خودرو گرفته تا مقابله با رانتخواری و فسادستیزی نیز قابل حل و مرتفع شدن هستند و نباید هیچ مانع و سدی سبب دلسردی جامعه و مردم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • پیرهادی: برخی تلاش می‌کردند نمایندگان از پیگیری اصلاح قانون نظام وظیفه دلسرد شوند
  • میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد؟
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می‌شود؟
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • جزئیات کاهش خدمت سربازی به ۱۴ماه/ «نمی‌شود» نداریم
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند