Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی است، اظهار کرد: یگان حفاظت، مسئولیت مهم حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا، کنترل و بازدیدهای نظارتی از ابنیه و آثار تاریخی استان به صورت مستمر انجام می گیرد، عنوان کرد: طی 6 ماه نخست امسال تعداد 655 شیء جعلی و اصلی شامل فلزیاب، سکه، مجسمه و ظروف تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی تاکید کرد: باید تلاش کنیم رویکرد جلب مشارکت های اجتماعی و افزایش مشارکت پذیری مردم را در حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خراسان شمالی صنایع دستی و گردشگری کشف و ضبط مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری ۱۵ جلسه شورای فنی استان و ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی، اظهار داشت: بیش از 2072 اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت میراث ملی شده است.

وی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در خراسان رضوی، افزود: بیش از 825 نفر ساعت در شورای فنی خراسان رضوی پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

احسان زهره‌وندی تصریح کرد: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور اولین طرح و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، گفت: بیشترین تعداد طرح‌های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان‌های نیشابور و مشهد بوده است.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی