Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای در اولین نشست بین المللی سازی آموزش های عالی فنی و حرفه ای شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالار آملی در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه ارتقای آموزش های عالی مهارتی گفت: در وزارت علوم در بحث بین المللی سازی آموزش عالی، برنامه‌هایی جامع داریم که در صورت به نتیجه رسیدن، تحولی شگرف در آموزش عالی و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

سه محور اساسی و سیاست کلان وزارت علوم

وی ادامه داد: امروز بایستی علم و دانش در کنار هم برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی گام بردارد، در همین راستا ارتباط دانشگاه با صنعت، تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات پژوهشگران، توسعه آموزش های عالی فنی و حرفه ای و بین المللی سازی آموزش عالی سه محور اساسی و سیاست کلان وزارت علوم است.

سالار آملی گفت: معتقدم دانشگاه فنی و حرفه ای قلب سیاست گذاری آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور است و حضور صالحی عمران با در اختیار داشتن دانش روز دنیا، عمل گرایی و ارایه دیدگاه های مثبت و تأثیر گذار بالاخص اشراف ایشان به آموزش های مهارتی، نعمت بزرگی برای دانشگاهیان فنی و حرفه ای کشور به حساب می آید.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی در ذیل این برنامه اظهار داشت: رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از جمله مصوبات قانون برنامه ششم در بخش همکاری های علمی بین المللی است.

وی افزود: فرصت کوتاه است و بایستی به دنبال تحول در آموزش عالی کشور باشیم نگاه ما به آموزش های فنی و حرفه ای باید منطقه ای و بین المللی باشد.

سالار آملی رد: معتقدم در دانشگاه فنی و حرفه ای بایستی به دنبال تربیت تکنسین و پنجه کارآمد جهت به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور با دستانی توانا و فکر خلاق باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نوآوری در دانشگاه ها گفت: نوآوری مختص تکنولوژی های جدید نیست نوآوری در مباحثی است که جامعه، امروز به آن نیاز دارد. متاسفانه در بحث نوآوری ضعیف هستیم و این امر مهم در کشور ما به کندی حرکت می کند باید دید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که نوآوری نیاز به زیر ساخت های کلان و پیچیده ندارد و هر فردی با کمترین امکانات بتواند در این زمینه گام بردارد.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین المللی سازی دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر مراکز آموزش عالی فرق دارد این دانشگاه نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور و برگزاری سمینار و کنفرانس های بین المللی ندارد نیاز امروز این مرکز علمی و مهارتی ارتقای سطح دانش اعضای هیأت علمی و استاد کاران با اعزام به کشورهای توسعه یافته برای بروز سازی اطلاعات و کسب تجربه و مهارت لازم است.

وی در پایان با عنوان اینکه وزارت علوم تمایل به راه اندازی شعبات دانشگاه فنی و حرفه ای در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، افغانستان و ... دارد، افزود: بایستی برنامه ریزی منسجم برای بین المللی سازی آموزش های مهارتی و کاربردی با محورهای مشخص برای کشورهای هدف در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز