Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@08:15:25 GMT

2100 موقوفه درقم به ثبت رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۲۴۸۴

2100 موقوفه درقم به ثبت رسیده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: همچنین امسال برای ثبت 800 رقبه وقفی نیز اقدام شده است.
وی افزود: در بخش 'امینانه نیت واقفان' بیش از 40 میلیارد ریال در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله مباحث قرآنی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورای و نشاط معنوی، کمک به ایتام، دانش آموزان بی بضاعت، درمان و آزادی زندانیان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی مقدم ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 34 درصد بر درآمد موقوفات افزوده شده است.
وی از فعالیت 2 مدرسه حفظ قرآن در بقاع متبرک امامزادگان خبر داد و گفت: در بقاع امامزاده عبدالله و جمال (ع)در حال حاضر 45 تن اقدام به حفظ قرآن کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: این تعداد افراد موفق به حفظ هشت جزء از قرآن کریم شده اند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مدت زمان یکسال موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.
وی افزود: همچنین تمهیدهای لازم جهت جذب 20 هزار حافظ قرآن انجام شده است تا این تعداد افراد یک جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.
وی با بیان این که شعار همه واقف باشیم باید در جامعه نهادینه شود گفت: در هفته وقف برنامه های مختلف فرهنگی و ترویجی در راستای این موضوع از جمله دیداربا ائمه جمعه شهر قم، برگزاری خیمه های معرفت، ایستگاه های فرهنگ، نشست های تخصصی استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان صورت خواهد گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم اضافه کرد: معرفی امامزادگان و بقاع متبرک به عنوان ارتقای فرهنگ دینی مردم باید مورد توجه مبلغان و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد که در این حوزه رسالت سنگین فرهنگسازی بر دوش اصحاب رسانه است.
وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به اجرای طرح های عمرانی گفت: 40 طرح عمرانی در تعدادی از بقاع متبرک استان قم با اعتبار 70 میلیارد ریال آغاز شده است.
به گفته وی، بهره برداری از این تعداد طرح عمرانی تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.
از 15 تا 24آبان ماه سال جاری به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
8138/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استفاده از ظرفیت جامعه درمان فرهنگی و اجتماعی قم راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش صبح امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۸۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی باب یان اینکه امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

کد خبر 748054

دیگر خبرها

  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری