Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@16:02:03 GMT

مسجدی که شهرت خود را مدیون «خاندان شاه آبادی» است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۲۷۸۰

مسجدی که شهرت خود را مدیون «خاندان شاه آبادی» است

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: شهرت برخی مساجد مدیون فعالیت های مختلف آن است که مسجد جامع غدیرخم پاسداران تهران یا مسجد قاسم بن الحسن (ع) بزرگراه محلاتی، از جمله آن‌ها هستند...

برخی از مساجد نیز شهرت خود را مدیون ائمه جماعات خود هستند که مسجد احمدیه چهارراه سرسبز و مسجد خاتم الانبیا (ع) منطقه تهرانپارس، از جمله آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع، ریشه دیرینه دارد که «مسجد آیت‌الله شاه آبادی» خیابان پامنار تهران از جمله آن‌ها است؛ آیت‌الله نصرالله شاه آبادی با حضور در مسجدی در پامنار که یادگار پدرشان بود، واحد خیریه ای برای دستگیری از نیازمندان و ایتام راه انداخت که موجب شهرت فراگیر آن در منطقه 12 تهران شد.

این مسجد هر هفته، دوشنبه‌ها میزبان جمع زیادی از نیازمندان و ایتام است و تقریبا هیچ کس از آن دست خالی برنمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی؛ فرزند آیت‌الله نصرالله شاه آبادی و امام جماعت کنونی این خانه خدا است که همه روزه پس از اقامه نماز جماعتِ ظهر و عصر، سخنرانی می کند یا همراه با نمازگزاران، آیاتی از قرآن کریم را می خواند و تعدادی از آیات خوانده شده را تفسیر می کند.

آیت‌الله شاه آبادی در اسفندماه ۱۳۹۶ درگذشت و مراسم تشییع و ترحیم ایشان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و گروه‌های مختلف مردم در همین مسجد برگزار شد.

تقریبا هر فردی با حضور در این مسجد، فضای صمیمی و گرم میان امام جماعت و دست اندکاران و نمازگزاران آن را مشاهده می کند، صمیمیتی که موجب تداوم مسیر درست ترسیم شده و طی شده توسط آیت‌الله نصرالله شاه آبادی است.

همه روزه نماز ظهر، عصر، مغرب و عشا در مسجد آیت‌الله شاه آبادی به جماعت اقامه می شود و نماز صبح نیز به اقتضای فضای تجاری اطراف این خانه خدا، در آن اقامه نمی شود.

این مسجد حیاطی بزرگ و تقریبا بدون استفاده دارد که شاید باید حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی، فکری برای استفاده بهینه از این فضا کند.

هر فردی با ورود به مسجد آیت‌الله شاه آبادی، ابتدا سردرگم می شود زیرا ظاهرا خبری از سرویس بهداشتی و روشویی نیست، اما از کنار شبستان، آبدارخانه و دفتر این خانه که بگذریم، به حیاط مسجد و سپس با طی کردن چند قدمی به سرویس بهداشتی و روشویی می رسیم که تقریبا همیشه تمیز هستند.

سخن آخر اینکه، بر اساس شواهد، فرزند آیت‌الله نصرالله شاه آبادی، یادگار ارزشمند و معنوی به جای مانده از پدر را به خوبی مدیریت می‌کند که اداره درست و مدبرانه خیریه مسجد آیت‌الله شاه آبادی، از مهم‌ترین نمونه‌های آن است.

اتنهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام توجّهی به تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند.  


متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی دامت توفیقاتُه
با یاد نیک از مرحوم آیة‌الله امامی کاشانی و طلب مغفرت و رضوان برای ایشان، جنابعالی را به سِمَت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری و متعلقات آن منصوب می‌کنم. با توجه به شایستگی‌های آن جناب، انتظار می‌رود ارتقای سطح علمی آن موسسه، و شناسایی استعداد‌های درخشان در مراکز وابسته و برنامه‌ریزی برای تربیت افراد برجسته‌ی علمی، و نیز سامان‌دهی به دیگر امور آن مجموعه، مورد توجه کامل قرار گیرد. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای
     ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • رهبر انقلاب یک حکم جدید صادر کردند + جزئیات
  • با حکم رهبر انقلاب؛ تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب شد
  • حجت‌الاسلام توجّهی به عنوان تولیت مدرسه مطهری منصوب شد
  • انتصاب تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • حجت‌الاسلام توجّهی به تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب شد
  • ابراز خوشحالی مردم فلسطین با سردادن شعار لبیک یا الله در مسجد الاقصی + فیلم
  • (ویدئو) شادی فلسطینی‌ها با لبیک یا الله در مسجد الاقصی