Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:11:25 GMT

از وزوزگوش ساده نگذرید!

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۳۰۰۵

از وزوزگوش ساده نگذرید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوش به عنوان یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن، باید همیشه مورد توجه باشد و در صورت مشاهده علائم احتمالی بیماری، به آن دقت کنید. گاهی پیش می‌آید که گوش در معرض عفونت قرار می‌گیرد که اگر به موقع برای درمان اقدام نکنید، ممکن است موجب پاره‌شدن پرده گوش یا حتی مشکلات دیگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید : چه بیماری هایی با گوش درد خود را نشان می‌دهند؟

 بالا رفتن سن یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بیماری‌های گوش نقش دارد. سن که بالا می‌رود، معمولا شنوایی هم کاهش پیدا می‌کند که به آن پیرگوشی می‌گوییم.

بسیاری از افراد در این حالت دچار وزوز گوش می‌شوند. شاید در نگاه اول فکر کنید یک وزوز ساده است و خیلی اهمیت ندارد، غافل از اینکه بی‌توجهی به این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد و باید حتما آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. مراقب باشید هر کم‌شنوایی و وزوز گوشی را نمی‌توان به بالا رفتن سن نسبت داد.

یکی از شدیدترین مشکلاتی که ممکن است گوش را درگیر کند، تومورهای گوش است که معمولا خودش را با کم‌شنوایی و صداهای اضافی در گوش مانند وزوز گوش نشان می‌دهد. پس همیشه نباید منتظر درد گوش باشید تا به پزشک مراجعه کنید.

بعد از اینکه پزشک تشخیص تومور گوش داد، تنها درمان موثر آن عمل جراحی است و به ندرت به درمان‌های دیگر جواب می‌دهد. البته به خاطر داشته باشید که هرچه تومور زودتر تشخیص داده شود، درمان آن موفق‌تر خواهد بود. وزوز گوش یکی از علائمی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به هر علتی ممکن است ایجاد شود. بنابراین برای درمان موثر آن، اول باید به موقع به پزشک مراجعه کنید و تا زمانی که منشأ وزوز گوش تشخیص داده نشود، پزشک نمی‌تواند آن را درمان کند. البته یکی از شایع‌ترین دلایل این مشکل، پیرگوشی در سنین بالاست اما در هر سنی که دچار این مشکل شدید، آن را جدی بگیرید.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

چرا دچار وز وز گوش می شویم ؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر شکیب آزاد در پی شکایت شهروندان از تخلف مطب‌های بینایی سنجی مبنی بر مجبور کردن مراجعه کنندگان به خرید عینک فقط در مرکز بینایی سنجی خودشان افزود: طبق قوانین وزارت بهداشت هر شخص مختار است مرکز درمانی و خرید عینک خود را انتخاب نماید.

وی بیان کرد: مراجعه کنندگان در ازاء وجهی که به مراکز بینایی سنجی می‌پردازند، باید خدمت بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم این حق را دارند که شماره عینک را از بینایی سنج دریافت وبرای خرید عینک هر جایی که دوست داشتند بروند.

دکتر شکیب آزاد اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۹۰ مطرح کنند، هر چند این سامانه دو هفته اییست که با اختلال روبه رو شده و مشکل در حال برطرف شدن است.

وی اظهار داشت: مردم همچنین می‌توانند به صورت حضوری به واحد نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه تا شکایتشان پیگیری شود.

به گفته این مقام مسئول در همین خصوص جلسه‌ای با بینایی سنج‌ها برگزار و تذکراتی به آنها داده شده است.

دکتر شکیب آزاد افزود: بازرسینی در واحد نظارت بر درمان داریم که به صورت نا محسوس از واحد‌های بینایی سنجی نظارت می‌کنند.

بعد از تذکر شفاهی و مکتوب به واحد متخلف بینایی سنج، در صورت تکرار جریمه مالی و پلمپ محل فعالیت اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • درمان یبوست با این روش ساده
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت