Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: با موافقت مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران و فرماندار اسلامشهر در سال ۹۸ آزمایشگاه مرجع زیست‌محیطی جنوب غرب استان تهران در شهرستان اسلامشهر احداث و به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، سعید شهند ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به شناسایی 23 واحد آلاینده و انتشار بوی نامطبوع در سطح شهرستان اسلامشهر در 2 ماه گذشته اظهار داشت: در این راستا 6 واحد آلاینده رفع آلودگی و از کانون‌های انتشار بوی نامطبوع از سطح شهرستان حذف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به 17 کانون آلاینده باقی‌مانده در محور فرودگاه امام خمینی(ره) در حوزه شهرستان اسلامشهر افزود: 6 شهرستان ری، رباط کریم، بهارستان، شهریار، تهران و اسلامشهر در زمینه انتشار بوی نامطبوع در این محور درگیر هستند به همین منظور ستادی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با محوریت شهرستان اسلامشهر تشکیل و در حال پیگیری و رفع آلودگی و بوی نامطبوع در این محور هستیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر بیان کرد: دامداری‌ها بیشترین واحدهای آلاینده بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام خمینی(ره) هستند که به دلیل عدم تصفیه پساب تولیدی و عدم مدیریت پسماندها و کود دامی که تولید می‌کنند سبب انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده‌اند.

 شهند فاضلاب شهرستان را یکی دیگر از مراکز آلاینده و انتشار بوی نامطبوع در منطقه عنوان کرد و گفت: از 70 میلیارد تومان اعتباری که بابت کنترل بوی نامطبوع در اختیار اداره حفاظت از محیط زیست قرار گرفته حدود 30 میلیارد تومان به منظور تسریع در روند اجرای سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر در اختیار آبفای جنوب غرب استان تهران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آبی که در تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر تصفیه می‌شود مجدداً وارد رودخانه کرج می‌شود و تلاش داریم تا از این آب برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به وضعیت پرونده دو واحد آلاینده در محاکم قضایی اسلامشهر ادامه داد: امیدواریم این دو واحد آلاینده نیز بتوانند با استانداردسازی زیست محیطی در مراکز خود از لیست کانون‌های انتشار بوی نامطبوع حذف شوند.

شهند عنوان کرد: با نظر فرماندار و دادستان اسلامشهر موظف شدیم برای 23 واحد آلاینده شناسنامه زیست محیطی تهیه و برای هر واحد یک نسخه زیست محیطی آماده و راهکار برون‌رفت تهیه شود تا این‌گونه واحدهای آلاینده در جهت رفع آلودگی بوی نامطبوع در واحد تولیدی تلاش کنند.

وی افزود: از مسئولان درخواست داشتیم تا تسهیلات کم بهره‌ای را برای واحدهای دامداری در نظر بگیرند تا دامداری‌ها بتوانند با هدف کاهش شدت آلودگی هوا و محیط تصفیه‌خانه‌ای احداث کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه از دستگیری یک باند قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز حیات‌وحش در اسلامشهر خبر داد و گفت: در اوایل هفته گذشته با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اسلامشهر یک باند قاچاق حیات‌وحش در شهرستان اسلامشهر شناسایی و پرندگان وحشی مانند عقاب، دلیجه و پوست سمور که به طور زنده نگهداری و خرید و فروش می‌شد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

شهند با بیان مشکلاتی که در زمینه نبود آنالیز آزمایشگاه زیست محیطی برای اداره حفاظت از محیط زیست اسلامشهر به وجود آورده خاطرنشان کرد: با موافقت مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران و فرماندار اسلامشهر مقرر شد در سال 98 آزمایشگاه مرجع زیست‌محیطی جنوب غرب استان تهران در شهرستان اسلامشهر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند