Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:32:17 GMT

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه به مناسبت دهه وقف در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۳۲۵۸

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه به مناسبت دهه وقف در سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی در نشست خبری ظهر سه‌شنبه خود با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی اوقاف سمنان، ضمن تشریح برنامه‌های هفته وقف در این استان، بیان کرد: افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ پروژه در زمره برنامه‌های محوری این هفته خواهند بود که از این تعداد پروژه شش مورد کلنگ زنی و شش مورد افتتاح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبار پروژه‌هایی که در هفته وقف کلنگ زنی می‌شوند هشت میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان است و مجموع اعتبارات طرح‌های قابل بهره‌برداری نیز بیش از قریب به دو میلیارد تومان است.

انجام وقف امربه‌معروف

مدیرکل اوقاف استان سمنان همچنین درباره پروژه‌های قابل‌افتتاح و همچنین کلنگ زنی این اداره کل در هفته وقف، گفت: راه‌اندازی سالن چندمنظوره آرادان و رونمایی احداث گنبد سید علی‌اکبر، سرویس بهداشتی امام‌زاده علی بن جعفر و تکمیل و افتتاح ضلع شرقی امام‌زاده علویان سمنان، افتتاح ۱۷ سراچه اقامتی قمر بنی‌هاشم (ع) در دامغان، افتتاح بقعه سید صالح جزم و ... در زمره این طرح‌ها هستند.

واحدی بابیان اینکه انجام نخستین وقف کشور درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های هفته وقف است، تأکید کرد: خوشبختانه این وقف در استان سمنان شکل‌گرفته و امیدواریم سرآغازی برای سایر موقوفات حوزه امربه‌معروف باشد.

وی از اجرای ۱۳۰ برنامه در هفته وقف نیز خبر داد و تأکید کرد: برپایی ۳۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران موسی‌الرضا (ع)، برپایی خیمه‌های معرفت، همایش تجلیل از اصحاب رسانه، راه‌اندازی ایستگاه واقف باشیم و ... برخی از برنامه‌های هفته وقف در استان سمنان هستند.

اشتغال با رویکرد موقوفات

مدیرکل اوقاف استان سمنان ارائه خدمات به مسافران و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) طی پنج روز، برپایی ۳۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران موسی‌الرضا (ع) و راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه صلواتی را نیز ازجمله برنامه‌های قابل‌اجرا در استان سمنان دانست.

واحدی درباره اقدامات انجام‌شده طی سال جاری در اداره کل اوقاف استان سمنان نیز، توضیح داد: راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن در کنار امام‌زاده علی بن جعفر (ع) سمنان در کنار انتخاب شدن دو داور از استان سمنان برای رقابت‌های کشوری و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مرکز علم و فناوری و آموزش‌وپرورش با رویکرد وقف در نیازهای آموزشی و علمی ازجمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات استان سمنان ۳۰ هزار نفر روز اشتغال پایدار ایجادشده و همچنین در ادامه سال نیز شاهد ایجاد ۲۲ نفر روز اشتغال در سطح استان خواهیم بود.

کد خبر 4452023

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست خبری اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان مرز مهران بوشهر مشهد گرگان راهپيمايي 13 آبان شهرکرد پدافند غیرعامل شیراز سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه مدارس استان سمنان میزبان آین نمادین زنگ سپاس معلم بودند این مراسم با حضور دانش آموزان در واقع با هدف گرامی داشت مقام معلم متقارن با آغاز برنامه های هفته معلم برگزار شد.

مدرسه ابتدایی دخترانه مهر عظام سمنان لحظاتی قبل میزان مراسم محوری زنگ سپاس معلم با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بود. مراسمی که به نمایندگی از دیگر مدارس استان سمنان برگزار و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آن حضور داشتند.

زنگ سپاس معلم به نوعی آغاز برنامه های بزرگداشت مقام معلم در یک هزار مدرس استان سمنان است. مدارسی که ۱۲۵ هزار دانش آموز را در خود جای داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه مراسم زنگ سپاس با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای برنامه های بزرگداشت مقام معلم در سراسر استان سمنان اندیشیده شده است، گفت: یک هزار مدرسه استان میزبان برنامه های هفته معلم است.

سید جمال وزیری با بیان اینکه تقدیر از مقام معلمان و همچنین معرفی و قدردانی از معلمان نمونه استان سمنان یکی از برنامه های شاخص این هفته است، تاکید کرد: ۳۳ معلم در سطح استانی طی مراسمی تجلیل و سه معلم نمونه استانی نیز در وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزارهای شهدا دومین برنامه شاخص هفته معلم است، افزود: با این برنامه ها، رسماً آیین گرامی داشت هفته معلم در استان سمنان آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در نماز جمعه و گزارش عملکرد این ارگان به مردم را دیگر برنامه هفته معلم یاد کرد و بیان داشت: برپایی میز خدمت در مصلاهای اقامه نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های هفته معلم است.

وزیری از برگزاری جشن ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش ها، دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و … نیز در استان سمنان خبر داد و افزود: نشاط جمعی برای دانش آموزان در این برنامه ها دیده شده است.

کد خبر 6092857

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند