Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، کربلاییان افزود: به دنبال واگذاری وظیفه ثبت اسب های عرب به وزارتخانه، اولین سری این عملیات باهمکاری کارشناسان موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و معاونت بهبود تولیدات دامی و کانون اسب عرب استان آغاز شد.

وی افزود: این عملیات شامل میکروچیپ گذاری در بدن کره های اسب عربی است که تاکنون ثبت نشدند، و با توجه به مدارک ثبت اسب هایی که دارای کره اسب هستند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد ژنتیک و اصلاح دام سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه عملیات ثبت اولین قدم در راه فرآیند اصلاح نژاد است ، اضافه کرد: هدف از این کار هویت دادن به دام و شناسایی تبار به منظور حفظ خلوص ژن اسب است که چند سالی به فدراسیون سوارکاری سپرده شده بود.

کربلاییان گفت: با توجه به تخصصی بودن کار و نیز اعتراض گسترده از سوی پرورش دهندگان اسب ، این وظیفه را که قبلا وزارت جهاد کشاورزی انجام می داد دوباره به جهاد بازگردانده شد.

وی افزود: در بحث اسب باید « سه بعد » مدنظر باشد که یکی از آنها بعد ورزشی و تخصص های مرتبط با آن همچون ، کورس ، استقامت و چوگان است که مسئولیت آن بر عهده فدراسیون سوارکاری خواهد بود.

مسئول پرورش اسب حوزه معاونت امور دام جهاد کشاورزی یزد ، بعد دوم را حوزه دام اسب عنوان کرد و ادامه داد:در این بعد، بحث بیماری این حیوان به دامپزشکی و مباحث تغذیه و اصلاح نژاد آنها نیز به معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مربوط است.

وی گفت: پرورش دهندگان بخش خصوصی و انجمن های ورزشی که در این بخش سرمایه گذاری کردند نیز بعد سوم هستند که یکی از مهم ترین آنها کانون اسب اصیل عرب ایران است.

هم اکنون بیش از 300 مرکز پرورش اسب با 6 هزار و 870 رأس و سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال 2 کورس مسابقه اسب دوانی بهاره و پاییزه کشور در یزد برگزار می شود.

استان مقام نخست را در پرورش و نگهداری اسب عرب و همچنین مقام اول در باشگاه داری کشور را داراست و از این رو علاقه وافر و توجه خاصی به پرورش این حیوان در استان وجود دارد.

پرورش اسب در یزد از سال 1371 با ظهور علاقه مندانی که خواستند به صورت حرفه ای به این امر بپردازند، با ورود اولین اسب های نژاد عرب به استان و تکثیر آنها شروع شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد ثبت اسب اصیل ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم