Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:11:47 GMT

داستان سرمایه‌گذاری برای بازار سنتی یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۴۲۸۸

داستان سرمایه‌گذاری برای بازار سنتی یاسوج

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج گفت: انتظار نداشتم افرادی انگیزه‌ام را کم‌رنگ کنند و سنگ جلوی پای سرمایه‌گذاران بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدمحمد دلباز در جمع خبرنگاران افزود: زمینی به متراژ ۱۷ هزار متر مربع در یاسوج را در یک مزایده سراسری در تهران از بانک صادرات توسط آقای نصر شریک اقتصادی‌ام خریدیم که کاربری آن خدماتی و رفاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: در کنار زمینی که ملک شخصی ما بوده و از بانک صادرات خریدیم، زمین دیگری به مساحت  5200 متر مربع وجود دارد که در مالکیت بانک صادرات است و کاربری آن فرهنگی و ورزشی است و احتمالا این زمین را با کاربری آن به زمین ۱۷ هزار متری من با کاربری خدماتی و رفاهی اشتباه گرفتند و جمع آن‌ را ۲۲ هزار متر و با کاربری فرهنگی و ورزشی اعلام کردند.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج خاطرنشان کرد: کاربری زمینی که ما مثل هر شهروند دیگری در این شهر خریداری کردیم، خدماتی - رفاهی است و در حقیقت بدون هیچ مشکلی می‌توانستیم در آن "بازاری" احداث کنیم اما نیت من بر احداث یک تالار گردشگری بود و کار را شروع کرده بودم که مجموعه اقتصادی وقت استانداری با محوریت شهرداری یاسوج جلسه‌ای را تشکیل دادند و با تصویب احداث یک مجتمع تجاری از من خواستند که بازاری را بسازم که جایگزین جمعه بازار فعلی باشد و من هم پذیرفتم.

دلباز تصریح کرد: طبق قانون نیازی به هیچ تغییر کاربری در این زمین هم نبود و حتی در همان جلسه نیز مصوب شد که هیچ هزینه‌ای دال بر عوارض شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و تغییر کاربری و امثال این‌ها از من گرفته نشود چرا که یک کار عمومی در حال ساخت بود اما با این وجود من 800 میلیون تومان بابت تغییر کاربری زمین به تجاری به شهرداری پرداخت کردم .

وی ادامه داد: اما این‌گونه هم نشد و برای آن‌که چیزی گیر شهرداری بیاید گفتند همین کاربری خدماتی -رفاهی را هم باید به تجاری تبدیل کنم و این کار را در طول چهار ماه و نه یک شبه، با دوندگی‌های زیاد انجام دادم و اتفاقا هزینه حدود یک میلیارد تومانی آن را نیز به شهرداری یاسوج و سیار نهادها پرداخت کردم و کارم را نیز به عقب انداخت.

این سرمایه‌گذار عنوان کرد: شهردار وقت یاسوج (آقای دکتر جاوید) در همان جلسه باوجود آن‌که تصویب هم شده بود که هزینه‌ای از من نگیرند اما خطاب به آقای مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار وقت و دیگر مسئولان عضو جلسه گفت که فردا ماها تغییر می‌کنیم و این بنده خدا به مشکل می‌خورد بنابراین ما از همین الان پول عوارض و تغییر کاربری را از سرمایه‌گذار می‌گیریم که فردا نگویند رانتی بوده است و تمام مراحل کار خود را قانونی انجام دادم.

دلباز با بیان این‌که این بازار، سنتی- اسلامی با تلفیق سازه‌های مدرنی که در جنوب کشور بی‌نظیر است، احداث شده است، بیان کرد: زمین ۱۷هزار متری مورد نظر در مجموع و تا قبل از شروع کار در آن ۱۰میلیارد تومان هزینه برده است و این مبلغ بدون این‌که یک ریال تسهیلات بگیرم از جیب خودم هزینه شده و تعجب می‌کنم این‌گونه می‌خواهند یک کسی که آمده تا کار پاکی کند و به درد این شهر بخورد، دلسرد کنند.

وی تاکید کرد: ما در حوزه بازار هیچ سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم که بخواهد این حجم از سرمایه‌گذاری را با این کیفیت انجام دهد، بنابراین از رسانه‌ها انتظار دارم وقتی می‌خواهند مطلبی را منتشر کنند قبل از آن از صحت و سقم آن مطمئن شوند تا با آبروی یک فرد بازی نشود؛ دقیقا حقایق را وارونه کردند و به مردم گفتند.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج با اشاره به هزینه‌های هنگفت خود در این طرح گفت: ۹ دستگاه "تریلر" شخصی خودم را با کمترین قیمت فروختم تا در این مجموعه سرمایه‌گذاری کنیم و امروز بازار سنتی، گردشگری و رفاهی امام علی(ع) یاسوج را ثبت کرده و دنبال کد دار کردن آن هستیم.

دلباز از خبرنگاران خواست تا موضوع را شفاف به مردم بگویند؛ و افزود: این یک ملک شخصی است اما من می‌خواهم یک کار ماندگار برای این شهر انجام دهم و بنابراین پای کار هستم تا اهداف مورد نظر در این مجتمع تجاری به ویژه در بحث نجات جمعه بازار فعلی و مشکلاتش، محقق شود.

وی اظهار کرد: یک سال پیش طی یک نامه رسمی از طرف شهرداری یاسوج لیست ۴۸۶ نفره از کاسبان جمعه بازار فعلی به بنده معرفی شدند که در قبال این افراد متعهد هستم که به قیمت کارشناسی چه در بحث فروش و چه در بحث اجاره همکاری کنم که اشتغال آن‌ها به خطر نیفتد.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج گفت: اگر دولت بخواهد در قیمت خرید یا اجاره غرفه‌های جدید با مردم و کاسبان همکاری و حمایت مالی کند، ما نیز استقبال می‌کنیم.

دلباز با اشاره به این‌که هم اینک فاضلاب، فیبرنوری و تاسیسات آتش نشانی در ساختمان جدید جمعه بازار یاسوج در حال تکمیل است؛ افزود: فاز اول این مجتمع تجاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نهایتا در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر این‌که قصد ورود به این مباحث را نداشته و همیشه تلاش کرده تا بی غل و غش کار کند، تصریح کرد: همه امکانات روز یک مجتمع تجاری تفریحی را پیش‌بینی کرده و حتی ایستگاه اختصاصی آتش‌نشانی، پارکینگ، سینمای روباز و کافی‌شاپ نیز برای این مجتمع لحاظ شده است.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج عنوان کرد: تأسیسات و انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب و هم‌چنین فیبرنوری و تأسیسات آتش‌نشانی این مجتمع هنوز کامل نشدند که به زودی تکمیل خواهند شد.

دلباز افزود: به ازای هر سه غرفه یک و نیم واحد پارکینگ پیش‌بینی شده است و بعید است بعد از بهره‌برداری در این نقطه مشکل ترافیکی داشته باشیم.

وی یادآور شد که احداث این بازار سنتی با تلفیقی از سازه‌های مدرن علاوه بر نقش اقتصادی آن در رونق بازار، افزایش درآمد کاسبان و اشتغال‌زایی برای هزاران نفر سالانه بیش از دو میلیارد تومان نیز برای شهرداری یاسوج و صدها میلیون تومان درآمد مالیاتی خواهد داشت.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج با بیان این‌که رسانه‌ها در رساندن حقیقت و آگاهی به مردم نقش بی‌بدیلی دارند، خاطرنشان کرد: روزی با امید وارد حوزه سرمایه‌گذاری شدم و زندگی‌ام را نیز گذاشتم و به کارم هم اعتقاد دارم اما انتظار نداشتم افرادی با هر هدفی این انگیزه‌ها را کم‌رنگ کنند و سنگ جلوی پای سرمایه‌گذاران بگذارند.

دلباز ادامه داد: کسی که بدون یک ریال تسهیلات و هیچ رانت دولتی و با هزینه شخصی‌اش دنبال سرمایه‌گذاری است قطعا می‌خواهد کار کند و اگر من جای مسئولان بودم شب و روز نمی‌شناختم تا سرمایه‌گذاران در کارشان موفق شوند.آن هم کسی که نه گرانی‌ها و نه به هم‌ریختگی بازار عزم او را سست نکرد و بدون یک ریال تسهیلات حتی یک روز کاری تعطیل هم نداشته و با همه توان کار کرده است.

وی با اشاره به روزهایی که با "گاری چهار چرخ" بار جابجا می‌کرده و درآمد کسب می‌کرد تأکید کرد: امروز هم خوشحالم که سرمایه حلالم را که با زحمت و نیت صادقانه و الهی به دست آمده را برای خدمت به مردم هزینه می‌کنم و انصافا اگر کارشکنی نباشد انتظار خاصی هم برای حمایت ندارم.

سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج گفت: آنقدر شفاف و بی‌ابهام وارد این سرمایه‌گذاری شدم که اکنون سربلند باشم و کسی نتواند از خودم و کارم سواستفاده کند و با برخی حواشی‌ها من را از مسیری که شروع کردم، خارج کند.

دلباز به طرح برخی از موضوعات از جمله شک در استحکام این سازه از سوی برخی افراد اشاره و اضافه کرد: در این مجموعه 19 مهندس پایه یکم نظارت دارند و تحت نظارت شبانه‌روزی است و کسی که کارشناس نیست نمی‌تواند سازه را زیر سؤال ببرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش در جلسه صیانت از حقوق بیت المال که در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد یکی از مدیران استانداری این استان اظهاراتی را در خصوص زمین جمعه بازار شهر یاسوج مطرح کرد و گفت که یک زمین دولتی، به متراژ ۲۲ هزار متر واگذار شد و یک شبه نیز کاربری فرهنگی و ورزشی آن را به تجاری تبدیل کردند تا بازاری احداث شود اما کاری هم در آن نشده است و این کار را بزرگ‌ترین رانت در استان کهگیلویه و بویراحمد خوانده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی جمعه بازار یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی

پس از ثبات نسبی شرایط منطقه‌ای ترمز بازار دلار و طلا کشیده شد و قیمت‌ها به اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه نزدیکتر شدند, به نظر می‌رسد طلا فروشان تمایلی به فروش در این قیمت‌ها ندارند این رفتار نوعی مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل, طلا فروشان از دیرباز جزو قشر مرفه جامعه بوده و از ثروتمندان هر شهری و دیاری محسوب می‌شوند. اما خبر مربوط به پرداخت مالیات و مخالفت و اعتراض زرگران در خصوص  ارزان شدن قیمت طلا و تلاش دولت برای شفاف سازی و مبارزه با قاچاق قابل درک نیست.

محمد حسن زاده استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: بدیهی است که حفظ وضعیت موجود برای آنها عالی است. برای ادامه این وضعیت لازم باشد، اعتصاب می‌کنند، طلا نمی‌خرند و طلا نمی‌فرشند. البته چرا اگر قیمت طلا پایین آمده باشد، طلا می‌خرند اما تمایلی به فروش ندارند. مثل همین روزها که طلا کمی (بله فقط کمی) ارزان شده و تمایلی به فروش ندارند اما علی‌رغم اعتصابشان خرید دارند. اگر اعتصابشان در اوج قمیت طلا بود شاید می‌شد جور دیگری تفسیر کرد، اما حالا که کمی طلا ارزان شده، اعتصاب معنای متفاوتی می‌دهد.

طلافروشان  تمایلی به اعلام موجودی سرمایه خود ندارند

وی افزود: برخی از واحدهای صنفی علت اعتصاب را «ابهامات سامانه جامع تجارت» اعلام می‌کنند. ابهام اصلی این است که آنها تمایلی به اعلام موجودی سرمایه خود ندارند، چون ممکن است قانون مالیات بر عایدی سرمایه دامن آنها را هم بگیرد و دیگر نتوانند مالیاتی در حد کارمندان با حقوق پایین پرداخت کنند و یا معاف از مالیات شوند. ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت قدم آغازین اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که طبیعتا دارندگان سرمایه تمایلی به ثبت اطلاعات در این سامانه ندارند.

صدور صورتحساب الکترونیکی نیز یکی دیگر از دلایل آنها برای تعطیلی بازار است

یکی از فعالان بازار می‌گوید:«با شرایط جدید خیلی از افراد نخواهند توانست حتی 2 گرم طلا خریداری کنند.» نمی‌دانم باور کنم که آنها نگران خرید 2 گرم طلا توسط مردم هستند یا نگران پراداخت مالیات.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: صدور صورتحساب الکترونیکی نیز یکی دیگر از دلایل آنها برای تعطیلی بازار است. ارائه صورتحساب الکترونیکی موجب شفافیت در فروش کالا شده و درآمد و هزینه آنها را به طور دقیق نشان خواهد داد. بدیهی به نظر می‌رسد که هرگونه شفافیت در دخل و خرج این صنف، آنها از گروه پرداخت‌کنندگان ماهانه 800 هزار تومان مالیات خارج خواهد کرد. پس تا جایی که ممکن است باید از اجرای آن سرباز زد. لازم باشد فعلا اجرای آن را به دلیل عدم آشنایی با سامانه به تأخیر انداخت تا ببینیم بعدها چه می‌شود (کاری که قبلا انجام شده و فرصت سه ماهه به پایان رسیده است.)

مقاومت طلا فروشان در برابر کاهش قیمت‌

محمد حسن زاده  بیان کرد: در فروردین ماه امسال به دلایل سیاسی و همچنین تحولات منطقه‌ای قیمت دلار و قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت و در اواخر این ماه به اوج خود رسید. پس از ثبات نسبی شرایط منطقه‌ای ترمز بازار دلار و طلا کشیده شد و قیمت‌ها به اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه نزدیکتر شدند. به نظر می‌رسد طلا فروشان تمایلی به فروش در این قیمت‌ها ندارند و در واقع قیمت‌ مرجع را همان قیمت‌های اوج فروردین ماه در نظر می‌گیرند. این رفتار نوعی مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها محسوب می‌شود.

مالیات طلافروشان به طور میانگین 9 میلیون و 600 هزار تومان در سال است

سخنگوی سازمان امور مالیاتی می‌گوید: مالیات طلافروشان در یک سال گذشته آنچه که ابراز کردند، به طور میانگین 9 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. یعنی ماهانه فقط 800 هزار تومان! اشتباه تایپی نیست، واقعا به طور متوسط هر واحد صنفی ماهانه فقط 800 هزار تومان مالیات پرداخت کرده است. با حقوق کارمندی و مالیات کارمندی مقایسه کنید. نگاهی به فیش حقوقی خود بیاندازد و ببینید چقدر از یک طلا فروش ثروتمندتر هستید! البته فقط در پرداخت مالیات.

به گزارش خبرگزاری تسنیم عدالت مالیاتی یکی از اصول اساسی چارچوب مالیات‌ستانی در تمامی کشورهای جهان محسوب می‌شود و لازم است دولت و سازمان امور مالیاتی کشور اجرای این اصل در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • جمعه بازار ؛ محمد نوری
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟