Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- مسايل و مشکلات روستاي «قلعه رش» از توابع بخش مرکزي سردشت امروز /سه شنبه/ در ششمين جلسه شوراي اداري شهرستان مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايرنا فرماندار سردشت و اعضاي شوراي اداري اين شهرستان در ادامه سلسله برنامه هاي «ديدار با مردم»، روز سه شنبه با تشکيل جلسه اين شورا در روستاي محروم و مرزي «قلعه رش» از نزديک با مسايل و مشکلات مردم اين روستا آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار و مسوولان در ابتداي ورود، از اجراي طرح هادي، فضاهاي قابل توسعه، وضعيت مدرسه و آب شرب، بازديد ميداني انجام دادند و سپس با تجمع در مسجد روستا به بررسي مشکلات روستاييان در جلسه شوراي اداري اين شهرستان پرداختند.
فرماندار سردشت در اين جلسه گفت: رکن اصلي مديريت در نظام اسلامي مردم هستند ‌که ارتباط بهتر و بيشتر با مردم و تقويت رابطه عاطفي ملت – دولت و همچنين بررسي ميداني مشکلات روستاها و لمس کردن اين مشکلات به منظور برنامه ريزي هدفمندتر در توزيع اعتبارات و اقدامات انجام شده جزو دلايل تشکيل جلسه ها در روستاهاي اين شهرستان است.
نژاد جهاني با اشاره به اينکه اين جلسه ها در بيشتر روستاهاي شهرستان و در قالب برنامه هاي مختلفي تشکيل شده است، افزود: مهمترين مشکلات روستاها در حوزه راه، طرح هاي هادي، منابع طبيعي، فاضلاب و مدرسه هستند.
وي بيان کرد: در اين جلسه ها همچنين بر راهسازي و واحدهاي آموزشي و توسعه نگاه روستاييان به حوزه گردشگري بومي و توليد ارگانيک و استفاده بهينه از منابع آب و خاک و توليدات دامي نيز پرداخته مي شود.
جهاني گفت: هر يک از روستاها با نگاه خاص و ويژه بايد مقصد اقدامات توسعه اي باشند اما همياري و مشارکت مردم در بُعد مادي و معنوي بسيار مهم است.
وي تصريح کرد: 271 روستا در 2 بخش مرکزي و وزينه شهرستان قرار دارد که جمعيت آنها نسبت به جمعيت شهري بيشتر بوده و همين طور در اغلب شاخص ها نسبت به ميانگين استاني پايين تر است.
پرداخت تسهيلات بازسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسکوني از ديگر مواردي بود که فرماندار سردشت به آن اشاره کرد ‌و خواستار استفاده بيشتر روستانشينان از اين تسهيلات جهت مقاوم سازي مساکن مسکوني شد.
وي در خصوص طرح پيشنهادي شهرستان براي مديريت معابر مرزي نيز افزود: برنامه ريزي ها براي آباداني و اشتغال مردم بايد جزئي نگر و نسخه مرتبط با همان منطقه مطرح شود که در اين خصوص ايرادهايي به طرح ساماندهي معابر مرزي وارد است و پيگيري ها در اين زمينه ادامه دارد.
جهاني ادامه داد: طرح گازرساني به روستاي قلعه رش در برنامه ريزي سال آينده قرار گرفته است و پس از اخذ مجوز اين طرح به پيمانکار واگذار مي شود.
پيگيري احداث سالن ورزشي و ساخت مرکز جامع سلامت به شرط تامين زمين توسط روستاييان و رفع مشکل تامين ‌توزيع سوخت از جمله مواردي بود که فرماندار سردشت بر آنها تاکيد کرد.
دهيار روستاي قلعه رش نيز در اين جلسه مهم ترين مشکلات روستا را در گزارشي مفصل بيان کرد و گفت: باوجود خدمات رساني هاي صورت گرفته، مشکلاتي وجود دارد که براي رفع آنها تا حد امکان نياز به پيگيري اداره ها دارد.
رحيم شريف پور ادامه داد: اين مشکلات شامل نبود امکانات فرهنگي و ورزشي، کمبود زمين هاي کشاورزي، نبود صنايع تبديلي، نبود اشتغال پايدار و وابستگي روستانشينان به مرز، وضعيت جغرافيايي و هزينه بردار بودن عمليات عمراني در اين روستا، مهاجرت جوانان نخبه و تحصيل کرده به خارج از کشور، نياز به بازنگري طرح هادي، مجوزهاي مورد نياز کشاورزان و دامداران براي فعاليت در مرز را عنوان کرد.
به گزارش ايرنا فرماندار سردشت در راس هياتي از مسوولان شهرستاني در هر ماه جلساتي را در روستاهاي محروم و کم برخوردار شهرستان به منظور اولويت بندي نيازها و يا رفع مشکلات موردي تشکيل مي دهد که در اين راستا امسال به بيش از 70 روستا سفر کرده است.
روستاي قلعه رش با 326 خانوار و يکهزار و 242 نفر جمعيت در بخش مرکزي و در دهستان برياجي قرار گرفته که اين روستا از نوع متمرکز نامنظم و فشرده با وضعيت سکونت دايمي است؛ اين روستا به لحاظ طبيعي در وضعيت کوهستاني قرار دارد و داراي جاذبه هاي طبيعي همچون منطقه گردشگري باژار است.
7562/6185/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ،در پی در خواست شهردارو رئیس شورای اسلامی شورای شهر از معاون فرماندار مبنی بر رسیدگی تربیت بدنی شهرستان به باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد، نشستی با حضور معاون فرماندار شهرستان اشکذر، مدیراداره ورزش و جوانان شهرستان، شهردار وشورای شهر وب خشدار در شهر خضراباد برگزار شد. 
در نشست رسیدگی به باشگاه ورزشی خضرآباد مقرر شد؛ تربیت بدنی شهرستان اشکذر نسبت به تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر و به احداث شبکه آب و فاضلاب و نصب کنتور آب برای باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد اقدام کند.
همچنین مقررشد؛ تربیت بدنی شهرستان نسبت به درخواست اعتبار در حدود یک میلیارد تومان جهت تعویض کف پوش باشگاه و تعمیر سقف باشگاه اقدام کند.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار