Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر سایری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فعالیت این مبلغان بیشتر با هدف گسترش و نشر حقایق و معارف اسلام ناب محمدی (ص)، افزایش بصیرت اسلامی و تعمیق ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه، تبیین اهداف و مواضع عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی آن و انسجام، سازماندهی و همسو کردن فعالیت‌های تبلیغاتی مردم دربرگزاری مراسم ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از برگزاری دسته روی هیات های مذهبی استان در سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شهرها و روستاهای به سمت امامزادگان و گلزار شهدا خبرداد و گفت: در شهر گرگان همزمان با سراسر کشور حرکت دسته های سینه زنی و زنجیر زنی هیات های مذهبی از مساجد تا امامزاده عبدالله (ع) صبح فردا (چهارشنبه) انجام می شود.
طبق گزارش سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، در این استان یک میلیون و 869 هزار نفری متشکل از اقوام و مذاهب مختلف، بیش از دو هزار و 400 هیات مذهبی وجود دارد که 400 هیات آن در شهر گرگان مرکز استان، فعالیت دارند.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر 2 از قبیله بزرگ قریش بودند.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابو ابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن (ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود.
ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد که مجتبی معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است؛ امام حسن(ع) از جهت منظر، اخلاق، پیکر و بزرگواری به رسول اکرم(ص) بسیار شبیه بود.
حسن بن علی(ع) بیش از چند سال از دوران جد بزرگوارش را درک نکرد، چراکه ایشان تقریبا هفت سال بیش نداشت که پیامبر اسلام رحلت کرد. همچنین ایشان پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید و نزدیک به 6 ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.
پیشوای دوم شیعیان، دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری بسیاری از لحاظ علم، تقوی، زهد و عبادت بود و به علت سخاوت بی حد به کریم اهل بیت(ع) شهرت یافت و از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.
سیره عملی آن حضرت در تمام شئون زندگی الگویی برای تمام زنان و مردان عالم است، چراکه بسیار شجاع و با شهامت بود به گونه ای که در جنگ های بسیاری شرکت کرده بود و هرگز ترس و بیم در وجود او راه نداشت، این امام همام در راه پیشرفت اسلام از هیچ کاری دریغ نمی ورزید و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود و 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.
6204/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام علی انقلاب اسلامی جامعه جهان شهری و روستایی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی امروز، ۱۲ اردیبهشت ماه، در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اعزام ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سالروز رحلت ایشان، اظهار کرد:  ۱۵۷ برنامه شاخص از جمله گرامیداشت و مراسم در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های فکری و پرورش کودکان و نوجوانان و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی ختم قرآن در سطح استان و همچنین برپایی موکب‌ها در مسیر برپایی مراسم، با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با رویکردهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ها است.

غلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از جنس انبیا بود، جمله‌ای بهتر از این برای توصیف ایشان نمی‌توان گفت.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یکی از پیشنهادات ما برپایی کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تبیین با محوریت ائمه جمعه و جماعات است و همچنین آموزش و پرورش برای معلمین و مربیان جلسه ای از اندیشه امام و تفکر رهبری را در راستای جهاد تبیین برگزار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان