Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته، آمریکا تحریم های اقتصادی علیه ایران در بخش های انرژی، حمل و نقل و بانکی را که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا لغو شده بود، باز گرداند. تحریم هایی که به ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا «سخت ترین تحریم ها علیه ایران» تاکنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند یکی از هشت کشوری است که از تحریم های آمریکا علیه مشتریان نفتی ایران به مدت 6 ماه [180 روز] معاف شده است.

مایک پمپئو مدعی است این مدت زمان به واشنگتن اجازه می دهد تا مذاکراتش را برای به صفر رساندن صادرات نفتی ایران به اتمام برساند. این در حالی است که کشورهای خریدار نفت سعی دارند به تعامل اقتصادی خود با ایران حتی پس از پایان مهلت آمریکا ادامه دهند.

«موهان گوروسوامی»، بنیانگذار مرکز سیاست جایگزین در هند در مصاحبه با اسپوتنیک گفت:  به رغم معافیت 180 روزه آمریکا برای مشتریان نفتی ایران، هند همچنان به واردات نفت ایران نیاز دارد و تا جایی که بتواند و ضرورت ایجاب کند از این کشور نفت وارد می کند چرا که نفت ایران نزدیکترین و مناسب ترین منبع برای پالایشگاه های هند است. علاوه بر این دهلی نو در حال پیشبرد روند تجارت دوجانبه با تهران است.

وی افزود: هند به صراحت به آمریکا اعلام کرد که تحریم های یکجانبه آن علیه ایران، اهمیت چندانی ندارد و دهلی تا جایی که بتواند به خرید نفت از ایران ادامه می دهد. به عقیده من، قصد هند خرید حجم اندک نفت نیست. هند به خرید نفت ایران ادامه می دهد و تلاش برای شکستن محاصره اقتصادی ایران بسیار مهم است.

او در ادامه گفت: هند هرگز خرید نفت خود را به صفر نمی رساند چرا که برای پالایشگاه های ما نفت ایران مناسب ترین و نزدیکترین منبع است. هند نیز خواهان آن است تا صادرات کالا به ایران را افزایش دهد. پرداخت روپیه تعادل تجارت را به نفع هند تغییر نخواهد داد، اما این به تعادل کلی تجارت ما کمک خواهد کرد. ما همیشه از این شیوه که بازار بزرگی برای فروش کالاهای هندی ایجاد شود، استقبال کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران هند تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم) طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم)

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام