Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ حجت الله فلکیان در نشستی که با اصحاب رسانه به مناسبت 15 آبان ماه سالروز تاسیس بیمه ایران تشکیل شد ، اظهار داشت : عملیات کار بیمه گری از اواخر دوره قاجاریه و پیش از تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران تنها توسط نمایندگی دو شرکت خارجی در کشور انجام می شد و پس از آن در سال 1314 به جهت ارایه خدمات بیشتر شرکت ایرانی بیمه ایران تاسیس گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به قدمت بیمه ایران و اعتماد مردم به این شرکت گفت : امروز هشتاد و سومین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران است و علی رغم 27 شرکت بیمه در کشور به جهت اعتمادی که این شرکت در طول سالیان متمادی برای مردم ایجاد کرده، هنوز دارای نفوذ بالایی در کشور است.

فلکیان با ارایه توضیحاتی در خصوص ساختار شرکت های بیمه ای کشور عنوان کرد : در صنعت بیمه ، به جهت نظارت بر قوانین و کنترل عملکرد شرکت های بیمه ای شرکت بیمه مرکزی ایران در سال 1350 تاسیس شد و پس از پیروزی انقلاب نیز با همان ساختار به فعالیت ادامه داد.

وی تصریح کرد :با توجه به ضرورت و نیازی که در بحث بیمه گری وجود داشت از 11 سال پیش اجازه ی فعالیت به بیمه های خصوصی مطرح شد و به جز بیمه ایران که ساختار دولتی آن باقی مانده ، 27 شرکت بیمه در کشور فعال هستند و در بخش بیمه گری ارایه خدمات می کنند.

فلکیان ادامه داد : در استان گیلان 40 درصد بازار به بیمه ایران تعلق دارد و بقیه متعلق به 24 شرکت بیمه گر خصوصی است.

او با اشاره به انواع خدمات بیمه شرکت های بیمه گفت : دو نوع خدمات بیمه در تعریف کلی داریم ، برخی شرکت ها توسط دولت موظف هستند که بیمه پایه را تقبل کنند مانند بیمه تامین اجتماعی ،خدمات درمانی و نیروهای مسلح و بیمه هایی با عملکرد خدمات بیمه ایران را اصطلاحا بیمه های بازرگانی می گویند که متولی بیمه پایه نیستند و به جز بیمه شخص ثالث که الزامی است بقیه ی خدمات بر اساس نیاز سنجی بحث بیمه گری می باشد.

مدیر کل بیمه ایران استان گیلان با معرفی انواع خدمات شرکت های بیمه اذعان داشت : بیمه های زندگانی (حوادث، درمان و عمر)، بیمه ی اموال (آتش سوزی ، اتومبیل) و بیمه مسوولیت ( کشتی ، مهندسی و ...) از خدمات شرکت های بیمه ای است.

فلکیان اظهار کرد : در برنامه ششم توسعه به بحث بیمه های زندگانی تاکید فراوان شده و همچنین در خصوص فعالیت اختصاصی شرکت های بیمه در بیمه های زندگانی در برنامه ششم مصوباتی تصویب و عملیاتی شده است.

او با اشاره به آشنایی مردم گیلان با بحث بیمه گفت : استان گیلان جز استانهایی است که در ضریب نفوذ بیمه جز استانهای برتر می باشد .

وی اضافه کرد : ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.2 درصد و در گیلان 2.86 درصد است که به نسبت کشوری درصد بالاتری است. استان گیلان پس از استانهای تهران و قم ، سومین استان از نظر ضریب نفوذ بیمه ایران در کشور است.

فلکیان توضیح داد :ضریب نفوذ بیمه ، میزان تاثیری است که حق بیمه های تولیدی شرکت های بیمه در درآمد ناخالص ملی کشور دارند.

او تاکید کرد : وظیفه ذاتی شرکت های بیمه حضانت از سرمایه های ملی کشور و مردم است .

فلکیان با اشاره به جایگاه بیمه های بازرگانی عنوان کرد : بیمه های بازرگانی حضور دارند تا آرامش خاطر را برای مردم رقم بزنند . استان گیلان جز استانهای حادثه خیز در کشور است و حوادثی نظیر سیل و زلزله این استان را مورد تهدید قرار می دهد و به همین جهت فضا برای فعالیت بیمه گری در گیلان زیاد است .

فلکیان با اشاره به بحث بیمه های تکمیلی گفت :بیمه پایه بر اساس تعرفه هایی که وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند ارایه خدمات می کنند و مازاد آن از شرکت های بیمه بازرگانی خریداری می شود چون شرکت های بیمه بازرگانی سقف تعرفه های دولتی را ندارند.

فلکیان همچنین خاطر نشان کرد : در خصوص ضریب نفوذ بیمه به نسبت منطقه خاورمیانه و دنیا هنوز راه درازی در پیش داریم که نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در جامعه در زمینه ی بحث بیمه است.

 

 

خبرنگار: ماریا اخوان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان اصحاب رسانه ایران دولت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه دی؛ بهمن برزگر معاون برنامه ریزی و تحول کسب و کار این شرکت ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ رویکرد بیمه دی با هدف بهبود مشتری مداری، خدمات پس از فروش و تکریم ارباب رجوع، به طور جدی در چارچوب مفهمومی به عنوان تحول دیجیتال مطرح شد که در این راستا چرخه نظرسنجی را به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه های مربوط به تحول دیجیتال در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در ابتدای این مسیر، به توسعه کانال های ارتباطی پرداختیم به نحوی که نظرسنجی از مراجعان نزیک به ۱۰۰ شعبه تخصصی جبران و شعب عادی بیمه دی را در دستور کار قراردادیم. زمانی که فردی به عنوان مراجع به یکی از این شعب مراجعه می نماید، در زمان دریافت خدمات بیمه گری یا در زمان پرداخت خسارت و ... فرصتی فراهم شده تا مراجع بتواند از طریق کانال های ارتباطی شامل QR code و اعمال نظرسنجی در سایت و یا از طریق شماره گیری سرشماره ۱۶۷۱، یا استفاده از ussd و وارد کردن شماره  #۱۶۷۱* نظر خود را درخصوص کیفیت ارائه خدمات ثبت نمایند.
معاون برنامه ریزی و تحول مسب و کار بیمه دی در ادامه افزود: این مهم از طریق نصب استند در شعب به اطلاع مراجعان محترم رسیده و از ۱۵ فروردین ماه سال جاری به اجرا گذاشته شده است. همچنین اولین دوره پایش داده های این نظر سنجی اخیراً انجام شده که طی آن قریب به ۹۵ درصد مراجعان از کیفیت ارائه خدمات خیلی راضی بوده اند، ۲/۵ درصد نیز گزینه راضی را انتخاب کرده اند و در نهایت ۲/۵ درصد از خدمات ناراضی بوده اند که اطلاعات این نظرسنجی در اختیار مدیریت امور مشتریان قرار گرفت تا پیگیری های لازم انجام شود. همچنین این پایش ها به صورت ماهانه انجام خواهد شد.
عضو هیأت عامل شرکت با اشاره به برنامه های تحول دیجیتال عنوان کرد: در ادامه به دنبال این مهم هستیم تا با سهل ترین شیوه ها بتوانیم با مشتریان و مراجعان شرکت در ارتباط باشیم. البته برنامه های بیشتری در بستر تحول دیجیتال در برنامه عملکردی امسال این معاونت برنامه ریزی شده است که یکی از این اقدامات و برنامه های تسری این نظرسنجی به ازای هر همکارمان است در واقع در این راستا به دنبال بهبود مولفه های نحوه برخورد با مشتری و تکریم ارباب رجوع هستیم. 
وی در ادامه ضمن اشاره به نحوه بهره گیری از داده های این نظر سنجی تصریح کرد: این داده ها به ما کمک می کند شعب قوی تر را شناسایی کنیم و شعبی که نیاز به بهبود دارند را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. بیمه دی به عنوان یک شرکت بیمه ای، خدمت رسانی به مشتریان را به عنوان مهمترین وظیفه خود در دستور کار قرار داده است که مهم ترین مولفه برای ارائه خدمات بهتر، بهره گیری از بازخورد هاست که این سامانه این مهم را فراهم می کند که موجب تحول چشمگیری خواهد شد.
وی اذعان کرد: پیش از این در سیستم نظرسنجی شرکت، نظرسنجی از مراکز درمانی را داشتیم و با برنامه اجرا شده‌ی اخیر این چرخه نظرسنجی را تکمیل کرده ایم. این کار گامی مهم در دریافت نظر خدمت گیرندگان است و در آینده نزدیک این نظرسنجی علاوه بر شعب در دفاتر نمایندگی نیز پیاده سازی خواهد شد. در بستر دیجیتال نیز تمامی خدمات آنلاین به زودی به نظرسنجی مجهز خواهند شد.
بهمن برزگر تأثیر داده های نظرسنجی در بهبود عملکرد شرکت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با استفاده از این داده ها که از طریق سایت، مرکز تماس ۱۶۷۱ و مرکز صدای مشتری در سامانه دی دار به دست می آید در واقع ما اطلاعاتی از نقاط قوت ضعف و همچنین نیاز های مشتریان خواهیم داشت که در ادامه می تواند حتی به توسعه محصولات بیمه ای و ایجاد بیمه نامه های جدید در شرکت منجر شود.
وی در پایان اظهار کرد: این مهم از طریق اجرای سختگیرانه و دقیق فرآیندهای نظرسنجی امکان پذیر است که امیدواریم با همت و یاری همه معاونت ها و مدیریت ها در سطح ستاد و شعب این افق ترسیم شده دی به زودی به منصه ظهور برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور
  • انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان