Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@04:53:07 GMT

رشد 25 درصدی قیمت انواع شوفاژ و پکیج‌های دیواری

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۶۷۷۵

به گزارش اکوفارس، همزمان با آغاز فصل سرما مایحتاج مردم شکل تازه‌ای به خود گرفته و  میل خرید به آنچه که نیاز فصل سرما را برآورده می‌سازد بیشتر می‌شود. پکیج‌های دیواری و رادیاتور یکی از ملزوماتی است که در فصل سرما خواهان بیشتری پیدا  می‌کند. در ماه‌های گذشته برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با بهانه‌هایی همچون موضوع تحریم‌ها، برجام و… مبادرت به احتکار و گران‌فروشی می‌کنند به نحوی که هر روز شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها و اجناس هستیم که عموما ارتباطی به موضوع تحریم‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این میان تهیه این ملزومات برای مشتریان با دشواری وسختی هایی رو به رو است. قیمت انواع رادیاتور، شوفاژ و پکیج دیواری از مرداد ماه سال جاری همزمان با افزایش نرخ تمامی محصولات در کشور رشد قابل توجهی داشته است به طوری که قیمت ها در مرداد و شهریور هم با افزایش 24 درصدی رو به رو بوده است. اما افزایش قیمت ها توقیفی نداشته و همزمان با فصل سرما مجددا قیمت ها افزایش یافته است. از سوی دیگر در بسیاری از بازارها کمبود  محصول وجود داشته و  مردم برای خرید این محصولات باید حواله ای تهیه کرده و آن را از نمایندگی ها دریافت کنند. درست است که این روزها بازار خرید وسایل گرمایشی داغ شده است، اما آنچه بیش از همه توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، افزایش سه‌برابری قیمت انواع پکیج نسبت به سال گذشته است. قبل از گرانی ارز، قیمت پکیج های ساختمانی بین یک میلیون و 700 هزار تا 2 میلیون تومان بود که در حال حاضر با توجه به قیمت ارز به 5 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. با توجه به اینکه این پکیج ها ساخت داخل است، این افزایش قیمت چه دلیلی می تواند داشته باشد.

تصویر زیر مقایسه قیمتی محصولات در یکسال گذشته را نشان می دهد.

تصویر شماره یک

کمبود مواد اولیه

کمبود مواد اولیه، کاهش تولید، افزایش هزینه‌های تولید در کنار نوسان‌های اخیر ارزی در کشور باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی در بخش‌های مختلف امکان استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی خود را نداشته باشند. اتفاقی که طی ماه های  اخیر در بازار کمبود کالا ایجاد کرده و در نهایت روند افزایشی قیمت‌ها را بخصوص سه  و چهار ماه اخیر تسریع کرده است.

صف  حواله ای

 در حال حاضر تعدادی از نمایندگی ها با کپی کارت ملی و سند خانه پکیج به قیمت دولتی ارائه می کنند. شرکت ایران رادیاتور با ارائه بیانیه ای به تمامی عاملین فروش خود در تیرماه سال جاری شرایط بازار را اعلام کرد. در این بیانه آمده است که پکیج  ها با ارائه کارت ملی به مشتریان تحویل شود.

تصویر شماره دو این اعلامیه را نشان می دهد.

بازگشت آرامش به بازار

در این رابطه محمد باقر معتمد رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهیه مطبوع به خبرنگار با اقتصاد گفت: در حال حاضر در بازار اجناس هم موجود و هم به قیمت دولتی به فروش می روند. کارخانه ها کمبود تولید ندارند و نمایندگی ها هم در حال توزیع هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت های موجود در بازار از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تایید شده است، اظهار داشت: اگر موردی پیش آید که تخلف کرده باشد به سرعت با این واحد برخورد می شود. در حال حاضر محصول بیش از نیاز بازار وجود دارد.

وی ادامه داد:  ماجرای پکیج های دولتی پایان یافته است. تا بیست روز قبل کارخانه ها مواد اولیه و قطعات مورد نیاز را نداشتند به همین دلیل تولید با کندی مواجه شده بود اما با برطرف شدن مشکلات موجود در حال حاضر محصول مورد نیاز بازار از سوی کارخانه ها تامین شده است. در این روند قیمت ها هم متعادل شده است.

وی گفت: قیمت ها در ماه های اخیر حدود 24 درصد رشد داشته است. ریشه این موضوع هم به دلیل گرانی مواد اولیه بود. برای مثال مواد اولیه مورد نیاز رادیاتور آلومینیومی پیش از این کیلویی 18 هزار تومان بود حدود 38 هزار تومان شده است.  افزایش قیمت ها طبیعی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهیه مطبوع عنوان کرد: فروشندگان با قیمت منطبق با سازمان حمایت مصرف کنندگان کالاها را به فروش می رسانند. در حال حاضر تولید این محصولات به حالت عادی بازگشته است. خبری از احتکار و تخلف در بازار نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت در مدار رشد؟
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟