Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان رشت گفت: افزايش توليدات داخلي و محلي از مصاديق اقتصاد مقاومتي است و بايستي به اين توليدات در همه زمينه ها اهتمام شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ميرشمس مومني زاده عصر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان رشت در فرمانداري افزود: بهره وري از آب ، خاک، دريا، منابع طبيعي و معدن را بايد در دستور کار قرار دهيم و به طور جدي دنبال کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: استفاده از بخش دريا در گردشگري و پرورش ماهي در قفس در استان گيلان با توجه به درياي خزر و وجود نوار ساحلي قابل توجه در شهرستان رشت بايستي مورد توجه قرار گيرد.
مومني زاده با تشريح ساير مصاديق اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: استفاده چند منظوره از اراضي کشاورزي، استفاده از آب بندان ها، کارآفريني و توسعه آن و حمايت از کارآفرينان از ديگر مصاديق اقتصاد مقاومتي است که بايستي به اين موارد اهتمام شود.
وي با تاکيد بر توسعه مهارت آموزي براي رفع مشکلات مربوط به اشتغال و بيکاري در راستاي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: استفاده حداکثري از ظرفيت روستايي، توسعه محصولات روستايي و پرورش ماکيان و گياهان زينتي از ديگر مواردي است که بايستي در راستاي اقتصاد مقاومتي توجه شود.
فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتي به معناي مقاوم سازي اقتصاد در مقابل نوسانات و مقاوم کردن اقتصاد در مقابل تهديدها و چالش ها در عرصه داخلي و بين المللي است.
وي با بيان اين که اقتصاد مقاومتي به اين معني است که تحت تاثير هيچ عواملي اعم از داخلي و خارجي اداره کشور دچار اختلال نشود، تصريح کرد: هدف سياست هاي اقتصاد مقاومتي توانمند کردن اقتصاد کشور با اتکا به ظرفيت داخلي است.
فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: ملاک ارزيابي ما در ارتباط با عملکرد مديران و دستگاه هاي اجرايي، پيگيري سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.
وي بيان داشت: در اسفندماه سال جاري کميته اي تشکيل شود تا گزارش همه دستگاه ها در بخش اقتصاد مقاومتي ارائه و دستگاه هاي برتر معرفي شود.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، داراي 930 هزار نفر جمعيت است که 60درصد آنها شهري و 40 درصد روستايي هستند.
7286/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند