Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت اپل در مراسم رونمايي محصولات جديد خود، آي‌پد پروي جديد را رونمايي کرد و ادعا کرد با استفاده از پردازنده جديدش با نام A12x ، اين محصول از بيش از 92 درصد از لپ‌تاپ‌ها سريع‌تر است. اما آيا اين ادعا درست است؟
شرکت اپل در مراسم رونمايي محصولات جديد خود، آي‌پد پروي جديد را رونمايي کرد و ادعا کرد با استفاده از پردازنده جديدش با نام A12x ، اين محصول از بيش از 92 درصد از لپ‌تاپ‌ها سريع‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آيا اين ادعا درست است؟
آي‌پد پرو جديد بسيار شبيه به سرفيس پرو مايکروسافت شده است. ايده تبلت‌هاي هيبريدي که بتوان آن را جايگزين لپ‌تاپ‌ها کرد را شرکت مايکروسافت شروع کرد. البته با وجود گذشت چند سال از اين روش جديد به غير از محصولات بالارده سرفيس پرو که قيمت بسيار زيادي دارند، عملا تبلت‌هاي هيبريدي جديد چندان نتوانسته‌اند به گزينه‌اي براي جايگزيني با رايانه‌هاي شخصي مخصوصا لپ‌تاپ‌ها بدل شوند. يکي از دلايل، ضعيف بودن پردازنده اين دستگاه‌ها و البته چندين ايراد اصلي ديگر است.
قبل از اينکه به سراغ اين ايرادها برويم و واقعيت را از تبليغ مشخص کنيم. بهتر است نگاهي به آي‌پد پرو جديد بيندازيم.
اين محصول در دو نسخه‌ي 11 و 12.9 اينچي ساخته شده است و طراحي آن متحول و تخت‌تر شده و از انحناي بي جهت کناره آي پد‌ها در اين محصول ديگر خبري نيست. اين عامل کمک مي‌کند تا قلم آي‌پد پرو به صورت آهن ربايي به کناره دستگاه متصل شده و شارژ شود. با اين روش يکي از ايراد‌هاي اصلي آي‌پد پرو، بر طرف شده است. از طرفي درست‌ مثل آيفون‌هاي جديد حاشيه‌ها باريک شده و با استفاده از سيستم تشخيص چهره، دکمه هوم و اثر انگشت حذف شده است. با اين روش اين محصول 25 درصد حجم کمتري نسبت به نمونه قبلي دارد. ضخامت اين دستگاه 5.9 ميلي‌متر است.
اپل مدعي شد که آي‌پد پروهاي جديد تا 10 ساعت مي‌توانند با يک بار شارژ کار کنند. اگر اين ادعا درست باشد همچنان يک مشکل باقي است و آن سرعت بسيار پايين شارژ شدن اين دستگاه‌ها است.
اين دستگاه از پورت لايتنينگ ديگر استفاده نمي کند و به‌جاي آن از USB-C بهره مي‌برند، با اين ارتباط مي‌توان نمايشگر‌هاي بزرگ را به اين تبلت وصل کرد.
آيپد پرو جديد از پردازنده‌ هفت نانومتري A12X Bionic استفاده مي‌کند. اين پردازنده با 10 ميليارد ترانزيستور و با هشت هسته‌ براي پرازش اطلاعات و هفت هسته براي پردازش گرافيکي آنگونه که اپل ادعا کرده توانايي انجام 5 تريليون محاسبه را دارد. اپل ادعا مي‌کند اين محصول با اين پردازنده از 92 درصد رايانه‌هاي جهان سريع‌تر است. اما به اين ادعا مي‌توان شک کرد چرا که اگر اين ادعا درست بود اين شرکت در لپ‌تاپ‌هاي خود به جاي استفاده از پردازنده‌هاي شرکت اينتل که در مدل‌هاي قوي‌تر با پرازنده گرافيکي شرکت AMD نيز همراه شده از اين پردازنده بهره مي‌برد. اين در حالي است که در کارهاي سنگين مهندسي يا گرافيکي همچنان رايانه‌هاي ويندوزي با سخت‌افزار قوي از رايانه‌هاي ساخت اپل قابليت بيشتري دارند و همگي اين رايانه‌ها از پردازنده‌ها شرکت اينتل يا AMD استفاده مي‌کنند.
اما مشکل ديگر محصول جديد اپل براي جايگزين شدن با لپ‌تاپ‌ها، مشکل خنک کاري آن در پردازش‌هاي سنگين است از طرفي در اين حالت مصرف باتري به اوج مي‌رسد و تبلتي که چندين ساعت براي شارژ زمان نياز دارد طي کمتر از دو ساعت از شارژ خالي مي‌شود. مشکل مهم ديگر سيستم عامل آي‌او‌اس است که عملا براي موبايل توسعه يافته و تعداد کمي از نرم افزار‌هاي حرفه‌اي روي آن قابليت اجرا دارد. اپل گفته است که ادوبي نسخه مخصوص فتوشاپ را براي اين محصول به صورت کامل عرضه مي‌کند. شايد با اين کار، براي برخي عکاسان، اين سيستم جايگزين مناسبي باشد البته براي روزنامه نگاران، دانش‌آموزان يا دانشجويان هم اگر فعاليت تنها در کارهاي سبک مانند کار با نرم افزارهاي آفيس خلاصه شود اين سيستم مي‌تواند جايگزيني براي لپ‌تاپ باشد. قيمت اين محصول در ضعيف‌ترين مدل با 64 گيگابايت حافظه داخلي که از بيشتر پرچمدارن تلفن همراه کمتر است؛ از 800 دلار آغاز مي‌شود.
در مراسم معرفي محصولات جديد اپل اين شرکت پس از سال‌ها مک ميني را به‌روز رساني کرد. اين محصول با پشتيباني از 64 گيگابايت رم و استفاده از پردازنده نسل هشتمي اينتل شايد براي برخي طرفداران محصولات اپل که بدنبال محصول کارا اما کوچک و سبک هستند مناسب باشد. اين محصول داراي دو ترابايت حافظه‌ داخلي است و از تراشه‌ امنيتي T2 استفاده مي‌کند. اپل مي‌گويد سيستم خنک‌کننده‌ دو برابر بهتر از قبل شده است. البته انتظار قيمت مناسب را از اين سيستم نداشته باشيد چرا که اين محصول در مدل پايه با پرازنده بسيار ضعيف Core i3 و هشت گيگا بايت رم و 128 گيابايت حافظه داخلي با قيمت 800 دلاري عرضه مي‌شود.
بسياري معتقد بودند با معرفي مک بوک پروهاي 13 اينچي که باريک و سبک هستند مک بوک ايرها فراموش مي‌شوند اما اين شرکت نسل جديد مک بوک ايرها را نيز معرفي کرده است.
اين محصول با نمايشگري 13.3 اينچي حدود 1250 گرم وزن دارد. در اين لپ‌تاپ از پردازنده ضعيف دو هسته اي Core i5 اينتل با فرکانس پايه‌ي 1.6 گيگاهرتز استفاده شده است. قيمت محصول پايه تنها با هشت گيگابايت رم از 1200 دلار شروع مي‌شود.
منبع: فردا

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي تقويم روز ارتباطات/ نخستين خبرگزاري اعلان و بازرگاني و موسس آن
تقويم روز ارتباطات/ زادروز روزنامه نگار معروف قرن20 و نگاهي به اندرزهاي او
تقويم روز ارتباطات/ ... و يک روزنامه وسيله تامين وحدت ايتاليا شد
معرفي بزرگترين روزنامه نگار اينوستيگيتيو تاريخ آمريکا
ويروس روزنامه نگاري
فراخوان همکاري در انتشار سالنامه تخصصي روابط عمومي 1398
يک برنامه درست کنيد
فراخوان نخستين جايزه جهاني روزنامه‌نگاري
روابط عمومي، مطالبه گر يا توجيه گر
کارت ويزيت ديپلماتيک و چگونگي کاربرد آن



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!

به گزارش همشهری آنلاین، مثلا موقع بنزین زدن یکی از همین کارکنان جایگاه اصرار می‌کند که خودش برایتان بنزین بزند، یا درخواست می‌کند که کارت بانکی‌تان را به او بدهید تا پول بنزین را حساب کند و از همه شایع‌تر اینکه بخواهد به اصرار اکتان و محصولات مربوط به بنزین به شما بفروشد. البته این ترفندها دیگر لو رفته و بیشتر مردم از آن آگاهند. اما در تازه‌ترین اقدام، این افراد با جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت، بنزین موجود در کارت‌ها را خالی می‌کنند.

موضوع از این قرار است که مثلا شما حال و حوصله از ماشین پیاده شدن و بنزین زدن را ندارید و در نتیجه موقع سوخت‌گیری از خودرو پیاده نمی‌شوید و متصدی جایگاه هم از این فرصت استفاده می‌کند و کارت سوخت را از شما می‌گیرد و پس از سوخت‌گیری کارت را به شما تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کارت سوخت در بازار سیاه حواس جمع به پمپ بنزین بروید

تا این قسمت از ماجرا همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسد، اما وقتی برای سوخت‌گیری بعدی مراجعه می‌کنید، با کارت سوخته مواجه می‌شوید و تا بخواهید برای گرفتن کارت سوخت المثنی اقدام کنید و این کارت به دستتان برسد، امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد و هرماه بدون اینکه شما خبردار شوید کارتتان را خالی می‌کنند.

برای همین است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بارها تأکید کرده که باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنید و با رعایت نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خودتان استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی به دیگران جدا خودداری کنید.

ضمن اینکه هر تخلفی که در جایگاه‌های سوخت دیدید را از طریق تماس با شماره۰۹۶۲۷ گزارش دهید که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی شود تا دیگران گول این کلاهبرداران را نخورند.

کد خبر 849397 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) خبر مهم سهمیه بنزین سوخت - بنزین (پمپ بنزین)

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • عصر حجر: نسخه بدنساز! (عکس)
  • اجرای جان باختن پدیده کنکور در ویلای شخصی
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت