Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@17:28:39 GMT

تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در استان ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۷۴۸۲

تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در استان ها

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری: هفته آینده دستور تشکیل ستاد بازآفرینی شهری به کلیه استانداران ابلاغ خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره تسهیلات در طرح بازافرینی شهری گفت: از بهمن 96 که رئیس جمهور در فرمان بازافرینی را صادر کردند به دنبال تامین ابزارهای حقوقی و مالی هستیم که در این مدت بیش از 90 درصد ابزارهای حقوقی و مالی مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منابع مالی از صندوق توسعه ملی با توافق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مصوب شد و برش استانی برای 270 محله انجام خواهد شد که از روز شنبه هفته آینده با امضای وزیر راه و شهرسازی این دستور به کلیه استانداران ابلاغ خواهد شد.   او افزود: کل منابع ما حدود 25 هزار میلیارد تومان است . 10هزار میلیارد آورده بخش خصوصی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی است، 8 هزار میلیارد تومان را دولت خواهد آورد، 4 هزار در بودجه سنواتی سالانه دستگاه های خدمات رسان و حوزه شهرسازی دیده شده و 4 هزار میلیارد کسری در اختیار ما قرار خواهد گرفت و 7 هزار میلیارد نیز آورده شهرداری هاست.  او افزود: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر سه شاخص بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت های استان ها و نقش مردم می باشد که همدل و همگرا بتوانیم با کمک دولت، بخش خصوصی و مردم بازافرینی ها را به خوبی انجام دهیم.

 عشایری گفت: دولت ملزم به اجرای قانون است و طرح بازافرینی شهری نیز مصوب مجلس را دارد. ما نمی دانیم در دولت آینده چه اتفاقی می افتد اما به طور یقین برنامه بازافرینی شهری برنامه ای است که در سطح شهر است بنابراین می توان تا حدودی تضمین کرد که هر دولتی هم که روی کار بیاید با این طرح مخالفتی نخواهد داشت. طرح بازافرینی شهری برنامه ریزی شده است و نیازهای بخش خصوصی نیز در این طرح دیده شده است. او افزود: اکنون بستر آماده است و از بخش خصوصی دعوت می کنیم که در اجرای طرح همکاری داشته باشند. مشوق هایی مثل بیمه و تسهیلات نیز برای بخش خصوصی در این طرح دیده شده است.

عشایری در ادامه گفت: برنامه بازافرینی شهری یک برنامه فرهنگی - اجتماعی است و باید ساخت و ساز ها مبتنی با نیازهای مردمی باشد. ما به مردم و بخش خصوصی تضمین هایی می دهیم. برای سکونت مردم محله برنامه هایی اندیشیده ایم. وام صندوق یکم نیز با سود 6 درصد ارائه می شود. در فروش واحدها نیز دولت حتما با بخش خصوصی همکاری خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر ما ظرفیت ساخت 16 هزار واحد را داریم که این کار شتاب دهی به کار را بیشتر می کند اعتماد سازی نیز بیشتر خواهد شد. مثلا در محله ای در اصفهان ساخت و ساز در بخش هایی از زمین های دولت در حال انجام است. ما نیز در وزارت راه وشهر سازی اراضی که داریم در اختیار این طرح قرار خواهیم داد و سالانه ساخت 100 هزار واحد در طرح بازافرینی شهری شروع خواهد شد که تا پایان برنامه 500 هزار واحد ساخته خواهد شد. او افزود: اکنون 54 هزار واحد نفر پروانه ساخت گرفته اند و تا پایان آبان ماه وام 9 درصدی بدون سپرده گذاری از طریق بانک های عامل پرداخت خواهد شد.
 
ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن درباره ورود بخش خصوصی در این بخش گفت: بخش خصوصی همانند همکاری در ساخت مسکن مهر بازهم آماده تعامل با دولت در بازافرینی شهری است. بخش خصوصی برنامه ریزی هایی داشته است و جلسات متعددی با شرکت بازآفرینی شهری ایران داشته ایم اما منتظر تامین بودجه هستیم.

  او افزود: کل بودجه 100 هزار واحد 25 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که الان 6 هزار میلیارد موجود است. نگرانی بخش خصوصی این است؛ با توجه به اینکه ما تجربه مسکن مهر را داریم و مسکن مهر عدم اعتماد را برای بخش خصوصی بوجود آورد و ادامه کار هم به سختی پیش می رود، چه تضمینی از جانب دولت وجود دارد؟ ما به دنبال برنامه ریزی مستند و تدوین شده قانونی هستیم که با آمدن دولت بعدی به مشکل نخوریم.

رهبر گفت: در طرح بازافرینی مشکلاتی وجود دارد. در وهله اول ما باید برای مردمی که ساکن هستند اعتماد سازی کنیم و وعده هایی که در بازسازی داده می شود عملی شود تا مردم رغبت داشته باشند که در این طرح مشارکت کنند، دولت نیز باید بیشتر کمک کند.

 ایرج رهبر در ادامه گفت: برای اعتمادسازی می توان در محله ای که بخش آزاد دارد می توان ساخت و ساز انجام تا مردم ببیند و اعتمادسازی بیشتر شود و نگرانی ها از بین برود.  او افزود: بنرامه های شهری باید متناسب با خدمات شهرسازی انجام شود.   دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازافرینی نوسازی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد و اگر جریان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

به گزارش تسنیم،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است