Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این اعتبار از نیات واقفان در حوزه های مختلف مسجد سازی، نیات مذهبی، اجتماعی و خیریه هزینه شده است افزود: عواید موقوفات ثبت شده در استان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امسال بودجه عمرانی اوقاف و امورخیریه استان بیش از پنج میلیارد تومان و حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است ادامه داد: امسال  ۷۶ وقف جدید به موقوفات استان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه اجرای طرح بشارت و برون سپاری مراکز تخصصی قرآن کریم را از جمله برنامه های قرآنی این اداره کل عنوان کرد و اظهارداشت:شش هزار و ۴۷۷ موقوفه شامل ۳۶ هزار و ۹۰۰ رقبه در استان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از این تعداد موقوفات هزار و ۸۱۶ مورد منفعتی و چهار هزار و ۶۶۱ مورد انتفاعی بوده است افزود: امسال ۱۴۸ نفر مبلغ و روحانی آموزش دیده در قالب همایش طلایه داران تبلیغ به نشر معارف دین و تشریح آثار و برکات وقف در استان پرداختند.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۷۴۶ موقوفه و رقبه استان سنددار شدند خاطر نشان کرد:اسکن  ۳۸۷ هزار و ۷۶۸ برگ سند موقوفات و رقبات استان، تنظیم ۲۱۷ سند اجاره رقبات استان و اطلاعات بیش از ۳۱ هزار رقبه متصرفی تایید نهایی شد.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه امسال عواید موقوفات استان ۲۰درصد افزایش یافتته است گفت: باید فرهنگ سازی شود تا واقفین نیات خود را به سمت نیازهای جامعه سوق دهند و بغیر از هزینه در مساجد در بخشهای مدارس،حوزه های علمیه، پزشکی و علمی نیز وقف کنند.

وی ادامه‌ داد: در حوزه جذب بودجه و ساخت وساز مساجد طی سال‌جاری، اداره کل اوقاف استان پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مصوب استان بوده که از این مقدار سه میلیارد و ۹۲۰ میلیون مختص عمران و آبادانی مساجد است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بابیان اینکه یک میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان برای امامزادگان استان در فعالیت‌های عمرانی بوده که از این میزان ۳۳۶ میلیون تومان تخصیص یافته است، گفت: جمع تخصیص منابع عمرانی اوقاف،دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تخصیص یافته و نزدیک ۵۰ درصد اختصاص یافته است.

وی گفت: در حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی نیز ۵۱۸ رقبه تعیین تکلیف در حوزه تغییر کاربری و تبدیل به‌احسن انجام شده و از افتخارات اوقاف استان، تائید اطلاعات نهایی بیش از ۳۱هزار رقبه متصرفه بود و در قسمت درآمد نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 4452317

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه وقف اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان مرز مهران بوشهر مشهد گرگان راهپيمايي 13 آبان شهرکرد پدافند غیرعامل شیراز بارش باران سنندج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند