Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از طرح ۵۰ پیشنهاد همکاری در چهارمین نشست مجمع همکاری‌های بین‌بخشی ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی جهانگیری» عصر امروز در اختتامیه چهارمین نشست مجمع همکاری‌های بین‌بخشی ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز، به ارایه گزارشی از نتایج این نشست دو روزه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در مدت دو روز برگزاری این نشست، شش پانل تخصصی تشکیل شد که در مجموع بیش از 50 پیشنهاد همکاری مورد طرح و بررسی قرار گرفت که این پیشنهادها به صورت جمع‌بندی‌شده در اختیار دو طرف قرار می‌گیرد تا در آینده شاهد پیگیری و عملیاتی شدن آنها باشیم.

وی ب بیان این‌که در پانل همکاری‌های علمی و دانشگاهی، بر توسعه همکاری میان دانشگاه‌های دو کشور در حوزه علم و فناوری تأکید شد، افزود: طرف ترک نیز در بازدیدی که از نمایشگاه فناوری ربع رشیدی داشت با ظرفیت‌های علمی و فناوری ما آشنا شد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تشکیل کمیته فنی برای تدوین برنامه همکاری مشترک، طراحی مسیرهای گردشگری اختصاصی و مشترک و برقراری تعرفه ترجیحی برای صنایع دستی دو کشور از جمله پیشنهادهای مطرح شده در پانل گردشگری بوده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در پانل همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای بر تعمیق و توسعه تعاملات رسانه‌ای و برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری تأکید شد، همچنین پانل حمل و نقل و انرژی نیز به شناسایی پروژه‌های مشترک در حوزه مدیریت منابع آبی و طرح مشترک حمل و نقل و لجستیک توجه شد.

وی از تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد و حفظ امنیت در مرزهای دو کشور به‌عنوان مهم‌ترین موضوع مورد بحث در پانل امنیت و مناسبات مرزی یاد کرد و افزود:  استفاده از ظرفیت مناطق آزاد ایران و ترکیه در پانل همکاری‌های صنعتی، تجاری، سرمایه‌گذاری و بانکی نیز مورد تأکید قرار گرفت.

جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلاتی که در تعاملات مالی بین کشورها وجود دارد، گفت: در این پانل موضوع ایجاد بانک محلی بین ایران و ترکیه برای پشتیبانی از تعاملات مالی و تجاری دو کشور مطرح شد.
 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان آمریکا 13 آبان اردبیل ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شبستان یزد تحریم استان ایلام دفاع مقدس امام رضا ع تبریز ۲۰۱۸ ایران و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم