Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:25:46 GMT

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) در شوش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۸۹۶۸

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) در شوش برگزار شد

به گزارش ایرنا مردم مومن و ولایتمدار شهرستان شوش همزمان با 28 صفر با برگزاری آیین های عزاداری در حرم حضرت دانیال نبی (ع)، مرقد مطهر دعبل خزاعی و عبدالله بن علی(ره) در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.
عزاداران اعم از مجاوران و زائران به صورت فردی و در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در این اماکن مقدس ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به محضر حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب عزاداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مساجد، هیات ها و در مکان های مختلف شهر و روستا در شهرستان شوش برپا شد و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای مداحان در سوگ رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.
مردم شوش امشب و فردا(چهارشنبه) با راه اندازی دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) حرکت می کنند.
عزاداران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهای الوان، شاوور، حر و فتح المبین نیز با پوشیدن جامه سیاه و سیاهپوش کردن خیابان ها و برپایی آیین های ویژه و مجالس عزاداری در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشستند.
همچنین در مراسم 28 صفر هیات های زنجیرزن وسینه زنی از شهرستان های شوشتر، گتوند، آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز، کارون، سوسنگرد، دزفول و شهرهای زیر 25 هزار نفر شمال خوزستان با حضور در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) به عزاداری می پردازند که این مراسم بصورت زنده از شبکه استانی خوزستان پخش می شود.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر 2 از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.
7280/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بیت عصمت و طهارت پیامبر اکرم جهان حضرت محمد رهبر معظم انقلاب راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدی نماینده آستان قدس رضوی در نشست دهه کرامت که صبح امروز (چهارم اردیبهشت) با حضور نمایندگانی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه در تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، گفت: ما سه مناسبت ویژه در مشهد داریم، ایام نوروز به واسطه مسافرانی که وارد این شهر می‌شوند، شهادت امام رضا (ع) و دهه کرامت.

وی افزود: ما در سالگرد شهادت امام رضا (ع)، میزبانی را برعهده داریم، اما در دهه کرامت معکوس است و میزبانی مطرح نیست. طی سال، مباحث محتوایی را در خصوص امامت پیگیری کردیم و امسال، جمله امام رضا که میفرمایند: ان الامام زمام الدین و نظام المسلمین و صلاح الدنیا و عز المؤمنین را مبنا قرار دادیم.

محمدی گفت: به طور خاص عبارت عزالمومنین را برجسته و بررسی کردیم و بر روی این مفهوم کار‌های فرهنگی مناسب را انجام دادیم. با توجه به این جمله و پیروزی اخیر که بدست آوردیم، عزت و سربلندی مومنان به امام برمی گردد.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین کنگره جهانی امام رضا، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور برگزار که فعالیت‌های خوب محتوایی در این خصوص انجام می‌شود.

حجت الاسلام مشرف سرپرست معاونت فرهنگی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در این نشست گفت: درباره دهه کرامت، اول اینکه با گفتگو‌هایی که در معاونت امور زنان ریاست جمهوری شکل گرفته است، به دنبال آن هستیم که دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران در آستان حضرت فاطمه معصومه شکل بگیرد و بانوان فعالیت فاخری را رقم بزنند.

وی افزود: اعتاب مقدس در حقیقت فرهنگ زیارت را رقم می‌زنند و در بستر زیارت می‌تواند تحول فرهنگی عظیمی شکل بگیردبنابراین اگر به دنبال تربیت دختران بهشتی هستیم، بهترین الگو میتواند حضرت فاطمه معصومه باشد و این حرم نقش خود را در تکریم دختران ایفا می‌کند.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: شعار روز تکریم دختران، حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا، نامگذاری شده است.

وی گفت: جشن‌های دهه کرامت،از پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در حرم حضرت معصومه آغاز می‌شود و از سه روز مانده به میلاد حضرت معصومه (س) برنامه‌های ما به ویژه برای بانوان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام مشرف افزود: اجتماع عظیم و جشن ملی در روز میلاد حضرت معصومه برگزار می‌شود و اگر حداقل این جشن‌ها در ۲۰۱ نقطه به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه شکل بگیرد، مطلوب است.

دهه کرامت (۱۴۰۳) از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

دیگر خبرها

  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»