Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «انور رجا» مسئول اطلاع‌رسانی جبهه خلق فلسطین شاخه فرماندهی کل اعلام کرد که دمشق تصمیم دارد فلسطینیان را به اردوگاه «یرموک» بازگرداند.

رجا به شبکه خبری المیادین گفت که «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه مسئولان فلسطینی را در جریان تصمیم بازگشت آوارگان این کشور به اردوگاه یرموک قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهارات خود گفت: «اردوگاه یرموک به شدت آسیب دیده و بخش‌هایی از آن کاملا تخریب شده است. بازگشت [آوارگان فلسطینی به یرموک]نیز از طریق اقدامات سازمان‌یافته انجام خواهد گرفت».

رجا در پایان تأکید کرد که این تصمیم رسمی سوریه مهم است و موجب خوشحالی مردم فلسطین و کسانی خواهد شد که در یرموک حضور داشته‌اند.

در همین راستا، گروه «کار برای فلسطینی‌های سوریه» اواخر مهر ماه گذشته اعلام کرد که تنها چهل خانواده فلسطینی در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق باقی ماندند.

«انور عبدالهادی» رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و سفیر این کشور در سوریه کمک مالی برای خانواده‌های فلسطینی باقیمانده در اردوگاه را در اختیار آنان قرار داد.

عبدالهادی گفت: اردوگاه الیرموک سرزمین دوم است و همه باید برای بازسازی آنجا دست به دست یکدیگر دهند.

عبدالهادی چندی پیش نیز تأکید کرد که دمشق با همکاری سازمان «آنروا» (سازمان امداد و حمایت از پناهجویان فلسطینی) مسئولیت بازسازی اردوگاه یرموک را بر عهده خواهد داشت.

وی اظهار داشت که پس از پاکسازی اردوگاه یرموک از لوث تروریست‌ها حکومت و نهاد‌های سوری مسئولیت و مدیریت آن را بر عهده خواهند داشت.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد که نقش گروه‌های فلسطینی، مشارکت با ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریست‌ها از این منطقه بوده است.

اردوگاه یرموک که بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینیان در سوریه است در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و پیش از آغاز بحران سوریه ۱۶۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده بود.

در سال ۲۰۱۵ دو سوم اردوگاه یرموک به اشغال داعش درآمد و گروه تروریستی تحریر الشام هم یک سوم باقیمانده آن را اشغال کرد، اما نیرو‌های دولتی سوریه در ماه مه گذشته به طور کامل منطقه الحجر الاسود و اردوگاه یرموک را به تسلط خود درآوردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دمشق آوارگان فلسطینی یرموک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»

تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل شعری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در آستانه عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن را در جلسه‌ای خواندند منتشر شد؛ در ادامه تصاویری از این شعر و تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل پیش از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749284

دیگر خبرها

  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق