Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:05:59 GMT

«شهید زنده» ایران پر کشید/ «سید نور خدا» آسمانی شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۹۲۰۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش مهر، «سید نورخدا موسوی منفرد» شهید زنده لرستانی دقایقی پیش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

حکایت شهید زنده لرستانی، روایت مردی است که سالها روی تخت دراز کشیده و به آسمان خیره شده بود و حالا بعد از سالها پرکشید تا به جمع یاران شهیدش بپیوندند. جانباز ۱۰۰ درصد «سید نورخدا موسوی منفرد» نزدیک ۱۰ سال در حالت کما به سقف اتاق خیره مانده و انگار در عمق نگاهش چیزی بود که مسحورمان می کرد، نه تنها ما را بلکه هر کسی که برای دیدارش راهی اتاق کوچک خانه شان میشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز از هر جای ایران دوستان و آشنایانی به نیت زیارت «شهید زنده» می آمدند؛ جانبازی که رد گلوله گروه تروریستی و ملعون ریگی را می توان روی پیشانی اش گرفت، «نور خدا» نماد و نشانه بود؛ نشانه ای از پاسداشت عزت و حفظ خاکی که برایمان بیش از همه دنیای خاکی می ارزد!

نگاهی به زندگینامه شهید زنده - جانباز ۱۰۰ درصد

درجه: سرتیپ دوم

جانباز ۱۰۰ درصد: سید نور خدا موسوی مفرد

نام پدر: سید محسن

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۶/۱

محل تولد: خرم‌آباد

میزان تحصیلات: لیسانس

تاریخ جانبازی: ۱۳۸۷/۱۲/۱۷

محل جانبازی: پل شکسته لار

نحوه جانبازی: درگیری با گروهک عبدالمالک ریگی ملعون

سردار سرتیپ دوم شهید زنده سید نور خدا موسوی ، شهریورماه ۱۳۴۹ در استان لرستان متولد شد. پدرش کارگر و مادرش خانه‌دار بود. نور خدا پس از اخذ مدرک دیپلم و انجام خدمت مقدس سربازی به تحصیل در دانشگاه نیروی انتظامی مشغول شد و بعد از فارغ‌التحصیلی ازدواج کرد. وی پس از مدتی زندگی در تهران به شهر زاهدان منتقل و فرمانده یگان تکاوری زاهدان شد.

سید نور خدا موسوی در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ برای مقابله با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی ملعون معروف به جند الشیطان عازم منطقه لار شد. مدتی از شروع عملیات نگذشته بود که گلوله‌ به پیشانی وی برخورد کرد.

هم‌رزمان نور خدا پیکر نیمه‌جانش را به‌سختی فراوان به بیمارستان زاهدان رساندند بعد از عمل ایشان بهبود چندانی در وضعیتش حاصل نشد و ایشان با درجه‌ جانبازی ۱۰۰ درصد حدود 10 سال زندگی نباتی داشت.

از این شهید بزرگوار دو یادگار به‌نام سیده زهرا و سید محمد به‌جامانده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران - قرقیزستان؛ گزارش زنده

تیم ملی فوتسال ایران در چهارچوب جام ملت‌های آسیا به مصاف قرقیزستان می‌رود.

طرفداری | شاگردان وحید شمسایی دنبال شکست قرقیزستان هستند.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا راس ساعت 12:30 برابر قرقیزستان قرار می‌گیرد. شاگردان شمسایی از 6 دیدار خود برابر این تیم، همه مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

ترکیب تیم ملی ایران

ترکیب ابتدایی ایران برای دیدار با قرقیزستان به شرح زیر است:

باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور، بهروز عظيمى

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • ایران - قرقیزستان؛ گزارش زنده
  • اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد/ غیبت موسوی در لیگ ملت‌ها
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • ۱۴ سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید