Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا -«فیصل المقداد» معاون وزیر امورخارجه سوریه سه شنبه شب اعلام کرد که کشورش درصدد است، آوارگان فلسطینی به اردوگاه یرموک واقع در جنوب دمشق را بازگردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، المقداد تصریح کرد: تلاش هایی در جریان است تا تمامی مین هایی که بدست گروه های تروریستی به ویژه داعش در این اردوگاه کارگذاشته شده بود، پاکسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون ولید المعلم افزود: مانعی برای مشارکت تشکیلات خودگردان و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد (آنروا) در بازسازی اردوگاه یرموک وجود ندارد و برنامه ای برای بازگشت تمامی آوارگان وجود دارد.
المقداد بدون نام بردن از کشور خاصی گفت که برخی طرف ها در بازگشت آوارگان سوری و فلسطینی به سوریه سنگ اندازی می کنند.
اردوگاه یرموک پس از اشغال گروهک تروریستی داعش در سال 2015 و تحمل خسارت، بخشی از آن به طور کامل ویران شد.
در همین حال «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور لازم برای تامین تمامی هزینه های آوار برداری از خیابان های این اردوگاه را صادر کرده است.
از سوی دیگر و براساس کمیته ناظر بر آواربرداری این اردوگاه، 20 درصد منازل مسکونی در این اردوگاه به صورت کلی ویران شده است و 80درصد نیز نیازمند تعمیر جزیی است.
یرموک، نام بزرگ ترین اردوگاه محل سکونت مهاجران فلسطینی است که پیش از آغاز جنگ سوریه، 160 هزار تن از جمله سوری ها در آن زندگی می کردند،
جنگ و درگیری ها اردوگاه یرموک را در سال 2012 میلادی در معرض محاصره و خرابی قرار داد و ساکنانش مجبور به فرار از آن شدند، اما سرانجام این اردوگاه، به کنترل ارتش سوریه در آمد و نظامیان سوری موفق شدند در ماه می 2017 (اردیبهشت/ خرداد 96) آن را از تروریست ها پس بگیرند.
شبس**9363**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه اردوگاه يرموك بازگشت فلسطينيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور آوارگان روز گذشته گفت که حدود ۱۸۲ کارمند آنروا UNRWA در جریان بمباران اسرائیل در غزه کشته شده اند.

لازارینی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ ساختمان آنروا آسیب دیده یا ویران شده است، خاطرنشان کرد که "بیشتر این اماکن برای پناه دادن به آوارگان بوده و بیش از ۴۰۰ آواره در این اماکن کشته شده اند. "

وی افزود: نگرانی‌های فزاینده در مورد حمله نظامی احتمالی به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، با نگرانی از تخلیه در صورت عدم توافق در این هفته وجود دارد.

او نوشت: «هنوز از مردم خواسته نشده است که رفح را تخلیه کنند. اما این احساس وجود دارد که اگر در این هفته توافق آتش بس حاصل نشود، ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

رئیس این آژانس سازمان ملل متحد تاکید کرد که کاروان‌های کمک رسانی در غزه با مشکلاتی روبرو هستند و نگرانی در مورد ساکنان غزه بازداشت شده در اسرائیل وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم تصمیم گرفت مانع از صدور ویزا برای «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و بازدید او از نوار غزه شود.

لازارینی پیش از این تاکید کرده بود، «اسرائیل» تا این لحظه تخلیه رفح از غیرنظامیان را خواستار نشده و در صورتی که این هفته توافقی حاصل نشود، نگرانی گسترده‌ای از حمله نظامی در غزه وجود دارد.

لازارینی مارس گذشته نیز پس از کنفرانس مطبوعاتی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اعلام کرد، در حالی که در شمال نوار غزه خطر قریب الوقوع بروز قحطی وجود دارد، تل‌آویو مانع از عبور او به مقصد نوار غزه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد