Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، درب ضدحریق به درب هایی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم  و کاهش خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری )  مورد استفاده قرارمی گیرند تا مردم بتوانند آسان تر فرارکنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص با مدیر بازرگانی نخستین شرکت تولید کننده  درب های ضد حریق برتر کشور در استان همدان ، هم صحبت شدم.
آقای جلال ربانی گفت: یکی از مهمترین عواملی که دارای تاثیر وتوان زیادی در تمرکز جمعیت وفعالیت های مختلف و در نتیجه تسریع روند رشد وتوسعه است بخش صنعت است.

وی افزود:می توان گفت، صنعت یکی از عوامل موثر بر شهرنشینی ونظام شهر نشینی هر منطقه محسوب می شود که این موضوع در توسعه اقتصاد وبازار نقش موثری دارد.

ربانی با اشاره به استاندارد هایی که حدود 15 سال گذشته از سوی سازمان آتش نشانی برای ساختمان های اداری واماکن مسکونی تعیین شده است، ادامه داد: استفاده از درب ضد حریق در مجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاه ها،نیروگاه ها، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ،سالن های همایش، فرودگاه ها و بطور کلی تمام مکان هایی که امکان حریق وجود دارد وامنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ضروری است.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی برتجهیز ساختمان های اداری ومسکونی برای استفاده از درب های ضد حریق تاکید دارد، این درب ها در مواقع اضطراری و آتش سوزی به کمک آتش نشان ها می آید تا درب های بسته آسان باز شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های تولید کننده درب های ضد حریق در دنیا محدود هستند و براین اساس هم باید لیست مواد اصلی مشخص ومیزان  مقاومت آنها مورد ارزیابی قرار گیرد ، افزود: این آزمایشگاه ها بسیار پیشرفته هستند وبرای تست گونه ها باید هزینه هایی زیادی را متقبل شد.


ربانی با بیان اینکه  متاسفانه در کشور آزمایشگاه تست مقاومت وجود ندارد،ادامه داد:وجود این آزمایشگاه ها دارای اهمیت زیادی است که  در ایران نه در بخش دولتی ونه در بخش خصوصی از  حمایتی برخوردار نیست.

مدیر بازرگانی بین المللی این شرکت تولید کننده درب های ضد حریق اظهار داشت: بیشتر درب های ضد حریق از آهن یا فولاد ساخته می شوند ولی  ساختار درونی آنها می تواند از جنس شیشه، فولاد، چوپ، آلومینیوم و..ساخته شود.

ربانی با بیان اینکه درب های ضد حریق براساس زمان مقاومتی که در برابر آتش وحرارت دارند با هم متفاوت هستند، خاطر نشان کرد:  یک درب ضد حریق استاندارد باید حداقل 90 و حداکثر تا 5 ساعت در برابر آتش مقاومت کنند.

وی به  هدف فعالیت این شرکت تولیدی در این زمینه اشاره کرد و افزود: این  شرکت در سال ۱۳۹۲ به منظور تولید درب های مقاوم در برابر حریق تاسیس شد و تاکنون راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت تکنولوژی در کشور را با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات طی کرده  است.

 مدیر بازرگانی بین المللی این شرکت اظهار داشت: همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص ما بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه  خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا به سراسر کشور است.

 وی بابیان اینکه  بالا بردن کیفیت محصولات  ارائه شده در چهارچوب استانداردهای وضع شده در دنیا، موضوعی نیست که به شکل  اتفاقی حاصل شود خاطر نشان کرد: دیدگاه بلندمدت در تحقیق، تولید، عرضه و پشتیبانی از جمله نگرش‌های راهبردی ما در کاراست.

 ربانی با اشاره به اینکه سالانه 20 هزار درب ضد حریق در همدان تولید می کنیم و برای 80نفر اشتغالزایی شده ، اظهار داشت: تاکنون برای 6 درب گواهی نامه بین المللی صادر شده است.

این مسئول  در خصوص صادرات درب ضد حریق  افزود: کشورهای قطر، عراق،گرجستان وکانادا راهدف صادرات محصولات خود انتخاب کردیم ودر این باره کارهای اولیه آن نیز انجام شده است وبزودی صادرات را انجام خواهیم داد.

وی به  دغدغه ها و مشکلات اشاره و بیان کرد: تاکنون هیچ کمک مادی و تسهیلاتی از سوی دولت  به ما نشده  وتنها حمایتی که مد نظر ماست حمایت  در بخش صادرات  وپیشرفت توسعه اقتصادی استان از این طریق است.

 

و اما گفتنی است که در هنگام خرید درب ضد حریق باید توجه داشته باشید که درب خریداری شده دارای مجوز از آتش نشانی باشد و در صورتی که درب خریداری شده ، دارای تایید ازسازمان آتش نشانی نباشد مجوز برای ساختمان شما صادر نخواهد شد و در این میان چه بهتر که با اعتماد بر تولید داخلی به شکوفایی اقتصاد کشور واستان کمک کنیم.

انتهای پیام/ج

گزارش از زهرا جعفرپور ایروانی

تولید درب هایضد سرقت و ارزآوری آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه

به گزارش خبرآنلاین ،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ مردی حدودا ۶۰ ساله در پی وقوع حریق یک ساختمان مسکونی در محله مجیدیه شمالی خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت:سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این حادثه که صبح امروز در محله مجیدیه رخ داد، گفت: در ساعت ۱۱:۱۳ صبح امروز، یک مورد آتش سوزی ساختمان به آدرس مجیدیه شمالی، خیابان حسینی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که درپی آن بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند، گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ۱۲ واحدی رخ داده و کانون آن واحدی ۷۰ متری در طبقه سوم بوده است. هنگام حضور آتش‌نشانان در محل این واحد کامل شعله‌ور بوده و شعله‌های آتش در حال سرایت به واحدهای مجاور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصه برای اطفای حریق اقدام کردند و در همین هنگام، دو انفجار کوچک نیز به خاطر وجود ظرف‌های کوچک بنزین و افشانه‌های قابل اشتعال در محل رخ داد. به نظر می‌رسد که در این واحد، وسایل عموما قدیمی و خراب نگهداری می‌شد که دچار حریق شده بودند.

وی افزود: آتش نشانان مشغول اطفای حریق بودند که در جریان آن با پیکر مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که بلافاصله این فرد را خارج کرده و در اختیار عوامل اورژانس دادند، اما متاسفانه به تائید عوامل اورژانس، این فرد جان خود را از دست داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش خاموش شد و دقایقی قبل آتش نشانان به ایستگاه بازگشتند. تیمی از کارشناسان آتش‌نشانی نیز اقدامات خود برای یافتن علت این حادثه را آغاز کرده‌اند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896388

دیگر خبرها

  • حریق واحد تجاری در حیدرآباد/ ۲ نفر مصدوم شدند
  • سخت‌گیری لازم برای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق صورت گیرد
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی زانو می‌زد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • جزییات حریق کانکس در پایانه شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • فیلم/ آتش سوزی مرگبار خانه‌ای در مجیدیه
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند