Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: اگر یک‌ بار زیرآوار گرفتار شده باشید، متوجه می‌شوید که ۴٨ ساعت درون یک چاه ماندن چه حس و حالی دارد.

 سقوط در چاهی در انتهای بولوار وکیل‌آباد گزارش شد. وقتی به محل رسیدیم، مشخص شد چاه روی یک مقنی جوان ریزش کرده است. پرس‌و‌جوها نشان داد فرد گرفتار یک مقنی قدیمی و باتجربه است. معمولا در مشهد سه نوع چاه داریم، چاه‌های شنی که وجود هوا بین شن‌ها می‌تواند به فرد کمک کند ساعت‌ها تنفس داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع دیگر چاه‌های خاکی است که دارای گازکربنیک شدید، و قرار گرفتن زیر آوار این چاه‌ها برابر با مرگ است. نوع سوم هم چاه‌های خاکی و شنی است که تنها در ساعات اولیه به نجات فرد گرفتار امید هست.

وقتی وضعیت چاه را بررسی کردیم، مشخص شد که نوع چاه شنی است و اگر فرد نحوه تنفس منقطع را بداند، می‌توانیم او را زنده بیرون بیاوریم. عملیات با احتیاط تمام آغاز شد. عمق چاه حدود ۴٠متر تخمین زده می‌شد. اطلاعات افراد محلی نشان داد این فرد از حدود ۴٨ ساعت قبل درون چاه است و به قصد لای‌روبی چاه مجاور درون این چاه رفته است و هم‌زمان هر دو چاه ریزش کرده‌اند.

همکاران او تمام تلاش خود را کرده‌اند که او را بیرون بیاورند اما ٢۴ ساعت تلاش آن‌ها بی‌نتیجه می‌ماند و در نهایت موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع می‌دهند. با حضور در محل، تنها یک راه برای نجات وجود داشت، تخلیه شن‌ها با سطل. با کمک دیگر همکاران و پس از رعایت نکات ایمنی به منظور پیشگیری از ریزش دوباره، نوبتی درون چاه رفتیم و سطل‌سطل شن‌ها را بیرون کشیدیم. در پایان عملیات، مشخص شد حدود شش تن شن از دل این چاه بیرون کشیده‌ایم. هرچه پایین‌تر می‌رفتیم، نفس‌کشیدن برای ما هم سخت می‌شد تا جایی که شیفت‌های ١۵ دقیقه‌ای به شیفت‌های پنج‌دقیقه‌ای تبدیل شده بود و حتی کمتر.

مطمئن بودم این مقنی جان باخته است. ۴٨ ساعت مدفون شدن در دل زمین شوخی نیست. وقتی به نقطه‌ای که فرد مقنی آنجا حضور داشت رسیدیم، مشخص شد او در حال حفر کانالی میان دو چاه بوده که گرفتار ریزش شده است. اگرچه دو روز از گرفتار شدن او می‌گذشت، از آنجایی که نحوه نفس کشیدن در چاه شنی را می‌دانست، او را زنده بیرون کشیدیم.

با تلاش ما این فرد زنده بیرون کشیده شد، بارها در عملیات‌هایی به‌مراتب کوچک‌تر از این نتوانسته بودیم فرد را نجات دهیم. من موفقیت در این عملیات را از دعای این مقنی گرفتار در دل چاه و کمک گرفتن از خدا می‌دانم وگرنه ما که باشیم که بدون برداریم؟ لطف خدا بتوانیم آجری را از روی آجری ...

راوی: حسین جاودانی آتش‌نشان بازنشسته مشهدی

سهیل دیبا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد منحرف چه بلایی سر دختر 8 ماهه آورد! / مادر چه نقشی داشت؟!+عکس عکس های قبل و بعد روستایی که علی دایی در سرپل ذهاب می سازد!+ جزییات بی آبرو شدن فرزانه در اتاق پرو تا دستگیری در خانه مجردی! + جزییات راهکاری برای آرام کردن دهان بعد از خوردن فلفل تند حمله خونین پلنگ گرسنه در شهرستان بشاگرد 11 ماه زندان برای دو پلیس خطاکار + فیلم این راننده اتوبوس را با بازی رایانه‌ای اشتباه گرفت + فیلم تجاوز به فرزانه در اتاق پرو ! + جزییات مرگ فجیع عروس و داماد در شب جشن+عکس و فیلم 11 ماه زندان برای دو پلیس خطاکار + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه موفقیت وکیل گرفتار چاه ساعت زیرآوار عکس فیلم مرد عجیب قتل تجاوز ویدیو ها اندونزی درگیری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی الهلال و التعاون + پخش آنلاین

پخش زنده بازی الهلال و التعاون در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های الهلال و التعاون امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز الهلال و التعاون

لیگ حرفه‌ای عربستان (التعاون - الهلال) ساعت ۱۸:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750265

دیگر خبرها

  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد
  • راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و التعاون + پخش آنلاین