Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@19:04:31 GMT

فیلمبرداری مخفی از حریم زن و مرد مستاجر در خانه مبله!

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۰۰۸۶

رکنا: کسانیکه با اجاره دادن خانه های مبله از روابط زنان و مردان مستاجر فیلمبرداری می کردند شناسایی شدند.

معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس هشدار داد: کسانی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این خصوص می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.به گزارش رکنا، احمد رحمانیان با بیان اینکه در بعضی از منازل مبله جرائم امنیتی و یا منافی اخلاق و عفت عمومی به وقوع می‌پیوندد اظهار کرد: بر اساس پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این خصوص، در برخی از این قبیل منازل اموال مسافرین و مستاجرین به سرقت Stealing رفته و یا با نصب دوربین مدار بسته مخفی از حریم خصوصی آن‌ها تصویربرداری و سپس مورد سوء استفاده قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی ضمن هشدار به عموم هموطنان نسبت به پرهیز از اجاره این قبیل منازل اعلام کرد: به منظور برخورد با منازل مبله غیر مجاز در شش ماهه نخست سال جاری بر حسب دستور مرجع قضایی ۱۲۷ واحد منزل مبله غیر مجاز پلمپ، ۳۵۰ خط تلفن که مبادرت به تبلیغ و جذب مسافر می‌کردند قطع و ۲۱۱ نفر که بدون اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص فعالیت داشتند توجیه و از آنان تعهد گرفته شد.

وی تصریح کرد: کسانی که قصد اجاره دادن منازل مبله را دارند می‌توانند جهت اخذ مجوز به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و یا جامعه هتل داران مراجعه و یا از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به اخذ مجوز و ارائه خدمات در قالب خانه مسافر اقدام نمایند.

رحمانیان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم Crime دادگستری فارس با همکاری دادستان مرکز استان، فرماندهی انتظامی استان، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، جامعه هتل داران و مهمانپذیران، اتحادیه مشاورین املاک و سایر دستگاه‌های مربوطه جلساتی را برگزار نموده که تصمیماتی نیز در راستای ساماندهی و پیشگیری از گسترش منازل مبله غیر مجاز گرفته شده است.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس با اعلام اینکه تبلیغات غیر مجاز این منازل در اماکن عمومی و بر روی دیوار‌ها و تابلو‌ها ممنوع بوده و متخلفین به اتهام تخریب از این جهت تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، افزود: جهت تهیه مستند از تخلفات این این افراد، تیمی از شهرداری تبلیغات را رصد و از موارد غیر مجاز تصویر تهیه کرده و از افراد متخلف بانک اطلاعاتی تشکیل داده اند که به منظور پیشگیری از ادامه فعالیت غیرمجاز آن‌ها به بیش از ۱۲۰۰ از این افراد پیامک‌هایی با مزمون ضوابط و مقررات مربوطه و تخلف آن‌ها ارسال شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن اشاره به اقدامات فرهنگ سازی یاوران شورای شهر در این خصوص، گفت: دستورات قضایی مبنی بر دستگیری و بازداشت افراد متخلف از سوی دادسرای ناحیه ۲ شیراز صادر می‌شود که در همین خصوص ۳۸ نفر از کسانیکه بصورت غیر مجاز مبادرت به اجاره منازل مبله می‌نموده اند در مراجع قضایی محکوم شده اند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد منحرف چه بلایی سر دختر 8 ماهه آورد! / مادر چه نقشی داشت؟!+عکس عکس های قبل و بعد روستایی که علی دایی در سرپل ذهاب می سازد!+ جزییات بی آبرو شدن فرزانه در اتاق پرو تا دستگیری در خانه مجردی! + جزییات راهکاری برای آرام کردن دهان بعد از خوردن فلفل تند حمله خونین پلنگ گرسنه در شهرستان بشاگرد عکسی جنجالی از جابجا کردن دانش آموز اهوازی توسط پدربزرگش در شهر پر از آب 11 ماه زندان برای دو پلیس خطاکار + فیلم انار را بپزید معجزه می شود! + نحوه پختن این راننده اتوبوس را با بازی رایانه‌ای اشتباه گرفت + فیلم تجاوز به فرزانه در اتاق پرو ! + جزییات مرگ فجیع عروس و داماد در شب جشن+عکس و فیلم 11 ماه زندان برای دو پلیس خطاکار + فیلم عکس / مرگ وحشتناک 2 دختر دانشجو در بین قفسه های کتابخانه عکس دردناک اجساد جزغاله 11 گاو /درتالش رخ داد چگونه خبر دروغ نجات یک نوزاد از سقوط هواپیمای اندونزی منتشر شد؟ + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سرقت Stealing منزل جرم Crime مستند اخبار حوادث هشدار منازل دادگستری فیلم مردم عکس فیلم مرد عجیب قتل تجاوز ویدیو ها اندونزی درگیری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، این نرخ تورم ماهانه اجاره، در مقایسه با روند یکی دو سال گذشته همین نرخ، در «سطح بسیار پایین» قرار گرفته به این معنا که میانگین تورم ماهانه اجاره مسکن طی دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نرخ ۳‌درصد بوده است.
 
پس در این صورت آیا «بازار اجاره به سمت بهبود، حرکت کرده است؟»
 
بررسی‌ها برای پاسخ این پرسش، «جواب منفی» ارائه می‌کند، چون که «در همه فروردین‌ها در سال‌های اخیر، همواره تورم ماهانه اجاره مسکن، یک سقوط نرخ را تجربه کرده است.»
 
در فروردین دو سال اخیر نیز رشد ماهانه شاخص اجاره مسکن در کشور، ۲‌درصد بوده است که تقریبا نصف همین نرخ در ماه‌های دیگر سال بود. این افت نرخ تورم ماهانه اجاره در ماه اول هر سال در مقایسه با میانگین تورم ماهانه اجاره ۱۱ ماه بعد از آن، «ناشی از تعطیلی بازار معاملات مسکن به خصوص معاملات اجاره» است. در ماه اول سال، تقریبا هیچ مستاجری جابه‌جا نمی‌شود مگر تحت‌تاثیر موارد خاص که حجم آن پایین است.
 
به این ترتیب، «تابلوی تورم ماهانه اجاره مسکن در فروردین ۱۴۰۳»، معیار مشخصی برای تحلیل وضعیت بازار اجاره‌نشینی و حال و روز مستاجر‌ها نیست. از این رو، در این بررسی، لازم است «تورم نقطه‌ای اجاره مسکن» یا همان «میزان رشد اجاره‌بها در ماه اول سال‌جاری نسبت به ماه اول ۱۴۰۲»، دیده و تحلیل شود.
 
تورم نقطه‌ای اجاره مسکن در ماه گذشته نرخ ۴۱.۸‌درصد را ثبت کرد. اینکه سرعت رشد نقطه‌ای و سالانه اجاره‌بهای مسکن به شکل تاریخی در دو سه سال گذشته و حتی در شروع امسال، افزایش یافته است، ناشی از «سطح جهش‌یافته تورم عمومی» و «تورم مسکن» است که در همین صفحه، قبلا درباره آن گزارش‌های تحلیلی منتشر شده بود. در این مقطع، اما علاوه بر اینکه، ضرورت دارد سیاستگذار نسبت به «ریشه‌های تب بالای تورم اجاره مسکن» توجه کند تا بتواند «مهم‌ترین هزینه زندگی ماهانه خانوار‌ها را از حالت سنگین و نامتعارف» به سطح نرمال برگرداند، «دو پیام هشداری» نرخ جدید تورم اجاره هم باید دیده شود.
 
سطح ۴۱.۸ درصدی رشد اجاره‌بها در قرارداد‌های فروردین ۱۴۰۳ از دو منظر مورد بررسی است.
 
این نرخ نشان می‌دهد، «فرمول مدنظر نمایندگان مجلس برای تعیین رشد مجاز اجاره‌بها در سال» که تصویب کرده‌اند و برای تایید نهادی روانه شورای نگهبان است، با «وضع موجود این بازار» همخوانی ندارد. فرمول نمایندگان می‌گوید، موجر‌ها هر سال مکلف شوند «اجاره‌بهای سال جدید را براساس ۵۰ تا ۱۰۰‌درصد تورم عمومی افزایش دهند و بیش از آن، ممنوع باشد». اما در حال حاضر، تورم اجاره از تورم عمومی جلو زده است به این صورت که در فروردین امسال، تورم نقطه‌ای اجاره مسکن ۴۱.۸‌درصد شد در حالی که نرخ تورم عمومی نقطه‌ای در سطح ۳۰.۹‌درصد قرار گرفت. به این ترتیب، در وضع موجود که «نرخ رشد اجاره‌بها، ۱.۳۵ برابر نرخ تورم عمومی است»، ملاک قراردادن تورم عمومی برای تعیین تورم اجاره، امکان پذیرش آن را از سوی بازار با تردید روبه رو می‌کند.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳