Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:56:31 GMT

دمکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۰۹۲۴

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دمکرات ها توانستند درانتخابات کنگره آمریکا کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان در خبر فوری افزود: انتظار می رود دمکرات ها بیش از 35 کرسی مجلس نمایندگان که به آن نیاز داشتند را به دست آورند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346کرسی مشخص شده است که 178کرسی متعلق به دمکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 39.8درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 38.6درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.

نانسی پلوسی، رئیس حزب دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان که احتمالا به زودی باید به عنوان رئیس این مجلس سوگند یاد کند، لحظاتی پیش سخنرانی پیروزی حزب خود را اعلام کرد.

دمکرات‌ها برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان به پیروزی در ۲۳ کرسی نیاز داشتند.
پیش از این اعلام شده بود که جمهورخواهان توا«سته اند اکثریت مجلس سنا را حفظ کنند.

بنابرنتایج اعلام شده 51کرسی مجلس سنا را نمایندگان جمهوریخواه بدست آورده اند و دمکرات ها هم 42 کرسی را تاکنون کسب کرده اند.هنوز شش کرسی دیگر از 100 کرسی مجلس سنا باقی مانده است.

انتخابات کنگره آمریکا از عصر دیروز در 50 ایالت آغاز شده است.

در این انتخابات، تمام 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای دوره ای دو ساله، 35 عضو مجلس سنا برای دوره ای شش ساله و ٣٦ فرماندار برای دوره ای 4ساله (به جز ایالات اورگون، ورمونت و نیوهمپشایر که فرماندار منتخب به مدت 2 سال امور اجرایی ایالت را بر عهده خواهد داشت) انتخاب می شوند.

در رقابتهای 36 فرمانداری امسال، هم اکنون ٢٦ ایالت در اختیار جمهوریخواهان، ٩ فرمانداری در دست دمکراتها است و یک فرمانداری هم توسط مستقلین اداره می شود.

درحال حاضر از 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 235 کرسی در برابر 193کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند. هفت کرسی هم به دلایل گوناگون خالی مانده است.

درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات 25 کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب 218 کرسی در قبال 217 کرسی و تنها با اختلاف یک کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

هم اکنون جمهوریخواهان 51 کرسی، دمکرات ها 47 کرسی و مستقلین 2 کرسی سنا را در اختیار دارند.

در انتخابات میاندوره ای 2018 بیش از 150 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و پیش بینی می شود که میزان مشارکت نسبت به انتخابات مشابه سال 2014 افزایش یابد.
در آن دوره تنها 36.4 درصد واجدین شرایط در رای گیری شرکت کردند که کمترین میزان مشارکت از انتخابات میاندوره ای سال 1942 تا آن زمان بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات جمهوریخواهان دموکرات ها مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

بنابر گزارش ایسنا، از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیداهای آنان در بهارستان، ‌انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تنها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیداهای هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تنها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900135

دیگر خبرها

  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند