Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:26:35 GMT

مراقب «گیت‌های» خطرساز ورزشگاه آزادی باشید!

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۰۹۵۲

مراقب «گیت‌های» خطرساز ورزشگاه آزادی باشید!

یکی از اتفاقات مثبت برای استانداردسازی ورزشگاه آزادی تعبیه گیت‌های ورود تماشاگران با ساختار فیزیکی جدید است که البته هنوز امتحانشان را پس نداده‌اند و پتانسیل خطرساز بودن را دارند.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران سالهاست میزبان یک رویداد مهم و دارای اهمیت بین المللی نبوده و همین خلا سبب شده مسئولان به فکر بهسازی ورزشگاه بزرگ آزادی نباشند و این ورزشگاه ملی که به پنجاه سالگی نزدیک می شود، کمبودهایی نسبت به ورزشگاه های استاندارد فوتبال دنیا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری دیدار برگشت با نماینده ژاپن در ورزشگاه آزادی باعث شد مسئولان ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت فشار قرار بگیرند تا برخی نقایص این ورزشگاه را در مدت کوتاهی برطرف کنند.

یکی از مشکلاتی که در دیدار برگشت پرسپولیس برابر السد به چشم آمد و مورد انتقاد نمایندگان کنفدراسیون آسیا قرار گرفت، نحوه ورود تماشاگران به ورزشگاه بود که سازوکار استانداردی نداشت و تماشاگران با ابتدایی ترین روش وارد ورزشگاه می شدند.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که توانسته اند در سالهای اخیر با فشار بر روی مسئولان ایرانی، ساختار فیزیکی ورزشگاه ها و باشگاه ها را یک قدم به جلو ببرند، این بار هم اصرار کردند که این وضعیت باید سروسامان پیدا کند.

با تلاش های صورت گرفته روز ۶ آبان نخستین گیت ورود الکترونیکی تماشاگران به ورزشگاه آزادی نصب شد و بعد از آن با تلاش مسئولان وزارت ورزش، شرکت توسعه، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس این تعداد به ۴۲ گیت رسید تا بخشی از دغدغه ورود تماشاگران برطرف شود.

هر چند این اتفاق را باید گامی مثبت و رو به جلو برای حرفه ای و استاندارد شدن ورزشگاه آزادی دانست اما باید از آن به عنوان یک شمشیر دو لبه یاد کرد که ممکن است باعث خطرساز شدن و اتفاقات ناخوشایند هم باشد.

این گیت ها برای نخستین بار است که در ورزشگاه آزادی نصب شده و هنوز امتحانشان را برای ورود پرتعداد تماشاگران پس نداده اند. حالا در دیداری قرار است این گیت ها امتحان شوند که قطعا ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل خواهد شد و طبیعتا به دلیل برگزاری بازی در روز غیرتعطیل، اکثر تماشاگران بعدازظهر خود را به ورزشگاه خواهند رساند.

نگرانی بزرگ در این مورد و پرسش اصلی این است که اگر تماشاگران در یک ساعت خاص برای ورود به ورزشگاه صف بکشند یا برای ورود هجوم بیاورند، آیا این گیت ها تحمل و توانایی عبور دادن چند ده هزار نفر را دارند؟

آیا شرایط برای ورود بی دردسر و منظم تماشاگران فراهم است؟ آیا مسئولان به فکر راهنمایی تماشاگران هستند که در ساعات مختلف خود را به ورزشگاه برسانند تا با آرامش از گیت ها عبور کنند و مشکلی پیش نیاید؟

به نظر می رسد مسئولان برگزاری این دیدار باید در چند روز باقی مانده توصیه ها و راهنمایی های لازم به تماشاگران را داشته باشند تا این شمشیردولبه دردسرساز نشود و تماشاگران پرتعداد پرسپولیسی بدون مشکل وارد ورزشگاه شوند. 

مرور یک اتفاق تلخ این نگرانی ها را افزایش داده است. حادثه ورزشگاه آزادی در روز ۵ فروردین ۱۳۸۴، در پایان بازی فوتبال بین تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال ژاپن، به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت برای خروج از ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد و به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۳۹ نفر منتهی شد.

به همین خاطر مسئولان باید در روزهای باقی مانده تدبیری برای این موضوع داشته باشند تا اتفاق تلخ گذشته تکرار نشود و تماشاگران و علاقمندان به فوتبال مثل دیدار برگشت برابر السد بدون کوچکترین مشکلی وارد ورزشگاه شوند و در پایان بازی نیز به سلامت خارج شوند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین پرسپولیس پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا ورزشگاه آزادی هواداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال ۲ - شمس آذر ۰

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز در مهم‌ترین دیدار امروز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در استادیوم آزادی پذیرای شمس آذر قزوین است. روز گذشته پرسپولیس توانست با پیروزی مقابل صنعت نفت به صورت موقت به صدر جدول رده بندی صعود کند و آبی پوشان امروز در اندیشه پس گرفتن رتبه نخست جدول رده‌بندی هستند.

بیشتر بخوانید پیشکسوت استقلال: فدراسیون مایل به دخالت در نتایج از طریق داوران است

جواد نکونام این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است. مسابقه‌ای که برای آبی‌ها از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است و آنها امیدوارند که غیبت سرمربی محبوبشان در کنار زمین روی نتیجه مسابقه اثرگذار نباشد و با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در سمت مقابل نیز شمس آذر قرار دارد. تیمی که امسال در نیم فصل نخست نتایج خوبی کسب کرد و با تحسین جامعه فوتبال همراه شد. البته آنها در مقطعی از نیم فصل دوم نتایج خوبی به دست نیاوردند ولی در دو هفته اخیر با کسب پیروزی مقابله حریفان، توانستند به روند خوبی که داشتند بازگردن.د این تیم در قزوین توانست استقلال را متوقف کند و حالا آنها امیدوار به تکرار این موضوع در استادیوم آزادی هستند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و شمس آذر را دنبال کنید:

تقویم بازی از هفته بیست و چهارم – بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر ایران / جمعه: ۳۱/۰۱/۱۴۰۳ ؛ ساعت: ۱۸:۰۰ / ورزشگاه: آزادی تهران / ۲۵ هزار تماشاگر
سوتگروه داوری: وحید کاظمی / کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور ؛ داور چهارم: عبدالنبی پورخلف / ناظر: حسن کامرانی فر

ترکیب استقلال:
سیدحسین‌حسینی، ایمان سلیمی، حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و ماشاریپوف
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب شمس آذر:
علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی و عیسی مرادی
سرمربی: سعید دقیقی

شرح گل ها:
استقلال یک – شمس آذر صفر (دقیقه ۲۱: مهرداد محمدی): ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن پس از یک کنترل، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ با برخورد به مدافعان میهمان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد تا آبی ها از حریف پیش بیفتند.

استقلال ۲ – شمس آذر صفر (دقیقه ۵۱: مهرداد محمدی): روی پاس در عمق و تماشایی بلانکو، محمدی وارد محوطه جریمه شد که بر اثر خطای محمدرضا رضایی تعادل خود را از دست داد و وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که خود محمدی آن را به گل دوم خودش و تیمش تبدیل کرد.

لحظات حساس:
دقیقه ۸: ارسال تماشایی ماشاریپوف در دهانه دروازه به سلیمی رسید ولی ضربه این بازیکن با فاصله بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: گوستاوو بلانکو با تیزهوشی از مرکز میدان قصد داشت تا دروازه شمس آذر را باز کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

تراکتورحواشی:

* از حدود ۲ساعت پیش از شروع بازی، ترافیک سنگینی در خیابان چوگان (منتهی به ورودی غربی ورزشگاه آزادی) حاکم بود.

* حدود ۲هزار هوادار شمس آذر پشت دروازه شمالی مستقر شدند.

* پیش از شروع مسابقه به مناسبت روز ارتش، گروه موزیک ارتش به اجرای برنامه پرداخت.

* هواداران استقلال پیش از شروع بازی سیدحسین حسینی کاپیتان این تیم را با لقب عقاب آسیا تشویق کردند.

* شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین در ورزشگاه حاضر شد تا تماشاگر این دیدار باشد.

* نام رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان مدافعان استقلال به علت مصدومیت در لیست بازی امروز قرار ندارد.

* کوین یامگا بازیکن مصدوم استقلال همراه این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد تا تماشاگر ویژه این بازی باشد. همچنین رضا میرزایی دیگر بازیکن استقلال نیز به همراه سایر اعضای تیم روی سکوها نشست.

* فرشید سمیعی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز در ورزشگاه حضور یافت.

* جواد نکونام سرمربی استقلال به دلیل دوکارته بودن، روی سکوها حضور دارد. در ابتدای بازی، هواداران استقلال علاوه بر باز کرون پیراهن این تیم روی سکوهای روبروی جایگاه، طرح موزاییکی با نام نکونام را نیز اجرا کردند.

* هومن افاضلی و علی اصغر قربانعلی پور به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شدند.

کد خبر: 1227679 برچسب‌ها استقلال تهران

دیگر خبرها

  • استقلال ۲ - شمس آذر ۰
  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی 
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟