Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:46:26 GMT

هرگونه دخل و تصرف در مسیر رودخانه‌ها خطرساز است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۱۲۳۹

هرگونه دخل و تصرف در مسیر رودخانه‌ها خطرساز است

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی‌پور سه شنبه شب در جلسه ستاد بحران شهرستان رفسنجان اظهار داشت: نسبت به بحث سیلاب حساسیت خیلی زیاد است، شهر رفسنجان مسیر سه رودخانه تقریباً بزرگ است که می‌تواند زمان سیلاب برای ما مخاطره‌انگیز باشد.

وی افزود: همچنین شهر کشکوئیه در مجاورت یکی از رودخانه‌های بزرگ قرار دارد که اگر مانند دو سال قبل بارندگی رخ دهد، روستاهای زیادی درگیر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب رفسنجان تصریح کرد: پاکسازی رودخانه‌ها انجام و رودخانه شور، گیودری لایروبی شده و هنوز کار در حال انجام است، حساسیت خوبی در این زمینه وجود دارد چرا که باید قبل از بحران مدیریت را انجام دهیم.

احمدی پور تأکید کرد: هرگونه دخل و تصرفی در مسیر رودخانه‌ها خطرساز است لذا اطراف رودخانه‌ها برای مجوز ساخت در حریم یا بستر رودخانه‌ها حتما باید استعلام شود.

وی اضافه کرد: در روستاها دهیاران نسبت به این موضوع حساس باشند و دهیاران از هرگونه دخل و تصرف در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کنند و نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و بازکردن معابر آب حتما اهتمام بورزند تا در صورت بارندگی و نزول رحمت الهی نگران خسارات آن نباشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس کارهای کارشناسی که در گذشته اتفاق نیفتاده، روستای ناصریه در بستر رودخانه گیودری قرار گرفته و می تواند خطرآفرین باشد.

کد خبر 4452431

منبع: مهر

کلیدواژه: رفسنجان علی احمدی مدیریت بحران اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مرز مهران مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل شیراز بارش باران سنندج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود