Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@01:02:34 GMT

ناتوانی در بازداشت عامل عملیات برکان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۱۵۴۶

ناتوانی در بازداشت عامل عملیات برکان

مهر نوشت: «عملیات برکان» همان کلیدواژه ای است که از یک ماه پیش تاکنون، صهیونیستها را وارد یک چالش و معضل بزرگ امنیتی کرده است. در جریان این عملیات بود که یک شهروند فلسطینی به نام «اشرف نعالوه» با حمله به تجمع صهیونیستها دو نفر از آنها را به هلاکت رساند.

این شهروند فلسطینی همچنین در عملیات مقاومتی خود دو صهیونیست دیگر را نیز به شدت زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف نعالوه این عملیات مقاومتی را به وسیله سلاح گرم انجام داد و صهیونیستها را با تیراندازی های ممتد خود از پای درآورد. این عملیات در حالی انجام شد که صهیونیستها موفق به بازداشت نعالوه نشدند و اکنون نیز که یک ماه از این ماجرا سپری می شود، تل آویو همچنان در بازداشت نعالوه ناکام مانده است.

با این حال، در طول یک ماه گذشته، صهیونیستها برای تحت فشار قرار دادن اشرف نعالوه و جبران ضربه مهلکی که او به پیکره اقتدار صهیونیسم وارد کرد، به سراغ خانواده اش رفتند. آنها در گام اول پدر و مادر نعالوه را بازداشت کردند و سپس نیز خواهرش را به اسارت خود درآوردند. تمامی این اقدامات خصمانه در شرایطی انجام شد که صهیونیستها از بازداشت خودِ نعالوه ناامید شده بودند.

اکنون نیز رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدام، تصمیم به تخریب کامل عامل عملیات برکان گرفته است. «نداف بادان» یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا دستور تخریب خانه عامل عملیات برکان را صادر کرده است. البته صهیونیستها با اتخاذ چنین تصمیماتی فقط به دنبال حفظ اقتدار امنیتی از دست رفته خود در نزد افکار عمومی هستند؛ آنها به دنبال آن هستند که اینگونه القاء کنند که اگر نتوانستند نعالوه را پیدا کنند، از اهرم های فشار دیگری برای جبران ضربه متحمل شده برخوردار هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در طول یک ماه گذشته ۵ عملیات نظامی گسترده برای بازداشت «اشرف نعالوه» ترتیب داده اند که البته در هر ۵ مورد شکست خورده و توفیقی حاصل نکردند. یکی از آخرین تلاش صهیونیستها برای پایان دادن به چالش امنیتی کنونی در اراضی اشغالی به تاریخ ۲۸ مهرماه باز می گردد که نهایت تلاش خود را برای بازداشت عامل عملیات مقاومتی برکان را به کار بستند.

نظامیان صهیونیست صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه مدرسه «علی نایفه» در منطقه شویکه واقع در شمال طولکرم را که گمان می‌رفت نعالوه در آن پناه گرفته است، محاصره کرده و از او خواستند که خود را تسلیم کند اما در نهایت راه به جایی نبردند و معلوم نیست او از آنجا متواری شده است یا اصلا در این محل حضور نداشته است. این یکی از آخرین شکست امنیتی صهیونیستها در بازداشت نعالوه محسوب می شود. 

سرخوردگی و ناتوانی رژیم صهیونیستی در بازداشت این جوان فلسطینی به جایی رسیده است که «چارلز وریلچ» معاون سابق مشاور امنیت داخلی این رژیم امروز شنبه پیشنهاد داد که تل آویو به منظور جلوگیری از تکرار چنین عملیات‌هایی، به طور یکجانبه از کرانه باختری عقب‌نشینی کند.

از سوی دیگر، آخرین عملیات رژیم صهیونیستی برای بازداشت «اشرف نعالوه» عامل عملیات مقاومتی برکان به روز ۹ آبان ماه گذشته باز می گردد.  ارتش رژیم صهیونیستی در این روز عملیات نظامی گسترده‌ای را در منطقه شویکه و مناطق مجاور طولکرم در شمال کرانه باختری به منظور بازداشت «اشرف نعالوه» عامل عملیات مقاومتی برکان به اجرا گذاشت. با این حال، بازهم چیزی عاید صهیونیستها نشد و آنها سرافکنده تر از گذشته به عملیات خود پایان دادند.

نظامیان صهیونیست پس از ناکامی بزرگ در بازداشت اشرف نعالوه در جریان آخرین عملیات نظامی خود در منطقه «شویکه» و مناطق مجاور طولکرم در شمال کرانه باختری تهدید کردند که اگر ساکنان این مناطق به ارتش برای بازداشت نعالوه کمک نکنند، آنها را سرکوب و یا بازداشت می‌کنند. صهیونیستها تلاش کردند تا از طریق این تهدیدات، موجی از هراس را در صفوف فلسطینیان حاکم کرده و آنها را وادار به همکاری با تل آویو جهت بازداشت نعالوه کنند.

واقعیت آن است که ناتوانی و عجز صهیونیستها در بازداشت عامل عملیات مقاومتی برکان با وجود گذشت یک ماه از انجام عملیات و کشته شدن دو صهیونیست، اوج ناکارآمدی امنیتی صهیونیستم را برای افکار عمومی منطقه و جهان به نمایش گذاشته است. امروز با این چالش بسیار بزرگ امنیتی، افکار عمومی بیش از هر زمان دیگری دریافتند که خودنمایی های روزانه صهیونیستها در خصوص قدرت نظامی و امنیتی‌شان در عرصه داخلی و یا حتی خارجی، چیزی جز یک «بلوف سیاسی» برای فریب افکار عمومی نیست. 

درست به همین دلیل است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی بارها و بارها در مناسبت های مختلف خواستار تصویب قانونی شدند که به موجب آن، عاملان عملیات های مقاومتی و شهادت طلبانه به اعدام محکوم شوند. چنین درخواست های مکرری هیچ معنایی ندارد جز آنکه عملیات های مقاومتی و شهادت طلبانه، دیگر چیزی به نام «اقتدار امنیتی» برای صهیونیسم باقی نگذاشته است. 

این معضل بزرگ برای صهیونیست ها زمانی که در کنار دیگر چالش ها و معضلات همچون عدم توانایی برای مقابله با بالن‌ها و بادکنک‌های آتش‌زا و همچنین ناتوانی در متوقف ساختن تظاهرات‌های بزرگ بازگشت، قرار می گیرد، کلکسیونی از بحران های امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت همزمان را برای افکار عمومی نمایش می دهد؛ مسأله ای که بیش از هر چیز دیگری صهیونیست ها را آزار می دهد.

بدون تردید می توان گفت اولین باری است که صهیونیستها در طول چند سال گذشته با چنین بحران های امنیتی فراگیری آن هم به صورت موازی و همزمان، مواجه هستند. آنها خود به خوبی دریافته اند که قدرت موشکی نیز برای مقابله با این بحران ها و معضلات امنیتی کارسازی نیست چراکه طرف مقابل یعنی گروه های مقاومت فلسطینی، در مقایسه با گذشته، امروز به مراتب از قدرت پاسخگویی بیشتری برخوردار هستند.

بحران های امنیتی فوق جملگی این واقعیت را برای چندمین بار اثبات کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تنها به منظور تضمین بقا و موجودیت خود اقدام به بزرگنمایی در برخورداری از قدرت نظامی، اطلاعاتی و امنیتی می کنند تا بدین ترتیب برای خود نوعی حاشیه امن و نیروی بازدارندگی ایجاد کنند.  حال آنکه تمامی ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی در طول یک ماه گذشته از پس بازداشت یک شهروند فلسطینی بی دفاع و بی سلاح برنیامده اند. بدون تردید بحران امنیتی صهیونیسم در آینده نیز ابعاد پیچیده تری به خود خواهد گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۵

منابع آگاه از برگزاری یک نشست شش جانبه عربی در ریاض درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده‌اند.

نشست شش جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تاکید کردند.

حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کردند.

آنها نسبت به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تاکید کردند.

لاپید: زیاده خواهی کابینه نتانیاهو مانع تبادل اسیران شد ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۴

رئیس ائتلاف اپوزیسیون در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی زیاده خواهی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و رویکرد سران دو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و «صهیونیسم دینی» در کابینه را مانع دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و بازگشت اسیران صهیونیست دانست.

 «یائیر لاپید» طی پیامی در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: توافق آتش بس مورد حمایت اکثریت اعضای کنست است و در صورت خروج «ایتامار بن گویر» رئیس «عوتسما یهودیت» و «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب «صهیونیسم دینی» و اعضای حزبشان (از کابینه)، من و ۲۴ عضو حزبم از کابینه حمایت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بازگشت آرامش به سرزمین های اشغالی، بدون بازگشت اسرای صهیونیست غیرممکن است، گفت: ما باید اسرا را به خانه برگردانیم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اگر نخست وزیر بودم عملیات در منطقه رفح در جنوب نوار غزه، را در مقابل رسیدن به آتش بس کنار می گذاشتم.

لاپید معتقد است شرایط برای رسیدن به توافق آتش بس در ماه دسامبر فراهم بود و کابینه نتانیاهو با زیاده خواهی این موقعیت را از دست داد.

او پیشتر اعلام کرده بود که نتانیاهو تحت فشار بن گویر و اسموتریچ و نگرانی از فروپاشی کابینه خود، تاکنون مانع به نتیجه رسیدن توافق با مقاومت فلسطین برای آتش بس در غزه شده است.

زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل 

 منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقامات در داخل سرزمین‌های اشغالی می‌دانند که دیوان بین‌المللی کیفری تصمیم گرفته‌ است که حکم بازداشت رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

این منابع خبری افزودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و چه بسا مسئولان دیگر این رژیم هدف دیوان بین‌المللی کیفری هستند.

این منابع به نقل از یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی تصریح کردند: تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری یک سونامی است که همه چیز را با خود خواهد برد و تنها کسی که می‌تواند آن را متوقف کند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است اما درحال حاضر وی از انجام این کار امتناع می‌کند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی کیفری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه تایمز انگلیس اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی کیفری در حال آماده‌ شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد صهیونیست از جمله گالانت، هالیوی و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است احکام بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش رای الیوم، همه اطلاعات طرف های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود .

بر اساس این گزارش، تل آویو به مقامات آمریکایی و مصری پیام داده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونلها، برخی محله ها و کوچه های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

شهرک نشینان صهیونیست: از ۲۰۰ روز آوارگی خسته شده‌ایم

رئیس صهیونیست شورای موسوم به «ماروم هجیلیل» گفت که شهرک نشینان صهیونیست‌ خواهان بازگشت به مناطق زندگی خود هستند زیرا بیش از ۲۰۰ روز است که (آواره شده) و در هتل‌ها و اماکن دیگر به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از این اوضاع خسته‌ شده‌اند، گفت: بدون ایجاد امنیت واقعی، آن‌ها به مناطق زندگی خود باز نمی‌کردند.

روز گذشته شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد: تجاوز به غیرنظامیان لبنانی معادلات را تغییر نخواهد داد و منجر به بازگشت شهرک‌نشینان به خانه‌هایشان نمی‌شود و دشمن را از واقعیت شکست خارج نخواهد کرد.

شیخ قاووق اضافه کرد: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن تنها در صورت توقف تجاوزها علیه غزه، متوقف خواهند شد.

اخیرا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ۴۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که به مناطق دیگری انتقال داده شدند، از ترس حملات حزب الله به بازگشت به این مناطق فکر نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین ۲۷ درصد از کسانی که شغل‌ آزاد دارند، به این فکر می کنند که فعالیت‌های تجاری خود را به طور دائم از شمال به مناطق دیگری انتقال دهند.

رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش هایی اعلام کردند که ۷۳درصد از اصحاب مشاغل آزاد در شمال سرزمین های اشغالی اعلام کردند که از اکتبر گذشته تاکنون اوضاع اقتصادی در این مناطق بدتر شده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت زورگیران موتورسوار در عملیات تعقیب و گریز (فیلم)
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح