Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ در این جلسه موضوع اجرای طرح نوسازی خودروهای سنگین،کامیونت،اتوبوس شهری و بین شهری و کشنده در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی،عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه ها و دستورالعمل های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری های متعددی انجام شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این جلسه برخی شرکت های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودروهای سنگین خبر دادند و برخی شرکت ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری،۹ هزار اتوبوس بین شهری،۱۲۰ هزار کامیون و کشنده،۶  هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.

به گفته خراسانی؛ با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودروها در تهران ،هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودروهای سنگین به استان تهران است.

او عنوان کرد: بسیاری از کامیون های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند،به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می کنند.

خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸ ،۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروسازها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی ها اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه ای نیست و نیاز است خودروسازها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.

او در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه ای برای تاکسی ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی ها باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران تاکسی شهر تهران شهرداری تهران ناوگان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده