Web Analytics Made Easy - Statcounter


خرداد: روزنامه ها و سایت های خبری از مرگ «ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» روزنامه نگار سعودی زیر شکنجه شدید در یکی از زندان های عربستان خبر دادند.


به گزارش القدس العربی، حسابت توییتری «بازداشت شدگان دیدگاه» که به انتشار اخبار بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در عربستان اختصاص دارد به نقل از الخلیج الجدید نوشت: الجاسر به دست نیروهای امنیتی سعودی بازداشت و شکنجه شد تا اینکه براثر شکنجه شدید فوت کرد
مقامات سعودی می گویند ترکی الجاسر حساب توییتری «کشکول» را مدیریت می کرده که اخبار مربوط به نقض حقوق بشر توسط مقامات عربستان را منتشر می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع آگاه می گویند: مقامات عربستان از طریق جاسوس هایی که در دفتر توییتر در دبی گماشته بودند، به الجاسر رسیدند و وی را در مارس گذشته بازداشت کردند.
این جاسوس ها بخشی از ارتش مجازی عربستان در شبکه های اینترنتی به شمار می روند که عربستان آنها را برای تعقیب فعالان بسیج کرده است. گزارش های رسانه ای در غرب فاش کردند: سعود القحطانی معاون سابق ولیعهد عربستان سعودی پشت این عناصر نفوذی بوده است.
القحطانی پیش از این در توییت هایی نوشته بود: اسامی جعلی هرگز نمی تواند حافظ کسانی باشد که چنین حساب هایی را مدیریت می کنند.
مرگ این روزنامه نگار سعودی در حالی است که مقامات این کشور به دلیل ترور جمال خاشقجی دیگر روزنامه نگار این کشور در ترکیه تحت فشارهای بین المللی هستند.


برچسب ها: سعودی ، زندان ، شکنجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سعودی زندان شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از رام الله، روز اسیر امسال در سایه جنگ خونبار رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار می‌شود. زنان، مردان و کودکان امروز آمدند تا به ظلم اشغالگرانی اعتراض کنند که هزاران نفر از فرزندانشان را در شرایطی شبیه به اعدام تدریجی بازداشت کرده اند، آنها از سرنوشت آنها بی خبرند و هر بار که اسیری در زندان به شهادت می‌رسد عذاب آنها بیشتر می‌شود.
کرانه باختری در معرض بازداشت‌های بی سابقه‌ای قرار دارد که براساس آن از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان بازداشت و در شرایط غیرانسانی زندانی شده اند. آنها در معرض شکنجه و گرسنگی، سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات و درمان قرار دارند.
امروز بیش از ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بازداشت هستند که ۸۰۰ نفر از آنها زن و بیش از ۲۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. ۶۶ خبرنگار نیز در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه