Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - صندوق کودکان ملل متحد «يونيسف» درباره اوضاع انساني و شرايط کودکان بستري در بيمارستاني در بندر الحديده يمن هشدار داد.
به گزارش چهارشنبه پارس تودي به نقل از شبکه الجزيره، يونيسف در بيانيه اي اعلام کرد، صداي انفجار بمب و تيراندازي در حوالي بيمارستان الثوره در بندر الحديده يمن که 59 کودک بيمار و زخمي در آن بستري هستند، شنيده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بيانيه افزود؛ اين کودکان که 25 تن از آنها در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند، در معرض «خطر مرگ قريب‌ الوقوع» قرار دارند.
يونيسف هشدار داد، در صورت تخريب يا انسداد راه هاي دسترسي به الحديده، تلفات انساني در منطقه، «فاجعه‌بار» خواهد بود.
الحديده يک بندر استراتژيک در ساحل درياي سرخ و تنها گذرگاه ورودي کمک‌هاي بشردوستانه به کشور جنگ زده يمن است که 70 درصد مواد غذايي، دارويي و کمک هاي بهداشتي از اين طريق، وارد اين کشور مي شود.
با وجود هشدارهاي فزاينده گروه هاي مستقل حقوق بشري درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ يمن، بسياري از کشورهاي غربي همچنان به حمايت هاي تسليحاتي و لجستيکي از ائتلاف به سرکردگي عربستان سعودي ادامه مي دهند.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 با حمله نظامي به يمن اين کشور را محاصره زميني، دريايي و هوايي کرده است.
به گفته کاپلار، ساليانه 300 هزار کودک در يمن از سوء تغذيه جان خود را از دست مي دهند.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از 14 هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
نتيجه جنگ‌افروزي عربستان تاکنون از بين رفتن سامان و ثبات سياسي در يمن، بروز خشونت و ناامني‌هاي گسترده، اشغال بخش‌هايي از يمن به دست تروريست‌ها و از همه مهمتر قرار گرفتن اين کشور در وضعيت اضطراري انساني است.
ده‌ها هزار يمني نيز بر اثر جنگ‌افروزي عربستان کشته و زخمي و ميليون‌ها يمني نيز آواره شده‌اند.
اصرار مقامات سعودي بر ادامه جنگ‌افروزي در قبال يمن، اين کشور عربي را بيش از پيش در تنگنا قرار داده است و هر روز، ابعاد فاجعه انساني در يمن تشديد مي‌‌‌شود.
135/110
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن يمن يونيسف بيمارستان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • آغاز شمارش معکوس پایان کار بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • واکنش دولت غزه به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال