Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:18:16 GMT

اجرای نقشه قدیمی آمریکا و اروپا از زبان پرویز سروری

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۲۷۱۳

اجرای نقشه قدیمی آمریکا و اروپا از زبان پرویز سروری

باشگاه خبرنگاران: پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان  درباره اطمینان آمریکا از عدم فعالیت‌های ایران در بحث هسته‌ای و عدم خروج از برجام اظهار کرد: متاسفانه دولت رفتار‌هایی از خود نشان داده است که موجب اطمینان آمریکا از عدم خروج ایران در برجام شده و این دلیلی شده که سطح توقعات آمریکا افزایش پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکا به این جمع بندی رسیده است که ایران در هر شرایطی موافق به ادامه برجام است، این مسئله به عقیده من این مسئله به مواضع ما در گذشته برمی‌گردد چراکه به شکلی همه ظرفیت‌های خود را در سبد برجام قرار دادیم، همچنین در مواضعمان به گونه‌ای مسائل را مطرح کرده‌ایم که جمع‌بندی طرف مقابل عدم خروج ما از برجام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قدرت چانه زنی ما به دلیل اتخاذ این مواضع به شدت کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها هر روز بر طبل زیاده‌خواهی‌های خود می‌نوازند و مطالباتشان را افزایش می‌دهند و از طرفی با بی‌حیایی از برجام خارج می‌شود و از سویی دیگر درخواست مذاکره با ایران را مطرح می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها علیرغم اینکه برجام به امضای چند کشور بزرگ دنیا و به تصویب سازمان ملل رسیده بود، از آن خارج شده و سپس با کمال بی‌حیایی مطرح می‌کنند که ایرانی‌ها باید به میز مذاکره بازگردند.

سروری خاطرنشان کرد: باید به آمریکایی‌ها گفت که ما برای کدام مذاکره پای میز بنشینیم، شما هر زمان که دلتان خواست به صورت یک طرفه از قرار داد خارج می‌شوید.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: آمریکایی تمامی نیاز‌ها و مطالبات خود را اخذ کرده، سپس نوبت به پرداخت خودشان که می‌رسد از آن سرباز می‌زنند.

وی ادامه داد: همه این موارد نشان می‌دهد مذاکره زیر دندان آمریکایی‌ها شیرین آمده و به دنبال آن هستند که از توانمندی‌های ما بکاهند و خودشان هم پرداختی نداشته باشند، لذا مذاکره در فرهنگ آمریکایی‌ها یعنی دریافت و نه پرداخت.

عضو شورای مرکزی حزب رهپویان انقلاب اسلامی گفت: به این دلیل آن‌ها از برجام خارج می‌شوند و مدعی مذاکره در موضوعات دیگر می‌شوند، از این جهت معتقدم رفتار‌ها ما باعث شده که آن‌ها به این تحلیل برسند.

سروری با اشاره به ارتباط میان طولانی‌تر کردن ساز و کار ویژه مالی اروپا و اطمینان پمپئو از عدم خروج ایران از برجام اظهار کرد: در گذشته بار‌ها این موضوع را مطرح کرده‌ام که تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا صورت گرفته است، عملا آمریکایی‌ها در رابطه با ایران نقش پلیس بد و اروپایی‌ها هم نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند، اما هر دو معتقدند هر چه این موضوع طولانی شود اقتصاد ایران آسیب می‌بیند، نه اقتصاد اروپا و آمریکا.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران متاسفانه به دلیل رفتار‌های غلط دولت به شدت شرطی شده و با برجام گره خورده است، از این جهت با طولانی‌تر کردن اقداماتی که اروپا باید انجام دهند اتفاق خاص نمی‌افتد.

سروری با بیان اینکه با طولانی‌تر شدن اقدامات اروپایی تنها ایران ضربه می‌بیند، اظهار کرد: مسئله اصلی ما تحریم‌های آمریکایی است، اما هدف آنان طولانی کردن اقداماتی است که اروپایی‌ها باید انجام دهند تا اقتصاد ایران بیشتر از این در حالت تردید و شک باقی بماند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا و اروپا پلیس بد و خوب برجام تحریم های آمریکا پرویز سروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مراسم رونمایی ازقدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز گفت: پتانسیل‌های میراث فرهنگی در استان فارس بسیار بالاست و کمتر استانی از این پتاسیل برخوردار است. 

مصطفی ده پهلوان به بازدیدش از بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حفاظت و مرمت و اجرای پروژه‌های گردشگری در بافت تاریخی شیراز همکاری‌های خوبی را با میراث فرهنگی داشتند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم در این مراسم حضوربخش خصوصی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز را نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و حفاظت از آثار دانست.

محمد ثابت اقلیدی به ثبت ملی بافت مرکزی تاریخی شیراز و تاثیر آن بر حفظ آثار در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بافت میانه تاریخی شیراز هم دارای آثارارزشمند و متعددی است که در نوع خود بی‌نظیر است از این‌رو جا دارد این منطقه نیز در فهرست ملی جای گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه محدودیت وسعت ملک در بافت تاریخی برای تبدیل به تاسیسات گردشگری برداشته شده است، افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما در حوزه میراث فرهنگی تسهیلگری با بهترین شرایط و ساده‌ترین شکل ممکن است تا مالکین بتوانند خانه‌های تاریخی خود را مرمت و به تاسیسات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه درحال حاضر تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز مرسوم شده است که تغییر کاربری دارای ضوابط خاصی است، گفت: یکی از ضوابط میراث فرهنگی برای تاسیس اقامتگاه‌های سنتی حداقل متراژ ۱۵۰متر تعیین شده است که اخیرا با مذاکره و مکاتباتی که با وزارتخانه انجام شده است و اهمیت و ارزشمندی بافت تاریخی برای کمک به سرمایه‌گذاران و مالکین خانه‌ها محدودیت وسعت برای پروژه‌های مذکور برداشته شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: بی‌شک این اقدام تاثیر بسزایی در روند توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد