Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم گیلان در شب و روز ۲۸ صفر سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با فرا رسیدن شب و روز بیست و هشت صفر رحلت جانسوز حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) مردمان شهرستان‌های گیلان در غم و ماتم فرو رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیین‌های سوگواری طی دیشب و امروز چهارشنبه در مناطق مختلف شهرستان‌ها با حضور پررنگ مردم و مسئولان در مساجد و اماکن مذهبی برگزار شده است.

 

در اغلب مساجد، تکایا و اماکن مذهبی شهرستان‌ها آیین‌های ویژه قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) قرائت شد و سخنرانان به بیان فضایل و مکارم پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

 

در این آیین‌های عزاداری که با حضور اقشار مختلف مردم، و جمعی از مسئولان برگزار شد، حاضران در غم سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی‌(ع) به عزاداری پرداختند.

 

حضور جوانان و نوجوانان درآيين‌هاي عزاداري و  دسته جات سوگواري جلوه خاصي به اين آيين باشكوه و معنوي داده و نوحه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز در صومعه‌سرا طنين انداز شده است.

 

گفتنی است، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پس از عمری هدایت و راهبری جامعه مسلمانان در 28 صفر سال یازدهم هجری قمری در 63 سالگی به ندای حق لبیک گفتند و چشم از جهان فانی فرو بستند، مرقد مطهرشان در مدینه ی منوره و در کنار مسجدالنبی قرار گرفته و میعادگاه عاشقان و ارادتمندان ایشان از سراسر جهان است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان آمریکا 13 آبان تحریم دونالد ترامپ ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اردبیل محمد جواد ظریف ایران راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان رحلت پیامبر و شهادت امام رضا رحلت نبی مکرم اسلام رحلت پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سوگواران و عزاداران در سالروز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  گیلانیان ولایتدار در سوگ سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) اشک ماتم ریختند. 

گیلانیان دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته جات عزاداری در شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عزاداری کردند و یاد این امام همام را گرامیداشتند و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری سوگواری کردند.

دیگر خبرها

  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج