Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:08:21 GMT

۲ زن مسلمان به مجلس آمریکا راه یافتند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۳۰۸۳

۲ زن مسلمان به مجلس آمریکا راه یافتند

خبرگزاری میزان- رشیده طلیب و ایلهان عمر زنان مسلمانی هستند که توانستند به مجلس نمایندگان آمریکا راه یابند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، با اعلام نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا مشخص شد ۲ زن مسلمان به نام‌های رشیده طلیب و ایلهان عمر از ایالت‌های میشیگان و مینه سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلیب ۴۲ ساله آمریکایی فلسطینی تباری است که نامزد اصلی دموکرات‌ها در حوزه سیزدهم میشگان بود.
ایلهان عمر تبعه سومالیایی آمریکایی نیز از حوزه پنجم مینه سوتا به عنوان یک دموکرات وارد مجلس نمایندگان شد. او اولین زن مسلمان محجبه‌ای است که به کنگره آمریکا راه یافت.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا انتخابات آمریکا مجلس زنان مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد

 «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک  ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن تر می کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: «ظرف چند ساعت آینده ما ارسال تجهیزات به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که این اقدام به طور مستقیم در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است، تصریح کرد: «همانطور که ماهها در مورد آن صحبت کرده ام، کمک به اوکراین بطور مستقیم به نفع امنیت ملی ایالات متحده است. اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، حرکت بعدی نیروهای روسیه می تواند حمله مستقیم به متحد ناتو باشد. اگر پوتین به متحد ناتو حمله کند، ما چاره ای جز کمک به آنها نخواهیم داشت.»

بایدن درباره کمک‌های آمریکا به اوکراین گفت: اوکراین اراده و توان پیروزی در جنگ در برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی کشورش به تل آویو نیز گفت: این کمک‌ها «به بازسازی دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.»

بایدن بدون اشاره به جنایات اسرائیل در غزه با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو گفت: آمریکا یک میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به غزه اختصاص می دهد و اسرائیل موظف است تحویل سریع آن را تضمین کند.

چند روز پس از تصویب لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان در مجلس نمایندگان، مجلس سنای این کشور نیز سه شنبه شب آن را تصویب کرد . این لایحه هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

رهبر اکثریت دموکرات های آمریکا پس از تصویب این لایحه در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد