Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مومنی گفت: حق‌الناس، حرام‌خوری و دوری از ولایت از مهمترین عوامل نادیده گرفته شدن حق امام حسین(ع) و شهادت ایشان شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین مومنی در مراسمی که به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر در حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: اصحاب پیامبر(ص) با علم به اینکه امام حسین(ع) فرزند رسول خدا(ص) است او را به شهادت رساندند بنابراین نزاع در کربلا بین عقل و جهل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاد حوزه علمیه  افزود: چرا علم در کربلا موثر واقع نشد و با اینکه می‌دانستند او امام حسین(ع) است او را طوری به شهادت رساندند که آسمان‌ها و زمین تا قیامت برای آن عزادار ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به مصیبت عظیم حضرت اباعبدالله(ع) عنوان کرد: روضه حضرت اباعبدالله(ع) هر سال تکرار می‌شود اما تکراری نمی‌شود هر جلسه در خود نکته دارد.

استاد حوزه علمیه درباره علت تعطیل شدن عقل در کربلا، اظهار داشت: یکی از علت‌های تعطیلی عقل در کربلا حق‌الناس است که اگر به گردن کسی باشد نمی‌تواند در جبهه ولی‌خدا استوار و مقاوم باقی بماند.

وی افزود: علت دیگری تعطیلی عقل در کربلا حرام‌خوری بود با اینکه حق را دیده و شناختند نتوانستند برای دفاع از آن عکس‌العمل نشان دهند مظلومیت حق را دیدند  و اظهارنظر نکردند و زبان در دهان گرفتند. عقل در اثر حرام خوری تعطیل شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه دور شدن از نور ولایت عامل دیگر شهادت امام حسین(ع) است، ابراز کرد: هرچه انسان به نور ولایت نزدیک‌تر باشد قلب او سالم‌تر و هر چه دورتر باشد قلب او ناسالم‌تر خواهد بود ضرر می‌بیند. کسانی که نور ولایت بر قلب آنها تابید عاقبت به خیر شدند.

استاد حوزه علمیه افزود: تا امروز نور اباعبدالله(ع) موثرترین حرکت فرهنگی است حرکت عظیم فرهنگی بسیار تاثیرگذار است اگرچه برخی مسوولان در حق زائران اربعین جنایت کردند، اگر نور ولایت به قلب کسی تابید سعادتمند دنیا و آخرت است. مردم روضه‌های خانگی و جلسات قرآنی را احیا کنید ساده باشد چیزی مثل جلسات قرآن و توسل به اهل بیت(ع) می تواند سازنده باشد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آمریکا تحریم شبستان یزد اردبیل ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی دونالد ترامپ راهپیمایی محمد جواد ظریف ولایت مداری ولایت شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 سوژه یک گروهی از شرکت‌کنندگان در برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار زیاده روی در خوردن مشروبات الکی بود که از قضا سانسور هم نشد و به گروهی که اجرا کرده بود، دویست امتیاز داده شد. این بخش را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند