Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی (ع) بافران نایین از غروب روز گذشته قرار ماتم و عزاداری بوده و مردمان این شهر در آخرین روزهای ماه صفر با برگزاری نوحه و مداحی در رثای بزرگان دین اسلام به سوگ نشسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافران از جمله شهرهایی است که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری نبی اکرم (ص) را با شکوه هر چه تمام تر برگزار می‌کند.

مردم بافران از نقاط مختلف کشور خود را به این شهر تاریخی می رسانند و در مرکزیت یعنی حسینیه جمع شده و به صف عزاداران می‌پیوندند.

مراسم روز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در حسینیه این شهر برگزار می‌شود .

در این روز دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی با دسته روی به مساجد و مکان های مذهبی نظیر مسجد امام حسن مجتبی (ع) ، قدمگاه حضرت امام رضا (ع) ، مسجد عارف باباشیخعلی در برگزاری مراسم رحلت پیامبر(ص) و مراسم شهادت امام رضا(ع) سهیم هستند .

مراسم تعزیه خوانی سنتی شهادت امام حسن مجتبی (ع) از جلوه های اثرگزار در روز شهادت پسر فاطمه زهرا (س) است.

همچنین پخت و توزیع 7هزار غذای نذری از دیگر برنامه هایی بود که در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قدمگاه امام رضا (ع) طبخ گردید.

پیامبرگرامی اسلام (ص) تا قبل از رحلتشان درسال 11 هجری‌قمری با عطوفت، احکام و مبانی شریعت نبوی را به شیوه‌های پسندیده و درعین حال، متین و محکم بیان کردند و در ترویج و نشر معارف حقه دین و هدایت آن به بهترین نحو ممکن تلاش کردند.

حضرت امام حسن مجتبی (ع) امام دوم شیعیان جهان نیز که حدود سی سال با پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب (ع) امام اول شیعیان جهان، ملازمت داشتند، در 28 صفر سال پنجاه هجری‌قمری در سن 47 سالگی به دستور معاویه و به دست همسرش مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/س

عزاداری در بافران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود